30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    .Arne

Mogelijkheden extern beeldscherm MBA (medio 2012)

Bovenstaande info is deze van mijn Macbook Air. Ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn voor het koppelen van een extern scherm. Ik las wel eens op Amerikaanse fora dat er al heel snel lag en hopeloos veel vertraging optreedt wanneer je een externe monitor aan de MBA koppelt (door de beperkte grafische kracht van een MBA).

Zelf dacht ik aan iets van 22″ tot 24″ max. Maar ik kan zeker niet leven met lag of vertraagde opening van vensters etc. En zal een film in HD (720p dan wel 1080p) gewoon perfect soepel kunnen afgespeeld worden? Of zijn dit ook onrealistische verwachtingen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Een film afspelen op een 1920×1080 24″ monitor gaat prima op zo’n Medio 2012 MacBook Air met HD4000.

Bijdrager
    .Arne

Ook in 720p of 1080p ? En quid met performance tijdens het werken, meerdere vensters open etc. ? Allemaal even smooth?

En toevallig nog aanraders voor een display? Graag eentje met een mooi Apple-like design, haha:)

Bijdrager
    aerosoul

Wat dacht je van een Cinema Display van Apple?

Hier werkt dat vlekkeloos met mijn MacBook Air…

Bijdrager
    TheBigZ

Of zoiets: voor circa €230 NEC EA224WMi Wit (meer prijzen), aansluiten met displayport kabel.

De NEC MultiSync EA224WMi beschikt over een extreem dun paneel met LED-achterverlichting met IPS -technologie met als resultaat een ultramodern en slank design. Bovendien biedt het display een brede connectiviteit met drie ingangen DisplayPort, DVI-D en D-Sub (VGA). Dankzij zijn uitstekende IPS-beeldkwaliteit met brede kijkhoeken in een 16:9-schermformaat biedt het een hoog niveau van ergonomisch comfort.

Bijdrager
    .Arne

Mijn budget is eerder 200 à 300 euro dan richting de 1000:) Er zijn heel wat schermen te koop voor mijn prijs – ook mooie – maar ik wil dus zeker weten dat ik HD films perfect soepel kan bekijken met een medio 2012 MBA !

Bijdrager
    TheBigZ
    .Arne op 07 december 2013

ik wil dus zeker weten dat ik HD films perfect soepel kan bekijken met een medio 2012 MBA !

Dat kan zeker.

Bijdrager
    keyboardboy

Je zult wel een verloopje moeten kopen van VGA naar thunderbolt / Apple display port. Deze zijn via de apple site te verkrijgen (heb ik de mijne vandaan), maar soms ook via ebay uit china ofzo. Daar heb ik zelf alleen geen ervaring mee.

Bijdrager
    .Arne

@TheBigZ: Ook 1080p ?

Ik denk voor een 22″ te gaan, of heel misschien 24″. Nog (mooie) aanraders?:)

Bijdrager
    .Arne

Verloopje kopen weet ik; niet erg!

Bijdrager
    1984

De PB238Q wordt geleverd met rijke connectiviteit waaronder HDMI, DisplayPort, DVI, D-sub en hoofdtelefoonaansluiting. Hij is ook uitgerust met vier USB 3.0-poorten, zodat gebruikers de PB238Q gemakkelijk kunnen aansluiten op allerlei randapparatuur, zoals USB-drives, toetsenbord, muis, digitale camera, enz.
    Prijs

Goed extern beeldscherm voor bij Macbook

Bijdrager
    Janjans

Neem je MBA mee naar een winkel en vraag of je het even mag uitproberen bij 1 van hun showmodellen.

Bijdrager
    TheBigZ
    keyboardboy op 07 december 2013

Je zult wel een verloopje moeten kopen van VGA naar thunderbolt / Apple display port.

Verloopje kopen weet ik; niet erg!

.
    .
    Als je een monitor met DisplayPort-ingang koopt heb je geen verloopje nodig.

TheBigZ op 07 december 2013

aansluiten met displayport kabel.

Bijdrager
    TheBigZ
    1984 op 08 december 2013

De PB238Q wordt geleverd …

Als je naar Asus gaat kijken is de PB248Q ook interessant.

http://www.asus.com/nl/Monitors_Projectors/PB248Q/

http://www.prad.de/new/monitore/test/2013/test-asus-pb248q-teil8.html

Bijdrager
    1984

Mijn budget is eerder 200 à 300 euro dan richting de 1000:)

TheBigZ op 08 december 2013

Als je naar Asus gaat kijken is de PB248Q ook interessant.

