7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    StarX

Modem/router Windows en Mac

Bij gebrek aan kennis hierover en de overvloed aan info waar ik eerlijkheidshalve de helft niet van versta toch maar hier eens raad vragen.

De modem/router is aan vervanging toe maar ik zie het bos niet meer door de bomen, zo veel keuze.
    Er wordt hier zowel met Mac als met Windows gewerkt, iemand een voorstel voor een toestel?

Sleutelbeheerder
    Night

Meestal wordt het modem verstrekt door de internet provider. Routers kun je van elk merk nemen in proncipe; die zijn niet specifiek voor Windows of Mac (mits deze geen aparte software gebruiken voor bv. firmware, maar ook dit mag geen probleem zijn: je werkt tenslotte met zowel PC’s als Macs)

Bijdrager
    StarX

Hetgeen we nu gebruiken is ook een modem router, aangesloten op het vaste netwerk van Belgacom (Belgiƫ) vandaar dat ik vermoed dat we nu eveneens een modem router ipv een router nodig hebben. Of zie ik dit verkeerd?

Aangezien er zoveel modellen zijn vroeg ik hier liever eerst eens waar ik dan best op let, het prijsverschil moet toch ergens in zitten, niet?

Bijdrager
    hapipiko

we hebben net de overstap gemaakt van het Net, ADSL naar KickXL glasvezel. bij hetNet hadden we een speedtouch een draadloos modem, waar zowel 3 windows pc/laptops als mijn iMac goed me konden interenetten, we hadden er ook een Rank Xerox laserprinter op, met netwerkkabel, en werkte prima.
    Nu hebben we een draadloos modem van Zylex. de printer heeft af en toe kuren, maar na aan en uitzetten doet ie het weer.

Bijdrager
    paradoxdesign

Het enige eigenlijk, wat echt van belang is, is dat je even oplet welke verbinding je hebt. Een Adsl verbinding vereist een modem/router, bij een kabel verbinding krijg je je modem van je provider waarachter je zelf een router kunt installeren. Bespaar zeker niet op je router qua kosten, goedkope routers leveren doorgaans een eendere kwaliteit.. Wanneer je kabelinternet hebt volstaat een apple airport extreme goed voor zowel windows als apple.. Het operating systeem maakt idd niet veel uit voor een router. De meeste routers (zo niet alle) kun je vanuit een webbrowser configureren. De airport extreme heeft hier een stukje software voor…

Bijdrager
    StarX

Alvast bedankt voor de reacties. De kans bestaat dat er binnenkort VDSL komt, is dit ook mogelijk met elke router?

Bijdrager
    Bokkert

Ik heb vdsl van Tele 2 ben zeer tevreden! De modem wordt er bij geleverd. Heb ook wel slechte berichten gehoord over vdsl maar ja niet iedereen kan tevreden zijn! Ik raad het in ieder geval aan. Succes.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.