8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bernii

MobileMe en iCal (Mac) niet in sync

Ja, daar is sie weer; het Mobile Me en iCal sync probleem (;) ) (las dat er al veel topics over te vinden zijn, maar kon geen oplossing vinden)

Sinds een maand heb ik een MobileMe account, en heb al die tijd al synchronisatie problemen. Voordat ik MobileMe had waren m’n agenda’s in m’n iPhone en m’n Macbook netjes in sync, maar sinds ik MobileMe heb niet meer. De situatie nu: m’n MobileMe agenda is leeg, m’n iCal agenda op m’n mac is netjes gevuld, en m’n iPhone is sinds de MobileMe synchronisatie ook netjes geleegd (logisch, want m’n MobileMe agenda is ook leeg. Heb al verschillende dingen geprobeerd (via voork>MobileMe>geavanc>stel syncgegev opniew in> MAC>>MOBILEME. Maar geen nut. Zojuist heb ik zelfs m’n mobileme account uit laten loggen op m’n mac, en opnieuw laten inloggen (de mac vroeg ook of ik de naam van m’n macbookpro wou wijzigen, omdat dezelfde naam al bekend was bij MM, heb m’n macbook’s naam toen bewust niet aangepast). Daarna weer alles gesynchroniseerd maar nog steeds geen resultaat.

De situatie in iCal nu is nu zo dat ik in de linkerbalk de volgende agenda’s heb staan:
    V OP MIJN MAC
    -Thuis
    -Werk

V [gebruikersnaam]@ME.COM
    -Work
    -Home

Ik hoop dat dit klopt? Als in OP MIJN MAC ontvink dan verbergen ook de mijn kalender items.

Bijdrager
    MichMich

Ik heb precies hetzelfde probleem op de Mac van mijn zus… Ben benieuwd naar de oplossing.

Bijdrager
    bouncer

Volgens mij synced mobileme alleen een caldav-account. Althans bij mij. Je moet even kijken wat voor soort account je [email protected] is.
    Daarna in Systeemvoorkeuren -> MobileMe ‘Agenda’s’ aanvinken en sync op ‘automatisch’ zetten.

Waarom een ‘op-mijn-mac-account’? MobileMe is een cloud-dienst. Een op-mijn-mac-account komt over als: ‘Ik draag een riem en ook bretels om mijn broek op te houden’.

Bijdrager
    Bernii

Een “op mijn Mac” account heb ik in iCal omdat ik daar ook mee gestart ben voordat ik MM had. Ik wist uberhauft niet dat ik dat account kon verwijderen :’) Plus dat dat los staat van het probleem omdat MacOSX de optie bied om die kalender na iCal te sturen bij synchronisatie.

Over het @me account: dat is een MobileMe account, dus ik neem aan dat het volgens het juiste ical protocol werkt;)

Bijdrager
    bouncer

Wat gebeurt er als je activeiten in je @me calendar invoert? Synced ie dan naar MobileMe? Kan enkele minuten duren.

Bijdrager
    Bernii

Dan werkt het *O* Dus de activiteiten die in de Agenda’s van “Op mijn Mac” staan, komen niet op MobileMe? Is dat normaal? Kan ik die agenda’s dan ook verwijderen? En enkel via @me werken? Ja, tis voor mij allemaal nieuw :’)

Moderator
    Strifer

Op mijn Mac wordt niet gesynced met MobileMe voor zover ik het allemaal doorheb, maar wel op je iPhone als je deze koppelt en synchronisatie aan hebt staan. MobileMe gaat door de lucht, dus als je die gebruikt verschijnt alles netjes op je iPhone zonder te koppelen en te syncen.

Bijdrager
    Bernii

Dan was dat het probleem dus; ik begreep iCal/mobileme blijkbaar niet;) In iedergeval is alles nog in sync, en werkte het dus ook gewoon al die tijd, maar ik dacht dat iCal de agenda’s “Op mijn Mac” ook op mobileme gooide. Nu zit het allemaal gewoon in de cloud. Bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.