6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Mojave, games en 32-bit Apps

Door een nieuwsbrief schrok ik een beetje, maar Mojave ondersteunt nog steeds 32-bit apps, maar het gaat wel eenmalig gepaard met een dikke waarschuwing. Ik heb wel gehoord dat bepaalde zaken zoals OpenCL & OpenGL niet meer ondersteund worden. Mijn nieuwe favoriete vechtspel moest hierdoor de overstap maken naar Metal.

Verder is Telltale games failliet. Dat zal er vast voor zorgen dat hun oude 32-bit spellen niet meer geüpdated worden. Nu wordt ik genoodzaakt om die spellen uit te spelen, wil ik mijn iMac in 2019 kunnen upgraden naar de opvolger van Mojave.

Loopt iemand anders ook tegen zoiets gelijkaardigs aan? Het is niet alsof ik de savefiles kan synchroniseren met een server en dan verder kan spelen onder Windows of zo…

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt gewoon blijven doorspelen in macOS Mojave.

https://appleinsider.com/articles/18/06/28/why-macos-mojave-requires-metal—-and-deprecates-opengl

”Apps built using OpenGL and OpenCL will continue to run in macOS 10.14, but these legacy technologies are deprecated in macOS 10.14. Games and graphics-intensive apps that use OpenGL should now adopt Metal. Similarly, apps that use OpenCL for computational tasks should now adopt Metal and Metal Performance Shaders,” the company noted.

Most modern games with 3D graphics are not hard coded using low-level OpenGL. Instead, developers make use of higher-level graphics “engine” frameworks such as Epic Games’ Unreal Engine 4; Blizzard’s WoW and SC2 Engine; or Unity Engine. Like Apple’s own higher level graphics frameworks such as SceneKit, SpriteKit and ARKit, these already make native use of Metal under the scenes.

That means the games you play today–and the new titles you’ll look for in the future–won’t really be impacted by the deprecation of OpenGL. They will, however, be greatly accelerated by Apple’s latest advances in low-level silicon and the nearly as low-level Metal plated on top. Additionally, Metal is also supporting the deployment of advanced new applications including multiuser FaceTime in the macOS Mojave Public Beta.

Bijdrager
    whaha

Ik zat ook een beetje verder te lezen en zolang ik niet update naar macOS 10.15 (post-Mojave) dan zou er in de meeste gevallen überhaupt niets aan de hand zijn.

Wel fijn dat die engines dus automatisch dan Metal gebruiken. Ik blijft het alleen vreemd vinden dat macOS denkt dat Starcraft II een 32-bit app is. Volgens medewerkers van Blizzard is het toch echt een 64-bit applicatie, maar dat maakt gelukkig allemaal dus niet uit.

Bijdrager
    mowat

Zet volgend jaar een opstartbare superduperkopie van Mojave  op een externe SSD voordat je naar 10.15 gaat en je kunt dan altijd van die schijf opstarten om je favoriete oudere 32 bits spelletjes en/of andere progs te gebruiken.

Bijdrager
    McJohn

“Mojave” is idd laatste macOS versie die 32 bit zal ondersteunen, dus je loopt nog even geen “gevaar”.  Maar je kan gerust nog wat op “High Sierra” verder blijven werken/gamen, want daar zullen nog een poosjes updates etc voor worden losgelaten.

Ik zou trouwens als je naar “Mojave” gaat toch even wachten, want met “High Sierra” kwamen nogal enkele pijnlijke/slordige blunders van Apple naar boven. (bv. die root bug, en nog paar andere zaken die me nu wel niet te binnen schieten)

Bijdrager
    whaha

Inmiddels komt er voor een van mijn 32-bit apps een hele grote ‘nieuwe versie’: Warcraft III krijgt een remaster.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.