12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

MobileMe & iCloud

Hallo,

Ik begrijp eerlijk gezegd niks meer van MobileMe en de samenwerking van iCloud. Deze vraag heb ik meerdere keren gelezen maar snap er weinig van. Ben ik straks al mijn contacten kwijt in MM en wat moet ik precies doen om alles eventueel over te zetten? Dit is allemaal heel onduidelijk! Hoop dat iemand mijn hier meer info over kan geven. Ik kan wel naar de website http://www.icloud.com maar dit is allemaal nog beta. Bedankt!

Bijdrager
    IBram15
    Bijdrager
    Buzz

Als je ervoor kiest je MobileMe account om te zetten in een iCloud account dan worden je contacten, etc. automatisch overgezet. Je wordt daarvoor bij het inschrijven op iCloud automatisch naar een website gestuurd waar dat stap voor stap voor je wordt aangegeven. Kan niet misgaan. Er wordt o.a. uitgelegd dat je eerst op al je apparaten iCloud moet kunnen draaien (met iOS 5 of Lion 10.7.2 dus), anders kan je de overstap beter niet maken. Verder staat alles onder bovenstaande link vrij duidelijk uitgelegd.

Bijdrager
    gipsman

Sync van iOS5 met SL 10.6.8 is dus niet mogelijk ?
    En werkt MobileMe Gallery nog onder iOS5 ?
    Ik aarzel om Lion te installeren ivm bedrijfsmatige compatibiliteit
    voor printers, scanners, apps, etc…

Bijdrager
    Buzz

iCloud werkt niet op Snow Leopard, dus de iCloud sync natuurlijk ook niet. Maar MobileMe sync werkt volgens mij wel nog steeds onder iOS 5. Totdat je je account migreert naar iCloud natuurlijk, of tot MobileMe midden volgend jaar wordt uitgeschakeld.

De MobileMe Gallery app werkt ook nog steeds onder iOS 5, en de MobileMe gallery integratie in iPhoto en Aperture werkt natuurlijk ook nog steeds onder Lion. Voor de Gallery maakt het niet uit of je migreert naar iCloud of niet, zolang je je MobileMe nog niet opzegt blijft het werken totdat het midden volgend jaar wordt opgeheven. Hetzelfde geldt voor je iDisk en iWeb websites die op MobileMe gehost staan.

Ik denk er zelf over om mijn MobileMe nu op te zeggen. Dan krijg ik een gedeelte van het geld terug, en verlies ik alleen de Gallery functionaliteit (iWeb en iDisk gebruikte ik toch al niet meer).

Bijdrager
    iMacPatje

is icloud ook beschikbaar op 12 okt. als de iOS 5 word gelanceerd voor Lion ?

Bijdrager
    iep

Ja, zie afgelopen keynote.

Bijdrager
    marger80

ik heb mijn mobileme account omgezet naar icloud maar nu geeft ie in ical de melding dat mijn wachtwoord niet juist is, terwijl ik toch echt het juiste wachtwoord invoer en ingevoerd heb.. Weet iemand raad?

Bijdrager
    hdgutr

Ik had een iTunes-account gekoppeld aan mijn Gmail en daarnaast een MobileMe-adres. Nu blijk ik na upgrading naar iCloud twee accounts daar te hebben. De ene gekoppeld aan mij Gmail-adres, de andere aan mijn MobileMe-adres. In die laatste staan mijn adresboek, kalender etc., in de eerste mijn apps.
    Het ingewikkelde is dat mijn iPhone gekoppeld is aan mijn Gmail-adres en dat kan ik niet veranderen.
    Ik had waarschijnlijk beter eerst mijn iTunes-account kunnen gelijktrekken aan mijn Mobileme-account, maar daarvoor is het u te laat. Heb nu nauwelijks zicht op wat nu waar staat. Enig idee wat de oplossing kan zijn?

Bijdrager
    ludwig70

Zelfde probleem als hdgutr dreigt bij mij. Apple ID op @hccnet.nl adres, @me.com adres voor inloggen op MobileMe. Op eerste zijn alle apps aangekocht (aangemaakt jaren geleden in iTunes). @me.com was nodig voor MobileMe (gebruik ik voor alles behalve e-mail). Wat nu? @hccnet.nl adres wil ik niet vanaf omdat al mijn app aankopen daaraan hangen. Van @me.com adres wil ik niet af omdat daar alle synchro data aan vast zit (incl. gallery). Vooralsnog kan ik nergens bij Apple vinden wat wijsheid is. Er moeten toch meer mensen met dit probleem zijn…

Bijdrager
    iep

Het is vrij simpel: er verandert eigenlijk niks aan wat er al was. @me.com wordt je iCloud ding omdat dit MobileMe vervangt en @hccnet.nl blijft je AppleID. Als je ze wilt samenvoegen heb je pech want dat kan vooralsnog niet. Er zijn wel wat geruchten dat Apple bezig is om uit te zoeken hoe ze dit wel mogelijk kan maken maar dat is dus geen 100% zekerheid.

Overigens zullen iDisk en Gallery wel verdwijnen wanneer de stekker uit MobileMe wordt getrokken eind juni volgend jaar. Daar kun je alternatieven zoals Flickr en Dropbox voor gebruiken (andere alternatieven kunnen ook natuurlijk).

Bijdrager
    Dor

iCloud geinstalleerd,maar kan ik nu MobileMe probleemloos verwijderen?
    Bij MM staat: “Ingelogd op MM==>Accountstatus: Uw MM is geüpdatet naar iCloud”.
    Kan ik nu m.b.v. AppCleaner MM probleemloos verwijderen?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.