9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hvdp

MobileMe POP accounts in iCloud

hallo

ik had in MobileMe meerdere POP accounts geconfigureerd
    deze werden ong. om de 15 min. uitgelezen en naar m’n Mac, iPhone en iPad gepushed

nu ben ik over naar iCloud ( en naar Lion & iOS5 )
    nergens kan ik in iCloud die POP accounts terugvinden
    wel email aliasses, maar da’s totaal iets anders

echter… het (b)lijkt alsof de emails toch gewoon worden doorgestuurd
    – blijft dit zo of gaat dit met het opheffen van MobileMe alsnog verdwijnen ?
    – kan ik ergens nog een POP account toevoegen ?

alvast bedankt voor de antwoorden

groet Henny

Bijdrager
    puchelaar

Ik heb in MobileMe nooit iets met meerdere accounts of POP gedaan, dus wellicht is dit een domme vraag…
    Bedoel je dat je meerdere MobileMe POP accoutns aangemaakt had, of dat MobileMe meerdere POPaccoutns van andere providers uitlas voor je?

In dat laatste geval kun je waarschijnlijk (als je het in iCloud niet kan terugvinden) ook bij je POP accounts aangeven dat ze de mail moeten doorsturen naar je iCloud. Dus niet ‘Apple haalt mail bij andere providers op’, maar ‘andere providers sturen de mail door naar Apple’

In het eerste geval kan ik je niet helpen.

Bijdrager
    chrisdejongh

Je kon inderdaad bij MobileMe instellen dat hij mail van pop accounts ophaalde. Ik heb dit zelf ook gedaan. Nu bij iCloud kan ik deze ook nergens meer terug vinden. Ophalen van de pop mail doet iCloud inderdaad nog wel.

Bijdrager
    hvdp

ja precies en de Apple documentatie is hier ook niet duidelijk in

Bijdrager
    chrisdejongh

Nee deze is inderdaad niet duidelijk. Ik vind iCloud sowieso nog niet stabiel. Mailtjes komen soms wel op iphone binnen en soms niet. Ipad en Imac werken wel.

Bijdrager
    hvdp

uiteindelijk komen ze wel binnen, maar vaak met uren vertragen…
    als alternatief zou ik op m’n mail clients gewoon alle pop email weer willen laten ophalen ( buiten iCloud om ) maar dan krijg ik ze dubbel…

Bijdrager
    puchelaar

Dan verander je toch het wachtwoord bij één van je POPaccounts? Kan iCloud niet meer ophalen (kan je meteen zien wat daar dan gebeurt), en stel je die POPaccount weer zelfstandig in.

Maar de optie om de POPaccounts te laten sturen i.p.v. iCloud op te laten halen is niet aantrekkelijk?

Bijdrager
    hvdp

kan allemaal natuurlijk, maar ik kijk het nog even aan
    wellicht komt er in iCloud gewoon een interface om net al bij MobileMe deze pop accounts te beheren

Bijdrager
    hvdp

het valt me trouwens wel op dat de emails vanuit iCloud doorgestuurd op m’n MacBook en iPad beter doorkomen dan op m’n iPhone… daar mist er nog wel ‘ns ééntje, die je dan vervolgens door de inbox te refreshen weer kunt ophalen… dat dan weer wel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.