14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    mcboqeys

Mobileme en e-mail (OPGELOST)

Hi,
    Ik heb in mijn trial account Mobileme onder preferences mijn KPNplanet pop account ingevoerd. Echter ik krijg mijn kpn mail niet binnen via mijn iPhone waar ik Mobileme ook geactiveerd heb. Wat doet ik verkeerd?
    Alvast dank voor de reacties.

Bijdrager
    wouwout

MobileMe heeft hier niks mee te maken. Gewoon een aparte mail account aanmaken op je iPhone. Of in iTunes je mailaccount synchroniseren. Dan komen de instellingen vanzelf mee (de mailtjes worden niet gesynchroniseerd)

Bijdrager
    mcboqeys
    ”wouwout”

MobileMe heeft hier niks mee te maken. Gewoon een aparte mail account aanmaken op je iPhone. Of in iTunes je mailaccount synchroniseren. Dan komen de instellingen vanzelf mee (de mailtjes worden niet gesynchroniseerd)

Oké, thanks!
    Betekent dit dat als ik een e-mail via mijn kpnplanet binnenkrijg dit ook direct zichtbaar wordt in mijn Mobileme mail op de iPhone?

Bijdrager
    Pieterr

POP is lurken. Je zult dus zelf contact moeten leggen met de POP server om te zien of er nieuwe email is. Dat kun je doen door je Mail applicatie op je iPhone op te starten.

Bijdrager
    wouwout

je mail op de iphone is gewoon een mailprogramma. mobileme is een mailvariant (na trial betalen) die een apart mail adres en synchroniseren (via push) van mail, agenda’s, contactpersonen en bookmarks mogelijk maakt. mobileme is niet verplicht of noodzakelijk voor de iphone, wel handig.

Ik adviseer je om je planet mail op IMAP over te zetten. Dan heb je op je eigen computer en op de iphone altijd de meest recente inbox/mappen. Wis je iets op de computer, dan is het ook weg op de iphone. Verstuur je iets op de iphone, dan staat het ook in de map verzonden op je computer. etc etc etc.

IMAP instellen bij planet: zoek bij planet.

Bijdrager
    mcboqeys
    ”Pieterr”

POP is lurken. Je zult dus zelf contact moeten leggen met de POP server om te zien of er nieuwe email is. Dat kun je doen door je Mail applicatie op je iPhone op te starten.

Ja precies, zo heb ik dus keurig een melding gekregen van jou reactie op mijn iPhone (rode cirkel met 2 erin), maar bij Mobileme zien ik geen attendering, en in de inbox zie ik geen mail. Ik vraag erom omdat ik in het buitenland graag wil kunnen reageren via mobileme op mijn kpn mail. Is Imap dan de oplossing?

Bijdrager
    Pieterr
    ”mcboqeys”

Ja precies, zo heb ik dus keurig een melding gekregen van jou reactie op mijn iPhone (rode cirkel met 2 erin), maar bij Mobileme zien ik geen attendering, en in de inbox zie ik geen mail.

Kijk je in de goede inbox (dwz die bij het KPN account hoort)?

Bijdrager
    mcboqeys
    ”Pieterr”
    ”mcboqeys”

Ja precies, zo heb ik dus keurig een melding gekregen van jou reactie op mijn iPhone (rode cirkel met 2 erin), maar bij Mobileme zien ik geen attendering, en in de inbox zie ik geen mail.

Thanks, jaja ik kijk in de goede mailbox, zowel bij KPNplanet als Mobileme. Bij KPNplanet zie ik deze attendering maar bij Mobileme is mijn mailbox leeg, d.w.z in mijn iPhone.

Bijdrager
    mcboqeys
    ”mcboqeys”
    ”Pieterr”
    ”mcboqeys”

Thanks, jaja ik kijk in de goede mailbox, zowel bij KPNplanet als Mobileme. Bij KPNplanet zie ik deze attendering maar bij Mobileme is mijn mailbox leeg, d.w.z in mijn iPhone.

Zie nu ook dat KPN geen IMAP ondersteunt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”mcboqeys”

Dat doen veel internet providers niet. Gmail biedt wel IMAP.

Bijdrager
    mcboqeys
    ”Pieterr”
    ”mcboqeys”

Dat doen veel internet providers niet. Gmail biedt wel IMAP.

Oke Pieterr!
    Maar het is dus niet zo dat een mail wat op mijn pop.kpnplanet binnenkomst direct ook gepusht wordt naar Mobilme en daar vervolgens in de inbox staat?
    Gr.

Bijdrager
    Pieterr
    ”mcboqeys”

Maar het is dus niet zo dat een mail wat op mijn pop.kpnplanet binnenkomst direct ook gepusht wordt naar Mobilme en daar vervolgens in de inbox staat?

Je kunt misschien in je KPN mail account instellen dat de email geforwarded (doorgestuurd) moet worden naar je MobileMe account.

Bijdrager
    mcboqeys
    ”Pieterr”
    ”mcboqeys”

Je kunt misschien in je KPN mail account instellen dat de email geforwarded (doorgestuurd) moet worden naar je MobileMe account.

Dat is het helemaal, werkt perfect!
    Dank voor de tip!

Bijdrager
    Mathador

Hoe kun je forwarden?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.