6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    industrialbirds

Moet bestanden direct verwijderen, ze kunnen niet naar de prullenbak.

Hoi, ik start mijn computer vanochtend op en opeen kan ik bestanden alleen nog maar direct verwijderen. Als ik iets naar de prullenbak sleep (of cmd backspace / rechtermuis verwijderen) dan krijg ik de vraag dat het bestand alleen maar direct verwijderd kan worden en zonder dat dit ongedaan gemaakt kan worden en of ik daarmee instem. Het probleem blijft na opnieuw opstarten.

Hoe zorg ik ervoor dat ik bestanden gewoon weer naar de prullenbak kan verplaatsen? ik haal er namelijk regelmatig iets uit terug.

Bijdrager
    sedikit

Kijk eens of bij jou wel hetzelfde staat aangevinkt in Finder/Voorkeuren/Geavanceerd:

Bijdrager
    industrialbirds

ja. (die onderste heb ik niet trouwens)

het lijkt wel of het hele bestaan van een prullenbak ontkent wordt

Bijdrager
    Ostinato

@sedikit Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen.

@industrialbirds: Dat is inderdaad gek gedrag. In deze draad staat een oplossing waarvoor je wel even de terminal in moet:

https://discussions.apple.com/thread/2798238?start=0&tstart=0

Bijdrager
    McShamus

Even voor de zekerheid; het is geen netwerk share waar je iets van wilt wissen ofzo, toch?

Bijdrager
    Ir.Bob

Lees eens dit draadje bij de buren door. Mijn vermoeden is dat de oplossing voor jouw probleem hierin staat.

Edit: De oplossing is hetzelfde als in het andere linkje naar Apple Discussions.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.