2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

Modem probleemje??

Ok ik heb een vraag, wat kan ik het beste doen?? Ik heb nu 6 MB/s internet maar ik denk dat mijn oude modem niet meer goed genoeg is om dat eruit te krijgen omdat ik rond de 4 MB/s blijf hangen. Nu wil ik dus een andere modem maar wat welke kan ik het beste nemen ik heb er een nodig waaraan ik een power mac kan aansluiten en een macbook pro draadloos dus, dan wil ik ook nog het liefst een printer en een externe harde schijf kan delen. Wat zijn mijn mogelijkheden, wat kan ik het beste doen?? De airport extreme leek me een goede optie maar daar zit geen modem ingebouwd dus dan moet ik die dus apart kopen??

ADSL trouwens en ik kan hier op zijn hoogst 8 MB/s ontangen dus 6 MB/s hoort dan toch wel te kunnen dacht ik zo… En als ik een powermac en macbook tegelijk internet word mijn snelheid als het waren verdeeld maar dan ga ik toch nog langzamer, of heb je dat bijna niet in de gaten??

Airport lijkt me een goed dingetje maar dan moet een een nieuwe modem appart kopen, iemand een suggestie voor een goede/snelle modem met niet al te veel extra’s. Of raden jullie mij toch een modem/router aan van een niet-apple merk, die ongeveer doet wat de airport extreme doet?? En voor draadloos internet op een macbook kan je daar elk draadloos internet voor gebruiken of alleen die van de airport extreme, dan hoef ik dus niet verder te zoeken naar een modem/router van een niet-apple merk??

Veel vragen maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
    alvast bedankt

Bijdrager
    ProBookMac

Airport Extreme werkt geweldig. Supersnel en goed bereik, overal in huis. Van kelder tot zolder.
    Heb thuis een iMac, MacBook en enkele pc’s. Aansluiten is eenvoudig en beveiligingsniveau extra hoog in te stellen. Je hoeft geen nerd te zijn om hem aan te kunnen sluiten. Da’s bij pc-randapparatuur wel eens anders. En pc modem/router met Apple apparatuur is niet altijd handig.

Je zou inderdaad een nieuw modem moeten hebben. Kan dit niet via je provider? Update van apparatuur of update van iinternet-abonnement lijkt me goedkoopste oplossing. Opletten op een aktie waarbij je een modem gratis krijgt.

Na mijn MacBook beste aankoop die ik dit jaar tot nu toe heb gedaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.