4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jochem95

Mogelijk datalek sinds iOS 14?

Hoi,

Ik heb al een paar dagen de beta van iOS 14, nu probeerde ik in te loggen op Netflix (Wat ook nog lukte) maar kreeg de melding dat mijn account mogelijk gehackt kan worden door een datalek. Nu ging ik op onderzoek uit en zag bij instellingen dat letterlijk ál mijn accounts getroffen zijn door dit datalek. Lijkt mijzelf erg sterk want er zijn ook accounts die niet met elkaar verbonden zijn. Hoe serieus kan ik deze melding nemen?

Ik heb een screenshot toegevoegd.

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien was er een datalek bij Netflix. Dan zou dat kunnen. Maar een beetje zekerheid is nooit weg en daarom zou m’n wachtwoorden gewoon aanpassen. Kleine moeite, groot plezier meer zekerheid ?

Bijdrager
    TheBigZ

Jochem95 op 10 augustus 2020 om 10:13

Ik heb al een paar dagen de beta van iOS 14, nu probeerde ik in te loggen op Netflix (Wat ook nog lukte) maar kreeg de melding dat mijn account mogelijk gehackt kan worden door een datalek. Nu ging ik op onderzoek uit en zag bij instellingen dat letterlijk ál mijn accounts getroffen zijn door dit datalek. Lijkt mijzelf erg sterk want er zijn ook accounts die niet met elkaar verbonden zijn. Hoe serieus kan ik deze melding nemen?

Gebruik je soms vaker hetzelfde wachtwoord?

Of een heel simpel wachtwoord?

Vul anders hier eens je email adres in:

https://haveibeenpwned.com

Dan krijg je te zien via welke website-“lekken” jouw wachtwoorden uitgelekt zijn.

Bijdrager
    Jochem95

<p class=”cite”>TheBigZ op 10 augustus 2020 om 17:51</p>

Jochem95 op 10 augustus 2020 om 10:13

Gebruik je soms vaker hetzelfde wachtwoord?

Of een heel simpel wachtwoord?

Vul anders hier eens je email adres in:

https://haveibeenpwned.com

Dan krijg je te zien via welke website-“lekken” jouw wachtwoorden uitgelekt zijn.

Beide verschillend, ik ben inderdaad ‘owned’ maar al sinds 2014/2019 staat er. Nog nooit last van gehad, heb 95 beveilingsrisico’s dus ik weet wat ik vanavond ga doen. Thanks voor jullie hulp!

Jochem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.