2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    leoniedejong

Moet clean install doen, maar kan app store niet openen om yosemite te downl.

Help help, probleem welke ik niet opgelost krijg.

Machine waar ik op werk: macbook pro, 13 inch medio 2010, Processor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo

Probleem:
    Na update naar Mavericks kreeg ik diverse programma’s niet meer opgestart:
    – Agenda
    – Kaarten
    – Ibooks
    – Soft ware updater
    – Mail

Ik zocht en las dat het een meer voorkomend probleem was, en geadviseerd werd om Mavericks opnieuw te installeren. > zo gezegd zo gedaan.
    Daarna liep het allemaal beter, programma’s gewoon te openen.

Nu, een week of 4 verder. En hetzelfde probleem is weer terug gekeerd.

Niet te openen programma’s:
    – Agenda
    – Voorvertoning
    – Kaarten
    – Ibooks
    – Herinneringen
    – Time machine
    – App store!!
    – Soft ware updater
    – Mail (opent wel, klapt er op gegeven moment uit)
    – Adobe CS (opent wel, zeer traag geworden en klapt er zo nu en dan uit)

Kreeg elders de tip om een clean install te doen, en dan Yosemite te installeren. (volgens deze handleiding: http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-yosemite-clean-install/ )
    Nu ben ik zo ver dat al m’n data van mac extern heb gezet, en nu dus aangekomen bij het punt om Yosemite te gaan downloaden en vervolgens met clean install te gaan runnen.

MAAR HET GROTE PROBLEEM: IK KRIJG DE APP STORE MET GEEN MOGELIJKHEID GEOPEND OM ZODOENDE YOSEMITE TE KUNNEN DOWNLOADEN.. (ook geprobeerd vanaf gastaccount, dit werkt ook niet)

Zie ik een hele handige manier om App store werkende te krijgen over het hoofd? of i.i.g. op een andere manier Yosemite de downloaden?
    Bij voorbaad dank.

Bijdrager
    Niels

Opstarten in recovery modus (command + R) ingedrukt houden en daar kiezen voor de optie OSX opnieuw installeren (na het wissen van je schijf met het schijfhulpprogramma in recovery modus).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.