30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Wimusia

Mojave

Staan jullie al startklaar om na 1900 uur vandaag Mojave te downloaden en installeren?

Of wachten we nog op de .1.

Bijdrager
    IGBA

Nee. Ja.

Bijdrager
    fred44nl

nee, ik ben van plan minstens één week te wachten.

ben alleen bang, dat ik dat niet ga halen:)

Bijdrager
    Shmoo

De tijd dat ik nog vlinders in mijn buik kreeg van nieuwe releases ligt toch al wat jaartjes achter mij. Nu zijn het vooral motjes en hamsters. Ooo shit, wacht… Da’s honger wat ik voel in mijn buik.

Einde van de maand ga ik eens kijken of ik op een avond alles tegelijk upgrade. iOS, tvOS en macOS.

Bijdrager
    polansky

Het kriebelt altijd zo’n update, maar NEE!

Ik wil graag eerst even de reacties afwachten. Heb gezien dat de registratiemodule van Adobe nog steeds 32-bit is en vrees voor problemen als ik direct zou updaten. Ik wil niet dat het mij inkomsten en brood kost.

Bijdrager
    me.com

Ik moet zeggen dat de laatste Public Beta van macOS Mojave perfect draait op mijn MacBook Pro 13-inch uit 2017. Erg stabiel en lekker snel. Erg fijne update.:-)

Bijdrager
    MJNZ

Heb de public beta geprobeerd, beviel erg goed, ga dus wel updaten.

Bijdrager
    sciletto

Ik gebruik al jaren de mac en elke keer kijk ik er naar uit. Ik zit helemaal klaar voor de update en hopelijk kan ik in adobe Lightroom en Photoshop aan mijn opdracht werken vannacht in de donkere modus:D

Bijdrager
    JeroenVanGastel1985

Eerst even lekker op een partitie testen.

Bijdrager
    sciletto

<p class=”cite”>Shmoo op 24 september 2018 om 18:13</p>
    De tijd dat ik nog vlinders in mijn buik kreeg van nieuwe releases ligt toch al wat jaartjes achter mij. Nu zijn het vooral motjes en hamsters. Ooo shit, wacht… Da’s honger wat ik voel in mijn buik.

Einde van de maand ga ik eens kijken of ik op een avond alles tegelijk upgrade. iOS, tvOS en macOS.

Hoe lang zijn die vlinders geleden? Ik vond de laatste jaren van Steve super, was het gevoel toen ook al weg?

Bijdrager
    McMeller

Naar tevredenheid op de beta’s meegesurfd op de privé-Mac en ik werk vanavond direct de werk-Mac bij. Ik verwacht geen enkel probleem en ben blij dat DisplayLink weer werkt in macOS Mojave, omdat dat in High Sierra 10.13.4 de nek werd omgedraaid. Bijzonder vervelend voor de mensen die niet mee kunnen naar Mojave en dus op een oudere build van High Sierra moeten blijven steken voor support hiervoor.

Bijdrager
    sciletto

<p class=”cite”>Wimusia op 24 september 2018 om 17:34</p>
    Staan jullie al startklaar om na 1900 uur vandaag Mojave te downloaden en installeren?

Of wachten we nog op de .1.

Weet jij toevallig de link bij Apple waar je de macOS kan downloaden ipv via de store? via de store wilt namelijk niet altijd gelijk werken.

Bijdrager
    Shmoo
    Bijdrager
    koen

Mag nog niet van onze IT persoon 🧐

Bijdrager
    sciletto

<p class=”cite”>Shmoo op 24 september 2018 om 19:00</p>
    https://itunes.apple.com/nl/app/macos-mojave/id1398502828?mt=12

Daar is ‘ie ga ‘m maar pakken.

”Go get him boy”:P Ik heb hem, thanks!

Ik blijf het apart vinden waarom de link vanuit een website wel in de store verwijst maar dat je hem niet in de store kan vinden

Bijdrager
    gsmaster

<p class=”cite”>Shmoo op 24 september 2018 om 18:13</p>

Maar je staat wel stipt om 19u klaar om te downloaden. Santé wi

Bijdrager
    McJohn

Ja, ze houden zich wel aan de voorgaande “schedule” bij Apple.

Als je “Mojave” intikt bij de zoekopdracht vind je hem wel, maar bij updates komt die nog niet te verschijnen.

<sarc mode>Wanneer verschijnt 10.15 eigenlijk, want dat blijft maar duren,… </sarc mode>

Bijdrager
    madcat

Krijgen meer mensen de foutmelding dat Mojave niet installeert kan worden omdat er bootcamp gebruikt wordt?
    Er wordt gezegd dat ik eerst bootcamp moet verwijderen om verder te gaan met de installatie, dit ging met de vorige upgrades altijd vlekkeloos.

