11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

mobileme op werk-mac

G’middag, ik krijg nog steeds mijn mobileme niet geactiveerd op mijn werk..
    Is dat logisch omdat ze het beveiligd hebben?

Ik wil eigenlijk alleen ical gebruiken en anders moet het via de browser..maar dat heeft niet mijn voorkeur..

Ik krijg heel de tijd het antwoord dat mijn wachtwoord niet goed is..
    Ik heb ooit ook een diagnostische test gedaan samen met apple, en dat was toen goed…

Hebben jullie mobileme op het werk?

Bijdrager
    Busara

Ik gebruik mijn MobileMe niet op mijn werk, maar het kan goed zijn dat bij jou op het werk bepaalde poorten zijn geblokkeerd. Wellicht wordt de werking van MobileMe hierdoor verstoord?

Klik hier voor een overzicht van door MobileMe gebruikte poorten. Hopelijk heb je hier iets aan.

Bijdrager
    wverveer

Oke, dus als port 93 en 4500 open staat moet het goed gaan?

Bijdrager
    Busara

Dat zul je vermoed ik even uit moeten proberen.:)

Ik heb thuis op mijn Mac bekeken welke poorten de “mobilemesyncclient” applicatie gebruikt – deze communiceert zo te zien over poortje 443 (https) en 80 (http).

De door jou genoemde poort 93 kwam ik niet in de lijst tegen, en poort 4500 wordt hier op mijn Mac in ieder geval niet gebruikt.

Bijdrager
    wverveer

Hmm..bedankt voor het uitzoeken..
    Die port die ik had 4500 en 93 had ik gevonden in het overzicht van Apple.
    Morgen is de systeem beheerder weer terug en ga ik het eens doornemen.

MobileMe..zonder browser lijkt me echt geweldig

Bijdrager
    Busara

Veel succes met het werkend krijgen op het werk – hopelijk is jouw systeem beheerder bereid zijn of haar medewerking te verlenen. Waarschijnlijk kan hij ook wel precies zien welke poorten door MobileMe op jouw Mac worden gebruikt, als hij zijn netwerk monitor in de gaten houdt. Het gaat vast goedkomen.:)

Moderator
    Rivanov

Hier op het werk, werkt m’n MobileMe mail ook niet via m’n iPhone (draadloos)
    Me.com werkt wel gewoon..

Bijdrager
    wverveer

hmmm vervelend, volgens de ict is 4500 en 93 wel open…wat voorkomt op de apple-lijst die je aangeef…

maar de port 443 en 80 staan wel dicht..hij kon die ook niet opengooien, omdat deze dan zouden volstromen met spam enzo…

is er nog een andere mogelijkheid?

Bijdrager
    Busara

Ik vrees dat de poorten 443 en 80 echt beschikbaar moeten zijn, anders gaat mobilesyncclient vermoed ik niet werken…

Bijdrager
    wverveer

daar was ik al bang voor…dan maar via de browser..
    of meer de iphone hanteren..

Moderator
    Poezenbeest

Je kan via een omweg je agenda wel inkijken, maar of je kan wijzigen weet ik niet. Er zijnsites waar je je agenda heen kan sturen (publiceren) en dan op een andere computer abonneren. icalshare of zoiets heet dat.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.