4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    El Pablo 10

Moet ik een 301 redirect instellen?

Ik heb momenteel een bestaande website en mijn domeinnaam + webruimte gehost bij een provider. Nu heb ik een nieuwe website gemaakt en ik ga deze hosten bij een andere hostingprovider. De domeinnaam blijft echter wel behouden. Moet ik hiervoor dan 301-redirects instellen?

Bijdrager
    erwinde

De DNS entries van je domain moeten naar de ip-adressen van de server van je nieuwe provider gaan wijzen ipv naar de oude. Waarschijnlijk beheert je oude provider die DNS entries. Je kan je nieuwe provider vragen dat over te nemen of het zelf gaan doen en de DNS bij een derde partij onderbrengen waar je het zelf kan beheren.

Bijdrager
    Shmoo

Zolang de pagina’s op dezelfde locatie te vinden blijven niet.

Dus als example.org/over-ons/ op de nieuwe locatie example.org/over-ons/ blijft is er geen probleem.

Je moet alleen de DNS instellingen van het domein bij provider A veranderen naar de instellingen van provider B. Dus heel simpel gezegd, als je domeinnaam bij provider A blijft dan is dit domein nu gelinkt aan het IP adres van provider A – dat moet je dan veranderen naar het IP adres van provider B.

Je bent dan hooguit een paar uur (gemiddeld) offline en daarna zal j geen verschil merken.

Wanneer op de nieuwe locatie de pagina /over-ons/ ineens te vinden zal zijn op /about/ dan moet je wel een 301 instellen, maar die feedback krijg je van Google in Search Console te zien.

Bijdrager
    El Pablo 10

Ok thanks guys! Komt goed;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.