16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Monitor G4 = stuk, welke zijn aanraders??

Mijn Apple-17″ monitor uit 1997 is stuk.:cry:

Nu wil ik een nieuwe, ook 17″ maar dan TFT flatpanel.
    Apple is helaas te duur en Formac wil ik eigenlijk eerst in het echt bewonderen voor ik tot koop overga. Waar is hij te bezichtigen en heeft iemand hier dat ook?

En welke monitoren van andere merken zijn grote aanraders? Het moet ook beetje design zijn :wink:

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Ik vind deze van Sony echt ontzetend sexy…. of het een goed scherm is weet ik niet. Maar ik ga ervan uit dat hij/zij bij de dynabite is te bezichtigen…

http://www.dynabite.nl/shop_artikel.asp?Nr=17015&RegelNr=171047&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=

Echt, als ik geld had dan kocht ik deze..

Bijdrager
    KarelWillem

G5-je er bij en klaar ben je.

Hij is inderdaad erg mooi.

Bijdrager
    MacBeer

Over de Formac:

Een kennis van mij heeft een 19 inch flapanel en is daar zeer tevreden mee. De monitor wordt intensief gebruikt voor drukwerk opmaak.
    Naar mijn mening de enige die qua design een beetje met Apple kan bijbenen. Over de techniek weeit ik niet veel, maar mijn kennis is zeer tevreden.

Bijdrager
    bruno

Een LaCie monitor heeft een goede prijs kwaliteit verhouding.

Bijdrager
    MacBeer
    ”bruno”

Een LaCie monitor heeft een goede prijs kwaliteit verhouding.

Klopt, maar dat geldt eigenlijk meer voor de 19 inch. Het prijsverschil tussen de 19 inch en de 21 inch is aanzienlijk. En dit zijn CRT’s.
    Over de TFT van LaCie weet ik niet veel.

Bijdrager
    Macpwm

TFT van Lacie is zeer prijzig, qua kwaliteit zijn ze goed.
    Formac heeft bij mijn weten alleen maar positieve reacties gekregen.

Bijdrager
    Deskman

Ik heb net een nieuwe 19″ LaCie gekocht. Mijn Iiyama begon wel erg flets te worden. Mooi beeldscherm. En ik kies voorlopig nog even voor CRT. Al was het maar vanwege de prijs. Let wel op bij TFT schermen:

Vaak maar één resolutie echt goed te gebruiken.
      Verschil in digitaal en analoog (Formac en Apple zijn volledig digitaal)
      Minder makkelijk te calibreren[/list:u:2c3ef4383a] Dus ga vooral eerst eens kijken of het je bevalt.

Bijdrager
      SvS

Oké, bedankt jongens! Ik ga toch voor TFT (liefst digitaal) ivm bureauruimte en is ook beter volgens arbodienst (ter voorkoming van RSI) om bepaalde hoeveelheid cm’s tussen ogen en beeldscherm te hanteren en de vorige zat veel te dichtbij, dus bij flatpanels heb ik dan meer mogelijkheden om goed in te richten.

Nu nog te kiezen tussen sony (bovenstaand) en Formac.

Bijdrager
      KR1275

Kijk ook eens naar Eizo. De specs lijken niet up-to-date, maar dat is schijn. De beeldkwaliteit is fenominaal (zeg ik dat goed?)! Ze zijn iets duurder, maar ik vind ze ronduit de beste.

Ik heb zelf getwijfeld tussen Sony SDM-HX93 en Eizo L767. Deze waren overduidelijk de beste 19 inch. De 17 inch Eizo is ook erg goed. Let op details en letters!

Ik heb de mijne besteld bij http://www.monitor-shop.nl. Scheelt een flinke slok op een borrel…

Bijdrager
      hanzwillem

Ik zou ook even kijken naar de Acer monitors. Heb zelf een AL1721 voor mn neus staan vanwege de dvi ingang. De goedkopere modellen vond ik eigenlijk mooier en passen prima bij een macje (naar mijn mening…)

http://www.acer.nl/acereuro/page3.do?inu23.current=185&dau7.oid=185&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&ctx1=NL&crc=3224765664

Bijdrager
      KR1275

Levert dat DVI echt een forse verbetering op t.o.v. analoge aansluiting. Mijn monitor heeft wel een DVI-ingang, maar volgens mij mijn Mac niet. En wat kost zo’n kaart?

Bijdrager
      Deskman

Als dit je bezittingen zijn:

G4/800 QS Pioneer DVR-105 Canopus ADVC-50 Xerox C55mp HP Scanjet 3500 Sony SDM-HX93B Sony SLV-715VP Sony SL-HF150Beta Sony TA-E9000ES Sony TA-N9000ES Sony DVP-NS999ES Sony DTC-ZA5ES

dan heb je wel degelijk een DVI uitgang. Althans. Bij Apple hebben ze voor een andere digitale uitgang gezorgd waar je Apple scherm zowel data als stroom uit krijgt: ADC. Daarnaast moet je een vga/dvi poort op je kaart hebben zitten…
      Of het verschil in digitaal en analoog ook echt zichtbaar is kan ik je niet vertellen.

Bijdrager
      hanzwillem

ik heb de dvi voor mn pc, die heeft een heel brakke analoge uitgang. Vga zit aan de mac. Daardoor kan ik met een knopje op de monitor switchen tussen pc&mac

Bijdrager
      KR1275
      ”Deskman”

Als dit je bezittingen zijn:

G4/800 QS Pioneer DVR-105 Canopus ADVC-50 Xerox C55mp HP Scanjet 3500 Sony SDM-HX93B Sony SLV-715VP Sony SL-HF150Beta Sony TA-E9000ES Sony TA-N9000ES Sony DVP-NS999ES Sony DTC-ZA5ES

dan heb je wel degelijk een DVI uitgang. Althans. Bij Apple hebben ze voor een andere digitale uitgang gezorgd waar je Apple scherm zowel data als stroom uit krijgt: ADC. Daarnaast moet je een vga/dvi poort op je kaart hebben zitten…
      Of het verschil in digitaal en analoog ook echt zichtbaar is kan ik je niet vertellen.

Ik heb nog eens goed gekeken. De uitgang op de G4 lijkt er wel op, maar de connector past niet. Bij de monitor zat een DVI-kabel, maar volgens mij heeft de G4 een ADC-uitgang en dat past natuurlijk niet zomaar, want Apple moet altijd zijn eigen connecties verzinnen en klanten op kosten jagen. Een adaptor kost namelijk vanaf rond de 100 euro. En dat vind ik nogal een gok als je niet zeker weet of je erop vooruit gaat. Ik ben momenteel niet echt tevreden over het beeld. De letters die Apple OS-X mooier maakt (anti aliasing) zijn gewoon niet strak, zoals op mijn vorige CRT (ook Sony); ze zijn vaag en het is vermoeiend om langer naar te kijken.

Bijdrager
      zakalwe
      ”Richard

Een adaptor kost namelijk vanaf rond de 100 euro. En dat vind ik nogal een gok als je niet zeker weet of je erop vooruit gaat.

Op de Apple store staan ze voor 49,98…

DrBott heeft ze voor 37 euro… www.drbott.nl

Het verschil tussen DVI en analoog merk je vooral bij onderstaande patroontjes (vooral op 60 Hz)…

Ook heb ik wel eens gezien dat sommige kleuren gaan ‘zoemen’ of ‘ruisen’.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.