6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Broer T.

Mogelijke oplossing trage Lion?

Ik heb de overstap naar Lion nog niet gemaakt, mede vanwege de gerapporteerde traagheid. In de appstore kwam ik wel deze mogelijke oplossing tegen. Geen idee of het helpt, maar ik dacht ik geef het in ieder geval maar door.

Doe er uw voordeel mee!

Robert

Bijdrager
    AppleStef

Niets nieuws, maar toch bedankt om de info te delen.

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke Mac gaat het? Hoeveel RAM? Leeftijd?

Wat is traag precies? Welke programma’s?

De werkwijze uit je screenshot is logisch, en heeft verder niets met Lion te maken. Dat gaat al jaren zo bij Snow Leopard, Leopard, Tiger, enz. Het gaat over het herstellen van de bevoegdheden en het herstellen van de schijfstructuur.

Het herinstalleren zorgt er trouwens alleen maar voor dat je stap 4, 5, en 6 nogmaals moet doen, verder zul je echt niet bijster veel verschil merken. Het is dan raadzamer om je hardware goed te controleren als er rare effecten blijven optreden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat die ‘traagheid’ betreft van Lion:
    Op mijn eigen Mac draai ik nog steeds Snow Leopard, maar een vriend van mij heeft laatst een nieuwe Mac Mini gekocht, (schijf van de oude was defect geraakt) het instap model met 8GB aan RAM en omdat ik hem met het een en ander geholpen heb kon ik zelf zien of er sprake was van enige traagheid. Niet dus. Alles ging bloed snel. Nu werkt deze vriend hooguit met Photoshop en voor de rest niks zwaars dus die traagheid komt dan eerder door een programma dan door Lion zelf vermoed ik.

Bijdrager
    Broer T.

Ho, ho, ho! Ik heb het alleen maar geplaatst als mogelijke tip voor mensen met problemen.

Misschien inderdaad niets nieuws, maar ik had het nog niet gelezen.

Wat mezelf betreft maak ik me niet zo heel veel zorgen. Ik heb een 15″ MBP early 2010 met 8 GB werkgeheugen. En ik wacht minstens op 7.3. Ik verdien mijn geld op mijn MBP, dus ik kan me geen gedoe veroorloven.

Maar nogmaals: bovenstaande is alleen bedoeld als tip.

Bijdrager
    Geedee

Kijk, ik wist dat nu ook wel, maar heb dat al geruime tijd niet meer toegepast. Door het door de TS weer even onder de aandacht te brengen, heb ik een en ander weer eens gecontroleerd en hersteld. Kan nooit kwaad.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.