10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dijkie

MobileMe Kalender vraag [opgelost]

beste medeforummers,

Ik had de vraag al gesteld in het algemene forum van Mobileme Kalender maar daar kon niemand me echt verder helpen. Dus dan maar op deze manier:

Ik heb sinds gister een Mobileme account en ik wil heel graag me agenda’s synchroniseren.
    Ik heb 3 bestaande agenda’s in me ical staan die ik graag wil toevoegen aan me mobileme kalender. Alleen als ik ga synchroniseren gebeurd er niks met me mobileme kalender. Ik heb het wel aangevinkt bij mobileme voorkeuren. En de tijdzone is ook goed ingesteld maar er veranderd niks.
    Ik heb wel in ical nu 2 agenda’s erbij die van mobileme komen zeg maar…..

Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    bennie

Hoi Dijkie,

Heb je in iCal zelf ook de voorkeur opgegeven dat je met mobileme wil synchroniseren?

Groet,
    Ben

Bijdrager
    dijkie

neem aan dat dat in voorkeuren moet gebeuren?
    Als ik daar kijk zie ik alleen accounts staan wat iets kan betekenen en daar staat bij dat ie gelinkt is aan me mobileme adres en bij : werk agenda’s bij : automatisch (Push)

Bijdrager
    bennie

Volgens mij heb je het dan over systeemvoorkeuren. ALs je ical opent ga je naar ‘iCal -> voorkeuren” Onder het Tabje “Algemeen” staat onderaan : Synchroniseer iCal met andere computers en apparaten via Mobileme. Die moet je dan aanvinken volgens mij.

Bijdrager
    dijkie

die staat aangevinkt. Daar kan het volgens mij dus niet aan liggen

Bijdrager
    bennie

Hmm…en als je in mobileme in de calendar kijkt?

Je kan daar op het icoon van de kalenders klikken. Aan de rechter zijkant verschijnen dan alle kalenders. Daarnaast zie je zo’n icoon wat betekend dat ze gesynchroniseerd worden. Als dat icoon er niet naast staat worden ze niet gesynchroniseerd.

Bijdrager
    iep

Zoals in het andere topic ook al gemeld is het bij de eerste keer omzetten naar MobileMe veelal een kwestie van veel geduld hebben. Kijk over een paar uur nog eens, vaak staat tegen die tijd wel alles online.

Bijdrager
    dijkie

Dat kan ik niet vinden. bij mij staan de agenda’s links!

Maar in ical heb ik nu 2 groepen van 3 agenda’s.
    1groep valt onder het kopje: Op mijn mac:
    Daarin zitten de 3 agenda’s die ik ook online wil gebruiken.

2e groep valt onder het kopje: [email protected]
    ook met 3 agenda’s die ik online heb aangemaakt! die worden dus wel gesynchroniseerd. Maar nu wil ik heel graag de agenda’s die onder” op mijn mac” valt ook synchroniseren. Of iig online krijgen.

Miss is het zo iets duidelijker?
    [mod name=Zerk url=/profiel/zerk]: e-mailadres even gewijzigd

Bijdrager
    dijkie

Het is iig opgelost! heb de gegevens uit groep 1 ( zie bericht hierboven) geexporteerd
    en daarna in groep 2 geimporteerd!

toch vreemd dat ik dit handmatig moet doen! Bij me adres boek deed ie het automatisch:)

Moderator
    Rivanov

Fijn dat het nu werkt.
    Ik zal even opgelost in je titel zetten, dan is dat duidelijk voor de overige members die op dit topic stuitten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.