Is het een bugje en kan ik beter even wachten of is dit omdat er een ander file system gebruikt wordt?
    specs: 27″ iMac 2013 met fusion drive van 3TB

Bijdrager
    tav

Ik heb een imac midden 2011, dus geen update voor mij, mijn vraag is, kan ik met high sierra nog een aantal jaren verder werken?

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>tav op 24 september 2018 om 20:59</p>
    Ik heb een imac midden 2011, dus geen update voor mij, mijn vraag is, kan ik met high sierra nog een aantal jaren verder werken?

ja hoor, zeker wel.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>tav op 24 september 2018 om 20:59</p>

Er is ook patch software gemaakt waardoor je deze versie wel  de 2011 machine kunt installeren. Moet je natuurlijk zelf beslissen als je dat soort dingen doet. Meestal werken dan bepaalde dingen niet.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>McJohn op 24 september 2018 om 19:15</p>
    Ja, ze houden zich wel aan de voorgaande “schedule” bij Apple.

Als je “Mojave” intikt bij de zoekopdracht vind je hem wel, maar bij updates komt die nog niet te verschijnen.

Bij updates zal die ook nooit verschijnen wat het is geen update maar een upgrade. Nieuwe software.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>madcat op 24 september 2018 om 20:10</p>
    Krijgen meer mensen de foutmelding dat Mojave niet installeert kan worden omdat er bootcamp gebruikt wordt?
    Er wordt gezegd dat ik eerst bootcamp moet verwijderen om verder te gaan met de installatie, dit ging met de vorige upgrades altijd vlekkeloos.

Is het een bugje en kan ik beter even wachten of is dit omdat er een ander file system gebruikt wordt?

https://www.macrumors.com/2018/09/24/no-boot-camp-2012-3tb-imac-mojave/

Bijdrager
    madcat

<p class=”cite”>fred44nl op 24 september 2018 om 22:20</p>

<p class=”cite”>madcat op 24 september 2018 om 20:10</p>

https://www.macrumors.com/2018/09/24/no-boot-camp-2012-3tb-imac-mojave/

Thanks,

Hopelijk wordt de bug snel gefixed, wel vreemd dat het enkel om dit model gaat.

Bijdrager
    Marcel

Heb ik een mini met 16 Gb geheugen en een snelle SSD schijf erin, hoor ik niet bij de update Mojave.

Bijdrager
    Wimusia

<p class=”cite”>Marcel op 25 september 2018 om 09:26</p>
    Heb ik een mini met 16 Gb geheugen en een snelle SSD schijf erin, hoor ik niet bij de update Mojave.

Ik ook maar late 2012 en gisterenavond Mojave geïnstalleerd.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>polansky op 24 september 2018 om 18:37</p>
    Het kriebelt altijd zo’n update, maar NEE!

Ik wil graag eerst even de reacties afwachten. Heb gezien dat de registratiemodule van Adobe nog steeds 32-bit is en vrees voor problemen als ik direct zou updaten. Ik wil niet dat het mij inkomsten en brood kost.

Hier hetzelfde. Adobe loopt wel wat achter. Even rustig afwachten, misschien ook pas na update x.1. Gebruik je mac voor huis-tuin-keuken dingetjes, dan gewoon lekker nu doen en e.e.a. uitproberen, maar wij met onze werk-Macs wachten wijselijk wel af.

Bijdrager
    Shmoo

Ach jullie zijn zo goed…. ga maar op je buik liggen dan kriebel ik je rug even. 😊

Bijdrager
    tav

Ik hoop dat de vereisten nog zullen veranderen zodat mijn imac 2011 ook de. Update kan krijgen. Ik geloof dat het een paar jaar geleden ook gebeurt is dat de vereisten ook veranderd werden en oudere macs de update kregen.

Bijdrager
    Shmoo

Nee, wat je in het verleden wel zag gebeuren is dat er tijdens de eerste introductie gezegd werd dat (bijvoorbeeld) een iMac met bouwjaar 2007 wel nog kon upgraden en dan tijdens het bouwen en testen van het OS kwam dit model alsnog nog buiten de release te vallen waardoor deze toch niet mee kon upgraden. Andersom zie je dat nooit gebeuren omdat jouw machine binnenkort van status Vintage naar Obsolete gaat en dan bestaat er helemaal geen gerichte ondersteuning meer voor deze machine.

Dan is je computer ouder dan 7 jaar en langer dan 5 jaar uit productie/verkoop.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.