Ja die had ik ook gezien maar word dan net wat duurder, het is bij die Asus schermen kiezen tussen de PB en PA monitoren , Bij de 23″ zitten er 2 USB poorten aan de zijkant en 2 eronder (handig) Bij de 24 “zitten 4 USB poorten aan de zijkant (als ik me niet vergis) en dan heb je de 27″ ook nog een 4K die bij de Macpro werd gebruikt….

1984 op 28 juli 2013

Tja wat is lonend, onder de €400 (±360/380), kun je kwalitatieve 24” schermen kopen, 24″werkt prettig en de Dell U2410 daar kun je professioneel mee verder desgewenst, De Asus schijnt daar niet aan onder te doen. Asus 24″ video / Asus 27″ revieuw video
    Een scherm gaat vaak langer mee dan een Mac/PC,
    http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/40aa000c8a2b3543573d62be6c053f42988429d8_0.jpg

Asus 4K monitor

Bijdrager
    .Arne

Zou zoiets bijv. lukken?

Bedankt voor alle hulp so far! Het zou vooral een monitor moeten worden om – héél veel, haha – aan tekstverwerking te doen en anderzijds om 1080p films of series te checken, uiteraard perfectly smooth anders is het de upgrade niet echt waard.:)

Bijdrager
    TheBigZ
    .Arne op 08 december 2013

Zou zoiets bijv. lukken?

Heel veel goedkoper dan die monitor ga je niet vinden. Helaas heeft de 22EA63V geen DisplayPort-ingang.

Dan kun je beter de LG 24EB23PY (verkrijgbaar in zwart of wit) nemen. Dan krijg je nog meer pixels (1920×1200) aan de onderkant ook, handig bij tekstverwerking, een ‘hoger’ scherm.

http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-24EB23PY-ips-monitor

Bijdrager
    1984
    .Arne op 08 december 2013

Zou zoiets bijv. lukken? € 159,-

Betreft de goedkoopste bekijk de LG IPS237L € 179,- eens ((VGA), 2x HDMI)
    De LG 24EB23PY vanaf € 230
    De Asus PB238Q vanaf €206 persoonlijk zou ik voor deze kiezen,Hij is ook uitgerust met vier USB 3.0-poorten handig indien je Macbook Air over USB 3 beschikt.

LG IPS237 / IPS277 (1.2mm bezel lie)

Bijdrager
    .Arne

@TheBigZ en @1984: Is er een nadeel aan het nodig hebben van een verloopje? Buiten dan het feit dat je dit moet aanschaffen? Gaat het hierdoor misschien kwaliteit of snelheid verloren..?

Persoonlijk denk ik dat 22″ ideaal zou zijn: mijn bureau is niet zo gigantisch en ik vind een scherm al redelijk snel te groot als ik er met mijn neus dicht op zit. 22″ is ook een heeele grote stap vooruit wetende dat ik al 7 jaar niks anders dan een 13″ heb gebruikt…:nerd: Mijn ouders gebruiken een oudere iMac van 21.5″ en deze vind ik al meer dan prima.

@1984
    : Wat is het verschil tussen het LG model dat ik noemde en die LG IPS237L ? Enkel 22″ vs 23″ ?

Overigens, mijn MBA beschikt inderdaad over USB 3.0, maar met een HUB-poort geraak ik wel toe. Extra poorten zijn welkom, maar neem ik niet voor om eventueel voor een ander scherm te kiezen. Eerste (en eigenlijk enige) belangrijke is: prima beeld, prima soepelheid en prima (lees: mooi, Apple waardig) design.

Hoeveel ms is trouwens aan te raden als je perfecte weergave wilt van films? En occasioneel een videogame? Is 5ms voldoende? Echt totaal geen idee hiervan.

Bijdrager
    .Arne

Het is overigens de bedoeling om in ‘clamshell modus’ te werken; ik heb geen twee beeldschermen nodig. Gaat dit lukken met de medio 2012 Air ?

Bijdrager
    .Arne

Vandaag eens gaan kijken in de Media Markt en die LG heeft een vreselijke (enorm wankel) voet. Deze zag er wel zeer goed uit. Zie hier ook een video review.

Ik twijfel wel of 23″ niet té groot is… En gaat 23″ ook nog even smooth zijn voor 1080p films ? Responstijd is bij deze ook 7ms; is dat afdoende voor films & games?

