6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SponZz

Mojave en Adobe Creative Cloud

Ik wil dit weekend mijn iMac late 2012 gaan upgraden naar Mojave, de vraag is of er mensen ervaringen hebben met de combinatie Mojave en Adobe CC.

Bijdrager
    MadSven

In mijn geval ging het niet goed en moest ik noodgedwongen terug naar een backup met High Sierra. Waar alles weer als een zonnetje liep.

Daarentegen zijn er natuurlijk ook mensen waar het prima ging. Het is en blijft een gok, maar ik ben blij dat ik van Mojave af ben.

Mijn ervaringen baseer ik op een MacbookPro 15″ 2017 met touchbar… mocht dat een verschil maken.

• Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 5 uur geleden door  MadSven.

Bijdrager
    pinkie

iMac 2017 en geen enkel probleem met Mojave en Adobe CC

Bijdrager
    SponZz

MadSven: Zou je kunnen aangeven waar en met welke Adobe CC software onderdelen het in jouw geval mis is gelopen?

Bijdrager
    MadSven

<p class=”cite”>SponZz op 12 oktober 2018 om 10:48</p>
    MadSven: Zou je kunnen aangeven waar en met welke Adobe CC software onderdelen het in jouw geval mis is gelopen?

Uiteraard: Ik gebruik Adobe CC 2018 up-to-date. Na installeren Mojave viel mij in eerste instantie op dat Indesign heeeeeeeel langzaam opende. Dat duurde echt minuten. Uiteindelijk een licht opmaakje geopend en die ging ook niet vlot. Ik kreeg een lege layout te zien waar ik met select all wel de items kon selecteren maar niets mee kon doen. Ook niet deleten. Bij Illustrator zag ik mn canvas wel maar de workspace eromheen werd knalrood en ik kon niets selecteren of gebruiken van mn gereedschappen. Alleen mn handje kon ik gebruiken en dat zorgde voor een complete crash van het programma. Photoshop bleef alleen maar stuiteren in het Dock en opende geheel niet.

Ik heb heel Adobe CC verwijderd via Cloud inclusief instellingen. Daarna systeem Adobe vrij gemaakt. Opnieuw het hele pakket gedownload en precies hetzelfde probleem. Pakket gewoon niet bruikbaar. Nu met het bijkomende probleem dat de ventilator van mn laptop nonstop te keer ging. OsX reageerde stroperig. Heb hierna een TM backup mojave van twee dagen eerder teruggezet. OSX liep prima, ventilator was rustig maar Adobe CC weigerde nog steeds.

Toen heb ik de laatste TM backup met High Sierra teruggezet. Die was 1 dag voordat ik Mojave installeerde. En raar… Adobe CC werkt prima zoals dat het altijd gedaan heeft. Tot nu toe geen centje pijn en geen problemen. Kijk, ik pretendeer niet een allesweter te zijn maar dat er iets geks gebeurd is met de combi Mojave/Adobe CC kan ik wel aannemen.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik na deze problemen met Indesign, Illustrator en Photoshop de andere apps niet meer getest heb. Dus daar kan ik verder niets over zeggen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 3 uur geleden door  MadSven.

Bijdrager
    SponZz

Dat klink zeer verontrustend, heb Mojave al wel op mijn Macbook Pro 2016 geïnstalleerd, en daar lijkt CC probleemloos te werken.
    Maar heb weinig zin een hoop tijd te steken in een herinstallatie van HighSierra, misschien toch nog maar een paar weekjes wachten, dank voor jullie reactie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.