30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelvb

Moederbord beschadigd

Ik heb vandaag de batterij voor mijn iPhone 4s vervangen. Echter heb ik per ongeluk het moederbord beschadigd. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe problematisch dit is? Telefoon geeft No Service aan maar weet niet of het komt doordat iets niet goed zit of doordat ik het moederbord heb beschadigd. Heb een foto als bijlage en het onderdeel waar de pijl naar toe wijst is van het moederbord verwijderd (onderdeel is wel in mijn bezit).

Bijdrager
    hatolex

Het lijkt me niet dat er op een moederbord zaken zitten die gemist kunnen worden voor een juiste werking.

Ik ben dus bang dat het moederbord (ernstig) beschadigd is, op naar de genius bar zou ik zeggen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je ook een foto van het onderdeel wat er af is gegaan en een close-up van de beschadiging?

Geblokkeerd
    Anoniem

Is dit een foto van de “beschadiging” ?
    Want ik zie geen beschadiging.

je mist wel onderdeeltje. een zwart pinnetje/clipje.
    En dat veroorzaakte de No service.

Moderator
    Pete.Z

Er zitten normaal gesproken geen overbodige onderdelen op een moederbord, dus de kans dat de telefoon niet meer werkt door de beschadiging lijkt me groot.

Bijdrager
    hatolex

Zoals ik 3 uur geleden al opmerkte;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja maar het is allemaal aannames en vermoedens. Dat lost niks op. Dat vervuild alleen het internet op vragen waar geen echte antwoorden op komen.
    Doelloos om dat soort antwoorden neer te zetten.

Aantal vragen die hier al zijn : Is dit wel de foto van de desbetreffende iphone, (ik vermoed van niet).
    Waar kan ik de beschadiging zien? En zitten alle onderdelen goed ? (zie vorige post)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja maar het is allemaal aannames en vermoedens

Wat geen vermoeden is, is het feit dat als je zelf de iPhone open maakt de garantie vervalt…

Geblokkeerd
    Anoniem
    hendrik op 14 december 2013

Ja maar het is allemaal aannames en vermoedens

Wat geen vermoeden is, is het feit dat als je zelf de iPhone open maakt de garantie vervalt…

Geen vermoeden van u, wel fout! Want je mag de batt vervangen. Zonder dat de garantie verval.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Lees dit dan even….
    Gaat weliswaar over een iPhone 5, maar in de algemene voorwaarden staat toch echt dat de garantie vervalt. Dit geldt zeker als je er speciaal gereedschap voor moet hebben zoals bij de iPhone. En hier een artikel over de iPhone 4G. Daarin staat duidelijk dat de consument de batterij niet zelf mag vervangen. Dan geldt het vast ook voor deze iPhone…

Geblokkeerd
    Anoniem

@hendrik ijzerbroot dat het op internet staat, betekend niet dat waar is. Ik heb ook genoeg gelezen dat het niet verval.

Logische gezien : Als je een apparaat open maak, verval de garantie.
    maar eu heeft een eis dat de consument zelf de batt moet kunnen vervangen.

Al met al, het punt dat het geen vermoeden is, verval ;).
    Als het zo makkelijk was, hoefde je iphone club en al die websites er niet bij te halen : Maar stond het simpel op de apple site.
    Aan de andere kant, apple probeer overal te trekken en te duwen als het om garantie gaat. De Eu word er ook niet goed van…

Maar een feit is het niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@hendrik
    ijzerbroot dat het op internet staat, betekend niet dat waar is. Ik heb ook genoeg gelezen dat het niet verval.

Dat kun je net zo snel omdraaien en zeggen: “Ik heb ook genoeg gelezen dat het wel vervalt”

maar eu heeft een eis dat de consument zelf de batt moet kunnen vervangen.

En zolang dat niet kan zonder een bevoegde reparateur er bij te halen betekent het gewoon dat als je het toch doet de garantie vervalt. Dat is gewoon logisch.

Als het zo makkelijk was, hoefde je iphone club en al die websites er niet bij te halen : Maar stond het simpel op de apple site.

Precies! Als het mocht van Apple gaven die zelf wel een handleiding want zo simpel is het namelijk niet. Maar zolang derde partijen met allerlei tips komen om het zelf te doen is dat gewoon op eigen risico.

Geblokkeerd
    Anoniem

Allemaal aannames en vermoedens hendrik ijzerbroot;)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Er wordt hier weer wat verdraait…

@MEEUW, je mag de accu zelf NIET vervangen!!!!!!!

beter aannames en vermoedens dan onwaarheden!!!!!!

