6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jean Er

Mogelijkheid 1 RAM module ipv 2

Beste OMT’ers,

Mijn vraag voor jullie luidt:

Ik ben aan het kijken op de website van crucial om mijn RAM te upgraden.
    Ik heb een Macbook Pro 13″ mid 2012 model (1600Mhz RAM modules nodig).

De website van crucial heeft twee opties.
    2 stuks van 4 GB
    en 1 stuk van 8GB

De enkele module van 8GB is ook nog goedkoper.

De vraag is of mijn Macbook zal functioneren met 1 lege slot.

Ik heb liever de ene module van 8GB zodat ik in de toekomst als nodig nog eenzelfde exemplaar kan kopen.

Hier een printscreen van de website van crucial

Tips voor eventuele andere/betere module’s zijn natuurlijk altijd welkom.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    wh00pz

Fohn met 20watt op een kalige achterhoofd is beste keus.

Bijdrager
    klonic

Ja hij zal gewoon functioneren. De rede dat 2 modules beter is dan 1 is dat je dan wel de bandbreedte hebt van 2 modules.

Vergelijk het met 2×2 baans snelwegen vs. 1×4 baans snelweg, met 2×2 heb je meer op en afritten (sterker nog, zo zijn de ringsnelwegen van Eindhoven en Rotterdam ook ingericht);) Volgens mij komen de modules van het RAM alijd uit bepaald series zodat ze zo goed mogelijk bij elkaar passen. Echter, mocht je later willen upgraden naar naar bijvoorbeeld 10 GB of 16 GB dan is het handiger als je nu 1×8 koopt in plaats van 2×4.

Overigens werkt geheugen dat niet ‘compatible with mac’ is ook gewoon, zolang de specificaties dat toelaten. Speciaal Mac-geheugen is dikke onzin. Het Crucial geheugen dat jij uitgekozen hebt heeft een Geheugen CAS Latency van 11, terwijl in die lijst, goedkoper geheugen zit met een CL van 9

Je kan trouwens ook sneller geheugen plaatsen (bv 1866 MHz), dit zal dan alsnog op 1600 MHz gaan lopen in jou geval. Mocht 16GB willen aanschaffen terwijl je over ene half jaartje een nieuwe laptop wilt kopen, dan kan dat interessant zijn.

@wh00pz
    Wat wil je in godsnaam met zon opmerking bereiken? Hij stelt een duidelijke vraag, dan ga je toch niet zoiets zeggen? Wat bereik je daar nou mee?

Bijdrager
    Beech

Wat heb je er nu in zitten ?
    Hier een interessante discussie met veel links.

Bijdrager
    wh00pz

@klonic
    is mn broertje, grapje uitgehaald;) heethoofd

Bijdrager
    Jean Er

@klonic,

Bedankt voor de info, ben nu een stukje wijzer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.