12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mich1966

mogelijke overschakeling naar mac

Ik ben al jaren een windows gebruiker en ben aan iets anders toe. Ik was aan het kijken om een laptop aan te schaffen met een zware configuratie en met een firewire poort ( ik monteer namelijk films en moet kunnen mijn dv camera aansluiten)
    Maar na veel zoeken in de pc laptop wereld, bestaan er bijna (of geen ) laptops met firewire poort of pcexpress slot.
    Ik ben even binnen gestapt in een lokale Easy-m store, het was er druk en heb even rondgekeken zonder enige uitleg te vragen. Naar het schijnt zou een mac stabieler, krachtiger zijn dan windows pc en geen last hebben van virussen (btw perfect dan?)
    Hoe zit dat mee met de programma’s (office, videobewerking programma’s, muziek,enz…)
    Veel vragen hé…

Bedankt

Bijdrager
    computer space

MMM, veel HP’s zijn gewoon nog met Firewirepoort. Hebben macbooks nog firewire dan?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum!

Een Apple Macbook Pro heeft inderdaad firewire800 én USB-3.
    Virussen bestaan er inderdaad niet voor OS X (trojans wel, maar daar moet je dus zelf een handeling bij verrichten; meer info op het forum als je als zoekterm virus ingeeft in het zoekveld rechtsboven).
    Ik gebruik zelf Final Cut Pro X en de iLife-programma’s en dat gaat met 16GB in mijn MBP uiteraard bijna altijd zonder problemen.
    Office for Mac doet het ook prima, evenals natuurlijk de Apple-tegenhanger hiervan iWork (Pages, Keynote en Numbers).

Extra geheugen kan je het beste zelf kopen via internet en installeren. Is vrij simpel.

Bijdrager
    Gezalfde

Gebruik anders eens een zoekmachine?

Hier kan je ook beginnen: http://www.apple.com/nl/why-mac/

Bijdrager
    Haike

Ja maar ook makkelijk te beantwoorden want al die programma’s draaien net zo goed op een mac…

En een virus scanner heb ik nog nooit gehad op mijn mac, en ik ben niet de enige hier. Een MBP heeft een FW 800, een Thunderbolt en ethernet poort, aan boord. Daarnaast heeft de net uitgekomen generatie 2 USB 3 poorten dus volgen mij kun je er een hoop kanten mee op.. hier kan je ook wel het een en ander vinden..

Bijdrager
    Hansi2124

Niet mij zomaar napraten, Haike!:evil:
    :grin:

Bijdrager
    Haike

:wink: Je was me voor, toen ik het topic bekeek had nog niemand gepost, maar ik ben niet zo’n snelle tieper… en ik heb de rest niet bekeken toen ik had verzonden… :innocent:

Bijdrager
    Hansi2124

:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Haike op 29 augustus 2012

:maar ik ben niet zo\’n snelle tieper…

Dat kun je wel zeggen ja met haast 10 minuten verschil… :sarcastic:

Bijdrager
    Dick de Roos
    Haike op 29 augustus 2012

hier kan je ook wel het een en ander vinden..

Nu ja, hij moest nog een verwijzing maken. Dat duurt natuurlijk even.:smile:
    En als dit “tiepwerk” wat langer duurt: dat komt omdat het helemaal uit Noorwegen naar Nederland moet worden verstuurd.
    Lekker on topic allemaal…. :confused:

Bijdrager
    Haike

Ik heb een fysieke tempovertraging opgelopen destijds door mijn hersentumor…

Bijdrager
    Beech

Als ik dit zo lees zou ik me wel 2x bedenken voor ik een Mac zou aanschaffen:sick:
    Laptops met Firewire.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.