De EU zegt dat de accu te vervangen moet zijn, maar niet dat je het zelf mag/moet doen….

Van Apple mag je hem niet zelf vervangen, en zo voldoet APPLE aan de regels…

Geblokkeerd
    Anoniem

Je kan nog zoveel uitroeptekens gebruiken. Dat betekend niet dat het de waarheid is.
    En of het nu a of b is, dat doet er even niet toe.
    Het zijn aannames en vermoedens. Het hele internet staat vol met deze discussie.

In jullie theorie zou je dus ook een macbook pro geen accu mogen vervangen. Want daar moet je ook apparaat voor open maken.
    Terwijl je wel bij resellers een accu los kan kopen.

Maar zullen we de TS echt proberen te helpen en eerst meer informatie en foto’s inwinnen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In jullie theorie zou je dus ook een macbook pro geen accu mogen vervangen. Want daar moet je ook apparaat voor open maken.

Of het wel of niet mag verschilt per product. Bij een bepaald model mag het misschien en kun je die batterij ook kopen maar er zijn ook modellen waarbij het hele zaakje vastgelijmd zit en waarbij je zelf ook geen RAM kunt bijplaatsten. Maak je dat soort modellen open dan vervalt altijd de garantie.
    Verder biedt Apple een batterijvervangingsservice wat al aangeeft dat zelf vervangen risicovol is en niet onder de garantie valt als je het toch zelf doet.

Sites zoals iFixit die een Apple product uit elkaar halen om vervolgens een handleiding te plaatsen op hun site voor het doen van een bepaalde reparatie geven kennelijk veel mensen onterecht het gevoel dat het dan ook mag. In die zin speelt iFixit onbevoegde reparaties in de hand.

En over foto’s gesproken: kijk eens naar de foto van de TS, naar dat doorzichtige stukje plastic met die driehoek en uitroepteken er op. De tekst staat in spiegelbeeld: “service provider only” eindigt het mee, maar dat driehoekje zegt ook al genoeg…

Sleutelbeheerder
    Night

De tekst op het label zegt: “Authorized Service Providers Only”. Dat zou inderdaad genoeg moeten zeggen.
    (alle site voor ‘self-repair’ maken ook melding dat alles geschiedt op eigen risico)

Voor wat betreft de vraag van de TS (al dan niet of het door Apple is toegestaan deze handeling uit te voeren):
    Je kan wel een foto posten van een andere telefoon (met dank aan iFixit.com), maar daar zien we natuurlijk niets op. Je kunt dus beter een (goede, scherpe) foto van je eigen telefoon maken.

Zoals op de onderstaande foto (je kan hem in een apart venster openen en vergroten) hoort het eruit te zien.
    Alles wat er niet zo uitziet heb je dus klaarblijkelijk zelf beschadigd. Je kan inderdaad naar een ACRC gaan om dit te laten repareren, maar zoals je zelf waarschijnlijk al zult vermoeden, zal de rekening voor jezelf zijn aangezien het een niet-geautoriseerde handeling betreft. En oh ja, “dat clipje overheen”, waarover wordt gesproken is de antenne-aansluiting, maar die hoort niet over dát onderdeel, maar ietsje lager (in de foto rood omlijnd).

Ik hoop dat je op de iFixit site ook hebt gekeken naar de reacties onder de uitleg. Het “No Service” probleem komt vaker voor, en komt vaak (en ik hoop voor jou ook in jouw geval) doordat de antenne-aansluiting is losgeschoten (in de foto rood omlijnd). Als je deze weer vastzet zou het probleem opgelost moeten zijn. Maar, als het onderdeel waar je pijl naartoe wijst inderdaad van het moederbord is afgebroken, heb ik er een erg hard hoofd in…:(

Bijdrager
    jackybe67

Mikelvb,

dit probleem gebeurt af en toe na een reparatie.

Ga naar je instellingen en veranderen datum en tijd. Start iPhone terug op en veel kans dat het opgelost is.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@MEEUW

Zonder even de EU regels te checken, of Apple te bellen, hier blijven roepen dat je wel de accu mag vervangen volgen EU regels, alleen roepen om gelijk te hebben???

Door dit domme gedoe kunnen veel mensen enorme schade leiden als gevolg van een afgewezen garantieclaim.

