8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Undaunted

Moet dat, een “airport extreme”?

Op m’n desktop computer na, communiceren al mijn internetapparaten draadloos. Tijd om die laatste netwerkkabel vaarwel te zeggen. Nou moet ik alleen nog een kaart hebben voor in de desktopcomputer om te communiceren met de router.

Nou las ik op de Apple site dat ik daar een “airport extreme” voor nodig heb. Zo’n ding kost maar liefst €50,-. Dat is veel duurder dan ik had verwacht, zelfs de router(niet van :apple:) is niet zo duur.

Daarom mijn vraag: Moet ik persé een “airport extreme” kaart in m’n computer steken? Zijn er geen goedkopere alternatieven? Tot dusver heb ik alleen een soort USB Wifi stick gevonden, maar die kosten ook al 40euro.. dan stop ik er toch weer liever een kaart in.

Bijdrager
    WaZoo

Ik weet niet wat voor een ‘desktop’ je hebt, maar volgens mij is alleen een PCI kaart goedkoper (ook niet echt veel) helaas…

Bijdrager
    Bor

wat voor een “desktop” heb je?

Bijdrager
    KarelWillem

Niet moeilijk doen met andere kaarten of usb-dingetjes.
    Op Marktplaats staan ze al voor 30 euro. Kun je niet voor gaan lopen klooien.

Bijdrager
    wilko

Mag ik vragen waarom je per se die desktop ook draadloos wil? Blijkbaar ligt er ook een kabel en dat werkt _altijd_ beter dan draadloos.

Bijdrager
    Undaunted

Ik heb een PowerMac G5 Dual 2,5 Ghz

Als ik zo rondzoek kom ik niet goedkoper uit (nieuwprijzen) dan 40euro voor een wifi USB stick. Helaas. Dan toch maar een applekaart erin.

@wilko
    De kabel ligt erg in de weg en aangezien er in feite al draadloos internet in huis is lijkt me dit een praktische oplossing. Waarom zou kabel “altijd” beter zijn dan draadloos?

Bijdrager
    dyn

Een draadloos netwerk is ongelooflijk instabiel. Een netwerk met draad niet, dat werkt gewoon. Bij draadloos heb je problemen met het kunnen verbinden met het netwerk en als je net even ergens op een verkeerde plek zit is je ontvangst heel wat minder of gewoon compleet weg. Hoe verder je weg bent van het access point en hoe meer storingsgevoelige materialen er in de omgeving zitten des te zwakker is je signaal. Bij een bedraad netwerk moet je heel wat zaken uit de kast trekken wil je dat lukken. Niet afgeschermd netwerkkabel kan zelfs nog prima dienst doen in een fabriek waar veel zware machines draaien en er dus een aardig storingsgevoelige omgeving is. Het is vaak ook zo dat bij een aantal routers je dingen als firmware upgraden niet via draadloos kan en mag doen. De kans dat je verbinding wegvalt is groot. Sterker nog, dat gebeurt heel erg vaak alleen heb je dat niet door omdat het maar heel kort wegvalt. Zodra de verbinding wegvalt is dat ook het einde van je upload en een halve firmware upload betekent al vrij snel een router die omzeep is geholpen. Moet je weer een trucendoos pakken om die router weer aan de praat te krijgen. Desondanks werkt draadloos wel leuk hoor:)

Bijdrager
    Undaunted

Dat is een hele mond vol:)

Ik heb m’n airport kaart trouwens weer teruggebracht! Ik weet niet of de antenne van de G5 kapot is of dat er storingsfactoren zijn binnen de G5, maar ik heb 2 verschillende geprobeerd en beide waardeloos signaal. Dat terwijl ik maar 2meter van het accespoint ben verwijderd. Dat terwijl de Laptop en Nintendo DS overal in huis volle ontvangst halen.

Dan maar een snoer, dat werkt tenminste.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.