16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    NaMangueira

Modem + Mac mini

Hallo,
    ik sta op het punt om een Mac mini (intel core solo) te kopen.
    Maar, ik vroeg me af » zit daar al een modem in?
    Ik ben volledig nieuw in apple, mac en alles wat erbij komt kijken (:x). Dus, neem het me niet kwalijk moest dit een ongelooflijk domme vraag lijken :lol:

Bijdrager
    Quack

Errrr…. klik

Bijdrager
    McJohn

Hey NaMangueira,

Welkom op het forum!

Ik zou toch voor de Core duo gaan hoor ipv core solo! Kost mischien een beetje meer, maar je zal er meer plezier aan beleven! Misschien heb je al die kracht van de core duo niet meteen nodig,..maar véél mensen zullen hetzelfde zeggen hoor! Dus zeker es overwegen,…het prijsverschil is verfoeibaar hoor! Bij voorkeur ook upgraden naar 1 GB ram of meteen de 2 GB nemen.

Ram achteraf bij steken kan soms een lastige operatie zijn,…vandaar misschien al meteen volstoppen bij aankoop! (bezorgd je minder kopzorgen later!)

Allemaal te zien hoeveel budget je erin wil stoppen.

Als je al een wireless router hebt dan kun je heel snel connectie maken met Internet door de zogenaamde “Airport”. Dit stukje hardware ontvangt de signalen van een wireless modem/router.
    Bij mij ging het echt in 123!

Je kan uiteraard ook gewoon met een netwerkkabel (UTP) de verbinding maken met je modem mocht je geen wireless router of zo voor handen hebben!

Optioneel kan je een apple modem erbij kopen! Maar als je al een modem hebt,..kan je mooi met een netwerkkabeltje op Internet hoor! Heb je kabel, adsl, of misschien gewoon nog 56k ?

succes en laat ons iets weten!

groetjes

John

Bijdrager
    NaMangueira

Nee, ik heb geen modem ‘op overschot’; en k had gedacht om een .Mac abonnement te nemen :P of heb j daar geen modem voor nodig :? (dat denk k wel :D )

Bijdrager
    McJohn

.mac is een service,….heb je off course internet voor nodig om erop te kunnen!:)

Bijdrager
    NaMangueira

Aarrgh, want voel k me newbie :x
    Oké, bedankt:D

Bijdrager
    mvdenberg

Hoe wil je verbinding met het internet maken?

inbellen? dan heb je een modem nodig die niet standaard aanwezig is: je kan bij de apple store een USB analoog modem kopen (en ook nog in tig andere winkels). Wil je inbellen met isdn, dan zal je een USB ISDN modem moeten kopen. (niet bij de online apple store te koop).

Wil je via ADSL / kabel gaan internetten, dan kan je met de standaard aanwezige netwerkkaart / draadloze netwerkkaart in de mini gaan internetten. Je zal dan (via je provider) een z.g. ethernet modem moeten hebben.

Bijdrager
    McJohn

sniet erg hoor,..diegene die niks vraagt in een dommekloot! Een forum dient in de eerste plaats om iets op te steken! Dus geen paniek!

Met wat maak je nu verbinding? Welke merknaam? Is het ADSL, Kabel ?

Bijdrager
    NaMangueira

K denk dat k dan toch maar een Airport Express ga kopen.. andrs wordt het me net iets te kostelijk :D
    Toch bedankt iedereen:wink:

en de internetverbinding die ik dan zou delen is ADSL.. maar dat lukt dan waarschijnlijk weer niet :x :P

Bijdrager
    McJohn

hier heb ik een router met adsl modem ingebouwd,…wireless.
    In de mac mini zit een ontvanger van draadloze netwerken (airport),…en dat gaat goed!

Als je al een adsl modem hebt,…kijk es of je een netwerkkabeltje erkan instoppen,….op die manier heb je gewoon een netwerkkabeltje nodig van amper enkele euro’s of zo,…en dan stop je eentje in je modem en de andere in je mac mini,….en thats it!:)

Bijdrager
    NaMangueira

ja, da lukt wel.. maar kdenk nie da da ga lukken met een afstandsverschil van meer dan 15 meter:P

Bijdrager
    McJohn

nou, ik heb hier utp kabel van 10 meter, naar mijn zus haar kamer waar oude pc staat!
    wireless is inderdaad netter en handiger hoor!

ben je er al uit of je voor core solo of toch voor core duo gaat?

Bijdrager
    NaMangueira

Ja, daar ben ik al uit :D » ik denk dat k toch voor intel core solo ga.. mijn budget is nu net iets te klein.. en tegen dat het groot genoeg is, is er alweer iets nieuw, beter en duurder uit :)
    Toch bedankt voor de goede raad:wink: :D

Bijdrager
    McJohn

Das niks,…laats ons weten waarneer je je mac hebt! Succes!

Bijdrager
    NaMangueira

Ja, die heb k dus :P

Bijdrager
    jeroenimo

Gefeliciteerd, en dus ook al op internet, wat is het leven toch mooi en makkelijk he ?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.