5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

moet wi-fi minstens 10 x per dag in- en uitschakelen

Ik zit sinds enkele dagen met een wi-fi probleem.

Op mijn iMac , 27″ uit 2015 met firefox 68.01 en safariĀ  12.1.2 moet k meerdere malen per dag bovenaan in de menubalkĀ  de wifi uit- en terug inschakelen.Ā  Als ik via mijn bookmarksmenu naar een andere site overschakel of binnen site van artikele naar artikel ga dan gaat dat 5 , 10 , soms 20Ā  maal goed maar onvermijdelijk komt er dan het heen en weer gaande puntje bovnaan links dat erop wijst dat de verbinding weg is. Met eenvoudig wi-fi uit- en terug in te schakelen is het weer in orde maar dat is niet handig werken natuurlijk. Ik heb ook op mijnĀ  iMac 24″ getest omdat die maar op 2 meter dan de modem staat ( de andere op zo’n 10 meter) maar dat maakt geen verschil , ook daar hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het aan mijn telenetverbinding lag omdat men bij enkele nieuwbouwhuizen in de straat aan de kabel het werken was maar ik heb wel doorlopend verbinding op mijn bedrade computer, dus dat is niet waarschijnlijk. Op mijn werkcomputer 27 ” kan ik spijtig genoeg geen bedrade verbinding aanleggen.

Is er iemand die weet wat ik zou kunnen doen ? Kan het iets zijn dat bij provider Telenet zit , of zit het in mijn computers of in de telenet modem ? of kan er ergens een bestand corrupt zijn ? Of , of ???

Dank voor een ideetje .

Bijdrager
    Lucazz

Router eens heropstarten al geprobeerd?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Staat bij de wifi voorkeuren je telenet modem op de eerste plaats? Kijk eens in de instellingen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

je kunt een diagnostisch rapport aanmaken, door de optie toets in te drukken en dan op het WIFI icoontje in je menubalk te klikken. Dan weet je al wat meer. Ā Zie verder hier:Ā https://support.apple.com/nl-nl/HT202663

Bijdrager
    mowat

Alledrie bedankt voor jullie reactie.

– Lucazz , ik heb de modem van telenet (dat zal de router wel zijn die je bedoelt neem ik aan) uit- en weer aangezet.

Nu ben ik toch al weer een uurtje of 2 aan het werken zonder dat de verbinding weg is. Dus duimen maar dat het zo blijft.

– Mac Hammer Fan , ik heb even bij de wi-fi voorkeuren nagezien en mijn modem staat inderdaad op de eerste plaats.

– EagerB0bNerd , ik heb dat rapport even aangemaakt en toen werden mij de aangemaakte 5 bestanden getoond maar dat is meer voor programmeurs denk ik want ik kan er als leek geen leesbare info uithalen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.