9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    bhv

Mojave schakelt zichzelf uit [Opgelost]

Bij een inactiviteit van ± 15 minuten logt Mojave zichzelf uit. ‘Energiestand’ staat ingesteld op langer dan een uur. Is er echt geen mogelijkheid om de Mac en alle openstaande programmatuur ingeschakeld te houden, als je even iets anders gaat doen? Ik heb het nergens gevonden.

Moderator
    Night

Begin eens om het SMC te resetten. Helpt dit niet, maak dan eens een nieuwe gebruiker aan en kijk of het probleem zich blijft voordoen.

Bijdrager
    McPim

(In het Engels, dus even vertalen): ‘System Preferences’ -> ‘Security & Privacy’ -> 1e tabje ‘General’ -> (eventueel eerst slotje openmaken) rechtsonder ‘Advanced..’ -> ‘Log out after … minutes of inactivity’ wellicht aangevinkt staan?

Bijdrager
    Sugar and Cream

Maar…. uitloggen is toch niet hetzelfde als uitzetten?

Bijdrager
    McPim

Klopt. En @bhv heeft het over uitloggen (in de tekst althans, niet in de titel). Lijkt me de enige verklaring voor wat hij beschrijft, een Mac waarvan je de energiestand op 1 uur zet gaat pas na 1 uur in standby. Uitloggen staat daar met genoemde instelling los van.

Bijdrager
    bhv

@mcpim Onder ‘Geavanceerd’ (Beveiliging en privacy, Algemeen, >Ontgrendelen) stond inderdaad log uit na inactieve periode van [ 15 ] minuten. Dank allen voor het meedenken.

Bijdrager
    McPim

Deze zit inderdaad nogal verstopt… Weer een ergernis minder 😉!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Een pluim voor McPim. 👍 Ik had er zelf ook op gezocht maar het niet gevonden.

Moderator
    Night

Hoe simpel kan het leven zijn. Ik las “uitzetten”…. en dat is geen optie. Uitloggen inderdaad wel. 👍 McPim

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.