De accu’s die resellers verkopen zijn Chinese namaak accu’s van vaak zeer dubieuze kwaliteit, het zal de eerste niet zijn die in jou MBP explodeert!!!!

Apple zelf verkoopt geen losse originele accu’s!!!! en voordat MEEUW weer gaat ontkennen, bel eerst Apple voordat je weer het tegenovergestelde gaat beweren…

Sleutelbeheerder
    Night

Dan ga ik me toch serieus afvragen wat Apple / Apple Certified Repair Center in de iPhones stopt, als een accu niet goed blijkt te zijn of een klant om een vervanging vraagt…:?

Verder zou het fijn zijn ook weer eens een reactie @mikelvb te horen, hoe het ervoor staat en/of antwoorden op onze vragen te krijgen…

Geblokkeerd
    Anoniem
    JoopJoopJoop op 15 december 2013

@MEEUW

Zonder even de EU regels te checken, of Apple te bellen, hier blijven roepen dat je wel de accu mag vervangen volgen EU regels, alleen roepen om gelijk te hebben???

Door dit domme gedoe kunnen veel mensen enorme schade leiden als gevolg van een afgewezen garantieclaim.

De accu’s die resellers verkopen zijn Chinese namaak accu’s van vaak zeer dubieuze kwaliteit, het zal de eerste niet zijn die in jou MBP explodeert!!!!

Apple zelf verkoopt geen losse originele accu’s!!!! en voordat MEEUW weer gaat ontkennen, bel eerst Apple voordat je weer het tegenovergestelde gaat beweren…

Ik hoef niet te bellen, we leven in 2013.
    http://store.apple.com/nl/product/MB772G/A/oplaadbare-batterij-15-inch-macbook-pro-aluminium-behuizing?fnode=5a
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/APPLE-MB772G-A,10259,482742,246885.html?langId=-11

Nogmaals, je kan nog zoveel uitroeptekens gebruiken wat je wil, maar dat betekend niet dat je gelijk hebt.

Bijdrager
    Stirf

Die passen helemaal niet in een iPhone!!!!!!!

Inactief
    Anoniem

:lol::!::!::!::!::!::!::!::twisted:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

volgens @Meeuw passen deze accu’s dus wel in een iPhone…

Waarschuwing, neem de beweringen van @MEEUW NIET serieus, het zou je erg veel geld kunnen kosten… !!!!!!!!!!!!!!!!!!

en @MEEUW, als je niet wilt bellen in 2013, aan het sparen voor een Nokia’tje?, vermeld dan ook de link naar de EU regels waar staat dat je volgens die regels als amateur een iPhone accu mag vervangen zonder dat je je garantie bij Apple verliest!!!!!!

Nogmaals, de EU regels zijn dat de accu vervangen moet kunnen worden, verder niets, niets meer en niets minder, betekent dus niet zelf moet gaan sleuten want dan verlies je de garantie van Apple….

Bijdrager
    BenDover

Even voor de duidelijkheid,
    Zelfs zonder !!! heeft JoopJoopJoop 100% gelijk, Meeuw praat echt onzin.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@MEEUW
    Het gaat hier dus over een iPhone die veel moeilijker open gaat voor de leek dan een Macbook die je sowieso open mag maken om b.v. het RAM uit te breiden. Dus zo als ik al zei: het verschilt per product en bij de iPhone mag je het niet zelf doen maar bij een Mac(book) wel. Hoewel dat ook niet altijd waar is want er zijn of hebben modellen bestaan waarbij het onmogelijk was zelf b.v. de PRAM batterij te vervangen omdat deze vast gesoldeerd zat. Zelfs de grootste digibeet zal begrijpen dat hij daarvoor naar een bevoegd reparateur moet. Het zelfde geldt voor het openmaken van een iPhone want anders zat daar wel het zelfde afsluitplaatje als bij de muis…

Bijdrager
    hatolex

Het gaat allang niet meer over het probleem van de TS, het gaat nu om het gelijk hebben.

De TS zal jullie dankbaar zijn.

Bijdrager
    jackybe67

De TS laat zichzelf ook niet meer horen op dit onderwerp.:-(

Bijdrager
    hatolex

Na de door mij aangedragen oplossing is er geen nuttige reactie meer geweest waar de TS iets aan heeft.:oops:

Dus ja, wat moet hij er verder mee.

Bijdrager
    iMad

Applecare plus

De informatie komt uit Apple care plus, maar de richtlijnen zijn hetzelfde volgens mij.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.