12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

Moet ik me zorgen maken

sinds een tijdje krijg ik geregeld deze error, de basisboodschap is telkens de zelfde, maar het is vaak een ander programma. Ik heb een iMac g5 (iSight) en had vroeger eigenlijk nooit problemen mee. Ik las ergens op internet dat dit kan liggen aan fout geinstalleerd geheugen, maar de mensen van itpro hebben mijn geheugen er vanaf de 1ste dag ingestoken en toen werkte het zeker goed voor een paar maanden.

Moet ik me hierover zorgen maken?

Bijdrager
    DEform

Hmm, is toch niet normaal.
    Maar meestel komt bij slecht geheugen een kernel panic voor.

Start op van de cd en laat de uitgebreide Apple Hardware test lopen…
    Of nog beter, start op in target modus, en laat via een andere mac
    DiskWarrior er op los, nog beter.

Dit zal uitkomst bieden

Bijdrager
    Berend

denk niet dat het hardwarematig is alleen ergens een preference file ofzo die vaak wordt aangesproken die niet meer klopt.
    Denk als je een reinstall van OSX doet dat je er vanaf bent.
    Kan zijn dat bepaalde software een probleem heeft veroorzaakt in een van je systeem bestanden.

Gebruik je programma’s/hacks om bepaalde dingen van OSX te veranderen? dingen als Tinkertool enzo kunnen dat best veroorzaken.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Berend”

Gebruik je programma’s/hacks om bepaalde dingen van OSX te veranderen? dingen als Tinkertool enzo kunnen dat best veroorzaken.

ik gebruik tinkertools enkel om soms verborgen bestanden weergeven en voor de rest dat het icoontje in het dock wazig wordt als het programma gehide is. Voor de rest gebruik ik geen van die tools.

”DEform”

Hmm, is toch niet normaal.
    Of nog beter, start op in target modus, en laat via een andere mac
    DiskWarrior er op los, nog beter.

Dit zal uitkomst bieden

ik heb hier geen andere mac, die g4 van mijn onderschrift staat bij mijn vader.
    ik zal die hardwaretest dan een keer doen. Als mijn videoproject afgerond is zal ik dan (nogmaals) mijn mac formatteren

Bijdrager
    SeaTrue

ik krijg als output dat het vulome moet worden hersteld.
    kan dit kwaad voor mijn bestanden? of blijft alles gewoon staan zoals het was

Bijdrager
    ramlal

Zou het kunnen zijn dat deze problemen zijn begonnen vanaf de update naar OS X 10.4.6 (ongeveer anderhalve week geleden)?

Dan kan ik je aanraden om nogmaals de 10.4.6 update te installeren, in de “Combo” versie (die kan alle 10.4 versies updaten naar 10.4.6, van 10.4.0 tot 10.4.5). Dit is een probaat middel voor dit soort problemen.

Hij is hier te vinden: http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046comboforppc.html

Laat even weten of het succes heeft gehad.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”ramlal”

Zou het kunnen zijn dat deze problemen zijn begonnen vanaf de update naar OS X 10.4.6 (ongeveer anderhalve week geleden)?

Dan kan ik je aanraden om nogmaals de 10.4.6 update te installeren, in de “Combo” versie (die kan alle 10.4 versies updaten naar 10.4.6, van 10.4.0 tot 10.4.5). Dit is een probaat middel voor dit soort problemen.

Hij is hier te vinden: http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046comboforppc.html

deze error had ik op 7 april (mijn verjaardag :cry: ), maar zeker een maand ervoor had ik ook nog zulke error’s, het was toen de finder crashte dat ik het heel raar vond. Externe software zou fouten kunnen bevatten… Maar ik zal het eens proberen

Laat even weten of het succes heeft gehad.

dat kan ik niet direct zeggen hé, afwachten

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Je kunt beginnen met op te starten op de instalatie dvd en dan via het diskutility je harde schijf te repairen. Hij gaat dan de structuur etc van je hardeschijf nakijken en eventueel repareren. Je bestanden gaan dan niet verloren!

Mocht dat niet baten, kun je diskwarrior gebruiken, of het systeem herinstaleren met behoud van je accounts en netwerk instellingen.

Daaf

Bijdrager
    Joffry

Draai eerst eens ‘Preferential Treatment’, dan kan je in ieder geval zien of het aan de prefs ligt. En daarna ‘Applejack’ ?

Bijdrager
    SeaTrue

Hij is net klaar met herstellen van volume (en ineens bevoegdheden). Maar ik kan nu nog niet zeggen of deze fout niet meer gaat voorvallen. Toch bedankt voor de hulp, en als het probleem blijft voordoen dan gebruik ik bovenstaande tips

Bijdrager
    ram0n

hahaha wel een heel leuk onderwerp…zo bree ook;)
    Moet ik me zorgen maken ??
    :Dsorry wilde dit toch even melden:D

Bijdrager
    SeaTrue

het volume herstellen heeft toch niet geholpen;
    gisteren dit tegengekomen.

ik zal de andere oplossingen maar een proberen

(altijd die thread 0 die crashed hé, waarop slaat dit?)

trouwens ik denk er net aan, ik heb de screen spanning hack geinstalleerd, zou het hieraan kunnen liggen?

edit; preferential treatment (?) heeft geen problemen ontdekt. ik ben nu die combo aan het installeren

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.