5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Wolf

Moet de 23 inch Apple display niet met pensioen?

Ik wil graag een 23 inch Cinema display kopen maar heb begrepen dat de techniek achter het scherm al anderhalf jaar oud is. Dat vind ik wel erg oud voor een monitor van pakweg 2300 euro, ook al was het z’n tijd ver vooruit… Met name in de computerwereld is anderhalf jaar een eeuwigheid, zoals jullie wel weten.
    De 20 inch is ongeveer een jaar oud en daarom begrijp ik niet dat het vlaggenschip, de 23′, zo gedateerd is. Weet iemand waarom dat is?

Wolf

Moderator
    unSOUND

Omdat ie nog steeds zijn tijd ver vooruit is wellicht?

En de aankomende problemen rond TFT willen ook wel helpen denk ik.

Bijdrager
    Wolf

Maar om nu nog de volle mep te betalen voor iets wat wat qua techniek behoorlijk oud is, vind ik toch niet zo senang…
    En verklaar je nader over die ‘aankomende problemen’ rond de TFT’s?

Moderator
    unSOUND

Er gaan veel geruchten dat de grondstoffen om TFT schermen te maken schaars worden door de grote vraag. Tevens zijn er nog steeds nieuwe ontwikkelingen zoals plasma schermen e.d.

Daarom vermoed ik dat Apple deze schermen blijft produceren tot er meer duidelijkheid is welke koers de monitor-fabrikanten opgaan. Het is immers zonde om geld in een nieuw ontwerp te gaan steken als de techniek eerdaags gaat veranderen.

Bijdrager
    reneo

plasmascherm techniek is anders ook al zwaar achterhaald, wat wel erg interessant is, zijn die oprolbare schermen van philips… een ‘lcd’scherm zo dun als een velletje papier!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.