5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Mod My Mac: powermac schijfstation

Binnenkort heb ik wat vrije dagen en wil ik mijn lege powermac kast die al heel lang niets staat te doen ombouwen tot grote bak met harde schijven, waar ik er ook een hoop van heb liggen.

lijkt me leuk projectje, maar ik heb er natuurlijk de ballen verstand van.

Wellicht zijn er mensen die me kunnen vertellen waar ik technisch gezien op moet letten?

En ja, ik kan ook een Nas of andere schijfoplossing kopen maar dit is meer een gevalletje ‘omdat het (mischien!) kan’.

Wat ik zou willen:
    -zoveel mogelijk Sata schijven
    -liefst met 1 voeding
    -powermac kast zoveel mogelijk intact houden

Ben benieuwd of er ideeën zijn, hulp wordt gewaardeerd!

Bijdrager
    1234

weinig modfans i guess…:slant:

Bijdrager
    Togassa

Het kan allemaal wel.
    Het is alleen veel te duur, voor wat het uiteindelijk op gaat leveren.
    Daarnaast zijn er veel betere en zuinigere alternatieven

Bijdrager
    MrHammond

Zorg dat de boel voldoende koeling krijgt, anders kan je je schijven snel weggooien. Verder zou ik zelf al gauw denken aan iets als Meccano, toen ik kind was (zo’n 20 jaar terug) was er bij Bart Smit een goedkopere “namaak”-versie van te krijgen, ideaal knutselspul! Zorg dan dat je voldoende afstand tussen de schijven houdt, zodat er voldoende koellucht bij kan!

Bijdrager
    1234

Ik heb al een soort rackmount gemaakt met oude onderdelen van een pc kast in meccano stijl inderdaad. er hoeven geen 50 schijven in, een stuk of tien in een lege kast moet voldoende ruimte overlaten zonder extra te hoeven koelen lijkt me.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.