11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

Monitor calibreren?

Vroeger (in de dagen van Photoshop 4) zat er een tool bij Photoshop waarmee je je monitor kon bijstellen qua kleur. “Gamma nogwat’. In de latere versies is het minder gemakkelijk en gebruiksvriendelijk geworden doordat je met die Adobe Gamma versies een profiel moest bouwen.

Kent iemand een OSX tool om mijn monitor bij te stellen die, net als die eerdere gamma via schuifhendeltjes voor R, G, B (en wit-zwart balans) werkt?

(De profiel-opstellers van OSX ken ik, maar ik wil iets intuitiever ermee werken).

”Dat zeg ik, Gamma!”

Bijdrager
    Jean Haasbroek

Dat was Adobe Gamma!

volgens mij kun je door middel van het aanvinken van ‘geavanceerd’ in de beeldschermcalibratieassistent (mondvol) precies de zelfde zaken instellen zoals je in Adobe Gamma gewend was!

Bijdrager
    Mmmarco

Ja! Maar het gemak van de schuifhendels is dan wel weg? Mocht altijd graag met kleurproef in de hand beetje bijsturen, snap je.

Bijdrager
    Jean Haasbroek

heuh? je krijgt toch gewoon drie; R, G en B schuifhandles te zien?!

Bijdrager
    Torz

anders blijft er niets anders over om een calibrator te kopen.

Bijdrager
    MacX

Kijk eens in (Systeemvoorkeuren/Beeldschermen/Kleur/Kalibratie).

Succes.

Bijdrager
    Mmmarco

Nee, ik bedoel juist een gemakkelijkere manier dan de Apple monitor calibratie dinges. Ondertussen heb ik de oude -terug- gevonden:

Er is voor zover ik weet geen OSX versie. :cry:

Bijdrager
    Torz

Seen your Avatar:lol: :lol: Mmmarco

Bijdrager
    Mmmarco

Thanx torz, moet beetje in macosx – kerst stemming blijven, nietwaar?

Maar, niemand ken dus dit progje? Hij is echt veel gemakkelijker dan de standaard, hoor!

Bijdrager
    mailking

Knoll software is the way to go.. is er al vanaf het begin van photoshop.. hij zit ook in het ontwikkelteam van photoshop.. of zat.. kweet niet of het nog zo it, en of ie voor x ook zoiets gemaakt heeft…

Bijdrager
    Mmmarco

Dus Knoll rules?
    Maar whre is the knoll now?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.