De AOC I2267FW is ook ronduit indrukwekkend. Maar ik ben niet meer helemaal mee met de VGA, DVI en HDMI poorten… Deze heeft geen HDMI poort. Is dat beter dan DVI? Een kabeltje kopen van Thunderbolt naar HDMI vind ik niet erg.

Overigens, ik bedacht me net: ik ben nog een student en in het Leuvense is er enkel internet via ethernet kabel. Ik werk echter met een MacBook Air dus ik gebruik een ethernet-thunderbolt adapter… Voor zover ik weet, bestaan er geen Thunderbolt hubs. Eventueel koop ik dan in de plaats een ethernet-usb adapter, maar gaat mijn internet snelheid hier onder lijden?

Alvast enorm bedankt aan allen! Ik heb hier enorm veel aan.

Bijdrager
    .Arne

Excuses voor alwéér een post, maar ik merkte net op dat de meeste schermen die ik hier noemde (de AOC en de HP) mat zijn. Ik heb liever glossy schermen zoals de iMacs; ik denk dat dit ook veel mooier is voor het bekijken van films.

Bijdrager
    1984
    .Arne op 09 december 2013

Deze zag er wel zeer goed uit. Zie hier ook een video review..

Indien je voor deze monitor zou kiezen , koop er dan een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter bij.(Mini DisplayPort=Thunderbolt) Matte schermen zijn over het algemeen beter dan die spiegel /glossy schermen van o.a Apple, betere kleurweergave, en zeker als de dagen weer langer worden is een glossy scherm irritant.
    Mat vs Glossy

Een ander mogelijkheid is de Dell UltraSharp U2312HM Black € 162,00 of Dell UltraSharp U2212HM € 156,43

Bijdrager
    .Arne

Is thunderbolt port = minidisplayport misschien? Duidelijk!

1) Is HDMI beter dan DVI ? Oftewel: is mini displayport-naar-hdmi beter dan mini displayport-naar-dvi ?
    2) Gaat mijn internet er onder lijden als er van een thunderbolt-naar-ethernet adapter wordt overgegaan naar usb-naar-ethernet ?

Bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

1) HDMI = DVI + audio.
    Wat de video betreft is DVI dus even goed als HDMI.
    2) USB is niet zo snel, maar zeker snel genoeg voor je Internetconnectie.

Bijdrager
    TheBigZ

Deze zag er wel zeer goed uit. Zie hier ook een video review.

De HP 23xi heeft helaas ook geen DisplayPort ingang.
    De ongeveer even dure HP ZR2330w wel.

Bijdrager
    TheBigZ

Is er een nadeel aan het nodig hebben van een verloopje? Buiten dan het feit dat je dit moet aanschaffen? Gaat het hierdoor misschien kwaliteit of snelheid verloren..?

Adapters kosten een paar tientjes die je (in jouw geval van een niet al te dure monitor) beter in een iets duurdere monitor kunt stoppen.
    Adapters (als het een heel kort kabeltje is) geven vaak ook extra connecties (verlengkabel). Hoe minder connecties, hoe beter.

Bijdrager
    TheBigZ

Persoonlijk denk ik dat 22″ ideaal zou zijn.

De Dell P2214H is net op de markt. En van alle gemakken voorzien.

CONNECTIVITY
    1 Digital Visual Interface connectors (DVI-D) with HDCP
    1 Video Graphics Array (VGA)
    1 DisplayPort (version 1.2a)
    4 USB 2.0 ports ( 3 downstream ports, 1 upstream port)

Bijdrager
    1984

1984 op 09 december 2013

Een ander mogelijkheid is de Dell UltraSharp U2312HM Black € 162,00 of Dell UltraSharp U2212HM € 156,43

LED, 21.5 inch, E-IPS, 1920×1080, 250 cd/m², 1000 : 1, 8 ms, DVI ingang, DisplayPort ingang USB 2.0

Bijdrager
    .Arne

Ik ga me eens verdiepen in de Dell modellen.

Anderzijds had ik vandaag contact met iemand die me een AOC I2367FH van de hand kan doen (het iets grotere broertje van de monitor hierboven) voor een zéér redelijke prijs. 23″, full hd, ISP en LED; prima kwaliteit. Geen DVI, wel 2 HDMI poorten. Any thoughts? Krijgt best goede reviews ook, zoals deze.

-> Is 5 ms genoeg als responstijd voor full hd films? En quid met videogames?
    -> Zal een verloopje van de Thunderbolt poort naar HDMI poort goed genoeg werken (alweer: ook voor snelle full HD films)? (Zie: connectie problems waar er hierboven sprake van is)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.