13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    David123

Modem moet worden vervangen, wat kan ik het beste doen?

Ik zal even de situatie uitleggen.

Sinds wij een paar jaar geleden een breedband internetverbinding hebben geregeld heb ik een standaard Speedtouch modem (bedraad) erbij gekregen (zonder router). Toen ik ruim een jaar geleden een iMac heb aangeschaft heb ik een Airport Extreme station gekocht voor een draadloos netwerk, zodat de gewone pc via een netwerkkabel aan de Airport Extreme aangesloten staat en de iMac draadloos.

Nu vertoont het Speedtouch modem sinds enkele weken kuren en ik vrees dat die het binnenkort gaat begeven, dus ben ik op zoek geweest naar een vervangend modem. Tot mijn verbazing ben ik er achter gekomen dat er eigenlijk alleen maar draadloze modems zijn gecombineerd met een router (dat zou mijn AE station overbodig maken).

Nou, ben ik heel tevreden met mijn AE station dus die wil ik niet vervangen voor zo’n (laat ik zeggen) een combi modem. Ik wil dus gewoon een modem met draad, want ik wil geen 2 netwerken van het modem en het AE station. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Stel dat ik zo’n draadloos modem koop kan ik dat signaal dan uitschakelen? Of is er een andere oplossing, die ik kan doen? Hebben jullie een advies? Ik weet namelijk niet wat ik kan doen. :)

Bijdrager
    double-D

Naar je internet provider bellen daar kunnen ze je goed advies geven over een eventueel nieuw modem.

Bijdrager
    David123

Die zullen dan toch gelijk hun eigen “Livebox” adviseren? Ik weet niet of dat de beste oplossing is. Het is toch mogelijk om een willekeurig modem te gebruiken?

Wat voor modem hebben jullie dan? Is die draadloos? Of gebruiken jullie ook een Airport Extreme station?

Bijdrager
    Bolle1961
    ”David123″

Stel dat ik zo’n draadloos modem koop kan ik dat signaal dan uitschakelen?

ja, ik ben tenminste nog geen modem tegengekomen waarbij dat niet kan

Bijdrager
    David123

Kan je een (goed) modem of merk adviseren?

Bijdrager
    Nietzman

Je denkt veel te moeilijk. Je kunt je AE gewoon in je ‘nieuwe’ draadloze netwerk opnemen om het bereik er mee uit te breiden. Je kunt dus gewoon éen groot netwerk maken in plaats van dat je twee naast elkaar hebt werken. Zo heb ik jarenlang de draadloze router van m’n provider in de meterkast gehad terwijl de AE vrolijk naast m’n stereo voor print en audioserver speelde.

Bijdrager
    1984
    ”David123″

Die zullen dan toch gelijk hun eigen “Livebox” adviseren? Ik weet niet of dat de beste oplossing is.

Airport Extreme en livebox moet probleemloos kunnen

Bijdrager
    Aidovive

Ik ben zelf erg te spreken over Fritz!Box.
    Het maakt een AE inderdaad overbodig. Het signaal van de Fritz!Box is ook nog eens veel beter, tenminste bij mij. Je kunt de AE natuurlijk wel blijven gebruiken om het signaal te versterken bijv. Of je disabled wireless op de Fritz!box.

Bijdrager
    sypie

De LiveBox is een drama. Spanning weg? Alles weer opnieuw instellen. Neem dan een modem van Linksys.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”David123″

Die zullen dan toch gelijk hun eigen “Livebox” adviseren? Ik weet niet of dat de beste oplossing is. Het is toch mogelijk om een willekeurig modem te gebruiken?

Wat voor modem hebben jullie dan? Is die draadloos? Of gebruiken jullie ook een Airport Extreme station?

De Livebox is van Wanadoo – orange – Online. Ik heb deze ook al jaren in gebruik, naar volle tevredenheid. Via ethernetkabel gewoon en daaraan mijn AE die draadloos zendt. Tot nog toe weinig problemen met de Livebox gehad.
    Maar je kan in elke pc-winkel een modem kopen en daaraan gewoon je AE koppelen.

Bijdrager
    maclover111

wij hebben een modem van zeelandnet.
    en wij hebben laatst een nieuwe gekregen omdat de oude niet meer wordt ondersteund.
    maar ook geen draadloze.
    dus ik zou gewoon vragen aan je internet provider om een modem die bedraad is.

Bijdrager
    David123

Het instellen van een modem gaat via het de browser door het ip-adres in te typen?

Bedankt voor de tips, ik ga mijzelf eens oriënteren. 8)

Bijdrager
    awesomemac

Waarom niet op internet op zoek gaan naar een tweedehandse dezelfde modem? heb ik toen ook gedaan, € 10,- en ik had precies hetzelfde, geen gezeur en makkelijk instelbaar omdat je het al kent.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.