21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    bram91

MobileMe Mail op iPhone niet bijgewerkt

Hoi,

Sinds kort heb ik MobileMe. Hier komt al mijn mail van andere e-mail accounts op binnen.
    Op mijn iPhone heb ik dus alleen MobileMe ingesteld en synct alles.

Maar als ik nu een nieuwe mail binnen krijg, en deze al minstens een half uur gelezen heb op mijn MacBook, staat deze mail nog steeds als ongelezen in mijn iPhone. Althans, er blijft een rood bolletje met een “1” staan. Pas als ik Mail op mijn iPhone open, gaat de iPhone alles bijwerken en dan pas wordt het mailtje ongelezen gemarkeerd.

Toen ik Gmail als Exchange had ingesteld op mijn iPhone, werden mailtjes wel vrijwel meteen als gelezen gemarkeerd als ik ze had gelezen op mijn MacBook.

Weet iemand of dit is in te stellen of dat dit gewoon komt door MobileMe?!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    stavos

Hoe staan je instellingen? Het lijkt erop dat het synchroniseren op “handmatig” staat. Onder Settings > Mail, Contacts, Calendars kan je de instelling voor “Fetch New Data” aanpassen (op “Push” zetten).

Bijdrager
    bram91

Bij “Nieuwe gegevens” staat al “Push”…

Maar toch lijkt het er op dat de e-mails in Mail pas bijgewerkt worden zodra ik Mail open.

Bijdrager
    mwlk

Als je op balkje <Nieuwe gegevens Push> klikt, kun je bij Fetch opgeven wanneer er iets opgehaald moet worden ‘als push is uitgeschakeld of programma’s dit niet ondersteunen’.

Staat het vinkje bij Handmatig? Probeer eens <Elk kwartier>, dat hielp bij mijn (niet MobileMe) account.

Verder kan je onderaan nog op balkje <Geavanceerd> klikken, daar staat per account of het Push, Fetch, of Handmatig is ingesteld.

Bijdrager
    bram91

Het vinkje stond niet bij handmatig, maar bij “Elk half uur”.
    Nu heb ik het staan op “Elk kwartier”.

Alhoewel Push het eigenlijk gewoon zou moeten doen, toch?
    Zou het helpen om MobileMe opnieuw in te stellen op mijn iPhone?

Bijdrager
    mwlk

Vorige post gewijzigd, jouw antwoord kruiste dit.

Verder kan je onderaan nog op balkje <Geavanceerd> klikken, daar staat per account of het Push, Fetch, of Handmatig is ingesteld.

Bijdrager
    bram91

Dat heb ik gedaan, maar daar stond het ook op Push.

Vreemd. Misschien toch even MobileMe account op iPhone verwijderen en opnieuw toevoegen?!
    Want de e-mail moet toch gewoon gepusht worden? Als ik een nieuwe e-mail krijg, komt er wel meteen een rood bolletje met een “1” te staan. Maar niet als een e-mail al is verwijderd… Dat is het vreemde.

Bijdrager
    stavos

Inderdaad maar even opnieuw instellen dan, instellingen lijken goed te staan..

Bijdrager
    bram91

Oh ik lees dat dit een bekend probleem is volgens mij.

Lukt het iemand van jullie wel dan? Het gaat hier dus alleen over het gelezen/ongelezen markeren en het verwijderen van e-mails. Dat wordt door Mail op de iPhone blijkbaar niet gepusht, lees ik…

Bijdrager
    stavos

Hier werkt alles zoals het zou moeten.

Bijdrager
    bram91

Dus als er in Mail.app op je Mac en in Mail op je iPhone een “1” in het rood bolletje staat en je leest deze op je Mac in Mail.app, staat er op je iPhone ook meteen geen “1” meer in een rood bolletje?

Bijdrager
    stavos

Weliswaar met een kleine vertraging, maar bij mijn weten werkt het wel.

Bijdrager
    bram91

Wat vreemd, bij mij niet…:(
    Geen idee wat het kan zijn dan?!

Ik lees toch echt op internet dat MobileMe dit ook niet ondersteunt…

Edit: zie hier: http://forums.mactalk.com.au/31/69547-mobileme-doesnt-push-mail-deletions-read-status-iphone.html

Bijdrager
    stavos

Normale IMAP ondersteuning..?
    Zal het vanavond wel eens nakijken.

Bijdrager
    bram91

Ja op de site die ik in mijn vorige post heb gezet, staat uitgelegd dat dit blijkbaar niet mogelijk is.
    Terwijl dit eerst wel kon (volgens mij?!) toen ik nog Gmail via Exchange had ingesteld op mijn iPhone.

Bijdrager
    stavos

The iPhone doesn’t support IMAP IDLE, which I assume Mail.app is using so that read/unread changes are being pushed. Similar thing is happening with my Gmail account; Gmail supports IMAP IDLE, but doesn’t offer pushing read/unread status via IDLE.

That’s why the changes are applied when your mail client does a manual sync, or when other data is pushed.

Dat is meteen de post die mij aan het twijfelen brengt. Daarom vanavond maar eens controleren.

Bijdrager
    bram91

Ja precies, dat las ik ook.

Ik ben benieuwd of dit bij jou anders werkt.

Bijdrager
    stavos

Toch even wat testjes gedaan.:wink: Bericht gestuurd naar mijn MobileMe, direct ontvangen (op Mac en iPhone) en vervolgens gelezen op mijn MacBook. Bericht wordt niet als gelezen gemarkeerd op mijn iPhone.
    Daarna een tweede bericht gestuurd, zonder de Mail app op de iPhone aan te raken. Bericht komt binnen, teller blijft op 1 nieuw bericht staan. Op dat moment wordt het eerder gelezen bericht dus wel als gelezen gemarkeerd.
    Opnieuw bericht gelezen op mijn MB > geen wijziging op de iPhone. Berichten daarna beiden verwijderd. Pas bij het opstarten van de Mail app op de iPhone wordt alles bijgewerkt.

Omgekeerd werkt dit alles wel. De MacBook markeert een nieuw bericht als gelezen vrijwel direct ( < 5 sec.) nadat ik het open op mijn iPhone. De eerdere quote zou de verklaring kunnen zijn (dat de iPhone dus geen “IMAP IDLE” ondersteunt).

Mijn eerdere posts in dit draadje kloppen niet. Ik had dit voorval nog niet zo bewust meegemaakt tot nu. Ik ging er daarom gemakshalve vanuit dat alles goed werkte. Zelf heb ik weinig last van de bug, omdat mijn MobileMe adres niet mijn primaire email adres is. Maar ik kan me voorstellen dat dit wel irritant en onhandig is voor andere gebruikers (of wanneer ik dit zelf zou hebben op mijn primaire mail).

Bijdrager
    bram91

Ja precies, dat is bij mij dus precies hetzelfde.

Maar toen ik nog Gmail via Exchange had ingesteld op mijn iPhone, werkte dit wel volgens mij. Dus ik denk toch dat het meer iets is wat er bij MobileMe mis is dan bij de iPhone zelf.

Wel erg jammer. Ik weet zo nog niet of ik volgend jaar mijn MobileMe abonnement verleng;)

Bijdrager
    stavos

Dat staat dus ook in die quote, Gmail ondersteunt wel IMAP IDLE..

Bijdrager
    bram91

Ohja klopt. Wat slecht dat MobileMe dit niet ondersteund.. erg jammer. Hopelijk in de nabije toekomst!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.