15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    freshface

Moeilijke keuze

Hallo , ik ga mij in de nabije toekomst een mac aanschaffen .
    Maar wat zou de beste koop voor mij zijn ??
    Er is zoveel keuze .
    Ikzelf zou opteren voor een emac combo of mss een superdrive .
    Of zou het beter zijn om een imac combo aan te schaffen .
    Overtuig mij welke dat een goede keuze zou zijn en waarom ik mij een mac zou aanschaffen .

-Plat Konijn

Moderator
    unSOUND

Bedenk eerst goed WAT je met dat ding gaat doen, dit is van vitaal belang voor de keuze.

oplopend in prijsklasse:

eMac: kant en klaar voor de huis tuin en keuken-gebruiker.

iMac: zelfde als eMac, maar in een sjiek jasje.

PowerMac: voor de hardcore gebruiker, en grote uitbrijdingsmogenlijkheden: extra PCI kaarten, harde schijven, tot 2 Gb Ram, [zelfs 8 Gb in de nieuwe G5], keuze voor groter scherm… enz.

dus bij een eMac en een iMac zit je in ieder geval aan 1 type scherm vast, aan een powermac kun je een scherm naar keuze hangen… of later vervangen voor een beter/groter type.

Drives:

brander is altijd handig, maar heb je perse een DVD brander nodig? hangt helemaal af van je interesses, maar bedenk wel dat je wellicht in de toekomst meer met dat beestje wilt gaan doen. Ikzelf heb toendertijd een superdrive gekocht [cd-r / dvd-r] en wis toen nog niet of ik heb ging gebruiken of niet, maar ik had hem vast. In een iMac is hij nu eenmaal moeilijker te vervangen, dus moet je die keuzes van te voren inschatten.

Bijdrager
    cabbie
    ”unSOUND”

eMac: kant en klaar voor de huis tuin en keuken-gebruiker.

iMac: zelfde als eMac, maar in een sjiek jasje.

Mmm. Een iMac is niet meer dan een opgeleukte eMac?

Moderator
    unSOUND

In mijn ogen wel… er zijn natuurlijk wel wat verschillen qua grafische kaart en wellicht ook in harde schijf… maar verder vind ik inderdaad de iMac een luxe ogende eMac

[uiteraard heb je wel het TFT scherm tegen een CRT scherm, maar als je 2 keer per dag je e-mail leest en verder niets, is dat het prijsverschil niet waard.]

Bijdrager
    cabbie

Ik heb problemen met de classificatie omdat ie historisch niet juist is.

De iMac was er voordat de eMac arriveerde. Een eMac is dus een gedevalueerde/gedegradeerde/”jogged down”/goedkopere versie van de iMac.

Het prijsverschil moet ieder voor zich weten uiteraard.

Moderator
    unSOUND
    ”cabbie”

De iMac was er voordat de eMac arriveerde. Een eMac is dus een gedevalueerde/gedegradeerde/”jogged down”/goedkopere versie van de iMac.

Dat zeg ik toch? :?

Maar ik had ze gesorteerd op prijsklasse, niet op releasedatum… da’s alles. De keuze hangt toch altijd een beetje af van je portomonnee, hoe lullig het ook is…

Bijdrager
    markj

iMac:
    • 256 MB SDRAM (1 DIMM)
    • Toetsenbord & Mac OS
    • 15-inch TFT-beeldscherm
    • iMac 800 MHz
    • 60 GB Ultra ATA-schijf
    • Dvd/cd-rw-eenheid
    • GeForce2 MX – 32 MB DDR
    • 10/100BASE-T Ethernet
    • Interne 56K-modem
    • Twee FireWire-poorten 400
    • Drie USB-poorten
    • Apple Pro Mouse
    Subtotaal 1.545,81 Euro

eMac:
    • 256 MB SDRAM – 1 DIMM
    • Toetsenbord & Mac OS
    • eMac 1-GHz
    • 60 GB Ultra ATA-schijf
    • Dvd/cd-rw-eenheid
    • ATI Radeon 7500 – 32 MB SDRAM
    • 10/100BASE-T Ethernet
    • Interne 56K-modem
    • Twee FireWire 400-poorten
    • Drie USB-poorten
    • Apple Pro Mouse
    Subtotaal 1.260,21 Euro

Vrijwel zelfde apparaten, eMac 1 GHz vs iMac 0.8 GHz, iMac andere (betere?) grafische kaart.
    Ik heb dus voor de eMac gekozen, want 300 Euro goedkoper. Veel mensen zullen de iMac mooier vinden, persoonlijk vindt ik dat niet.
    Een andere reden kan het verstelbare scherm zijn of dat je TFT beter of mooier vindt, ik hou zelf meer van CRT.
    Maar ja, ik vindt de G5 ook mooier dan de Powermac G4, en dat zijn vele, hoewel niet alle mensen ook niet met me eens.

Bijdrager
    freshface
    ”markj”

Veel mensen zullen de iMac mooier vinden, persoonlijk vindt ik dat niet.
    Een andere reden kan het verstelbare scherm zijn of dat je TFT beter of mooier vindt, ik hou zelf meer van CRT.
    Maar ja, ik vindt de G5 ook mooier dan de Powermac G4, en dat zijn vele, hoewel niet alle mensen ook niet met me eens.

Ik ben het wel met je eens 8)

Bijdrager
    tft

Ik denk dat een van de grootste verschillen is dat de Imac bijna onhoorbaar is als ie aan staat, de Emac is een herrieapparaat

Bijdrager
    Ganymedus

Euhm de imac maakt best wel veel geluid. De imac G4-800 superdrive versie dan (oudje)

Bijdrager
    tft

o, dat is raar, ik heb er zelfs 2 naast elkaar staan, maar die hoor je bijna niet

Bijdrager
    ckuijjer

Mijn iMac is in de loop van de tijd ook meer geluid gaan maken (iMac 800 superdrive). Ik heb het idee dat het aan de harde schijf ligt, misschien hebben andere/nieuwere modellen een ander/stiller soort harde schijf. Wellicht waard om uit te zoeken als je over een iMac nadenkt

Bijdrager
    JJmac

crt scherm is bij foto bewerking beter, het is maar waar je het voor gebruikt he’.

Bijdrager
    GodzillaPresley

Vergeet niet dat en iMac ook minder ruimte op je bureau inneemt tov van de eMac.

Moderator
    unSOUND

Vind ik ook vreemd, ik heb ook een G4 800 Superdrive, maar ik moet echt goed mijn best doen om ook maar iets te horen draaien…

…en nee, ik ben niet hardhorend en heb iTunes niet aanstaan. :o

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.