4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    WimWell

Mojave install

Wie kan mij adviseren???  Alvast bedankt.

Wim 67 jaar.

Hoi, weet iemand of je ook je foto’s moet backuppen en je muziek bij een clean install van Mojave?

Ik heb een video kaart, de

Chipsetmodel: NVIDIA GeForce GTX 775M,   Type: GPU,   Bus: PCIe,   Breedte PCIe-baan: x16

VRAM (dynamisch, max.): 2048 MB,   Fabrikant: NVIDIA (0x10de)

Kan ik Mojave installeren zonder problemen met onderstaande configuratie?

Ik heb een MAC met het  volgende hardware overzicht.

Modelnaam: iMac

Modelaanduiding: iMac14,2,   Processornaam: Intel Core i5,   Processorsnelheid: 3,4 GHz

Aantal processors: 1,   Totale aantal cores: 4,   L2-cache (per core): 256 KB

L3-cache: 6 MB,  Geheugen: 16 GB,  Opstart-ROM-versie: IM142.0130.B00

SMC-versie (systeem): 2.15f7,  Serienummer (systeem): DGKP700BF8JC

Hardware-UUID: 383A728D-49A2-57F9-B66E-4263D9FB498A

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  WimWell.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  WimWell.

Bijdrager
    penseel

Een back-up maken met Time Machine, en foto’s en muziek handmatig terug zetten. Minimum eisen voor Mojave;  https://www.apple.com/nl/macos/how-to-upgrade/#hardware-requirements

Bijdrager
    Beech

Het is een iMac late 2013, dus dat kan. Een externe harde schijf aanschaffen en daar je foto’s en muziek opzetten voor alle zekerheid. Dit even lezen.

Overigens heb ik op mijn Mac Mini van 2011, waar ik een SSD heb laten bijplaatsen, een schone installatie gedaan met High Sierra op deze manier en Foto’s staat er nog gewoon op, en de structuur is APFS geworden. Eigenlijk snap ik niet dat Foto’s is blijven staan (of teruggezet, meer dan 200 GB), en ook mijn prullenbak met een paar lege  systeemmappen van een opgeruimde externe HD met een Carbon Copy kloon, die ik niet kan verwijderen, is er nog.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Beech.

Bijdrager
    McMeller

Wim, eigenlijk werken upgrades bij Apple erg simpel. Als je het kunt installeren, zal je Mac het aankunnen. Anders geeft Apple de upgrade gewoon niet vrij voor dat systeem. Dat leidt altijd tot zure gezichten maar is dus met de intentie om de systemen goed de laten werken.

Jouw iMac van 2013 zal er prima op draaien. Hij is vrijwel zeker wel met een normale harde schijf geleverd. Misschien heb je dat al gedaan, maar een SSD laten plaatsen zal een extreme vooruitgang in snelheid opleveren. Vooral met opstarten en het openen van programma’s en bestanden kun je rekenen op een 4-5 keer zo snel systeem.

Vooraf een back-up maken van je data is natuurlijk altijd een goed idee. Maar, ik hoop van harte dat je dat al consequent doet. Het zou geen bijzondere extra handeling moeten zijn omdat vlak voor een upgrade te doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.