8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    timkroef

MobileMe – Contacten delen – 2 accounts, 1 adresboek

Hallo,

Ik heb een familie pakket van de MobileMe. Ik krijg alleen één ding niet voor elkaar.
    Ik heb de agenda’s al reeds kunnen delen alleen de contacten lukken niet. Hier de situatie geschetst.

Persoon 1 wil dezelfde contacten als persoon 2. Zowel op de computer als op de iPhones.
    Persoon 1 wil gebruik maken van zijn eigen MobileMe account en persoon 2 ook.

De situatie via de iCall was zeer eenvoudig. Agenda delen, abonneren en klaar. Zelfs de functie alleen lezen of lezen en schrijven is in te stellen.
    Voor het adresboek is mij dit nog niet gelukt. Je kan op de computer wel een adresboek delen en een abonnement nemen, maar deze synchroniseert dan niet met de iPhone.

Mijn ideale schets is dus: 1 adresboek op zowel de Computer en iPhone van persoon 1 als op computer en iPhone van persoon 2, wanneer ze gebruik maken van hun eigen MobileMe account.

Wie o Wie kan mij helpen?

Extra info:
    Beide Apple’s draaien 10.6.6.
    1x iPhone4
    1x iPhone 3gs
    Alle Software up-to-date

Bijdrager
    bouncer

Heb je je contacten al met MobileMe gesynchroniseerd?

Bijdrager
    timkroef

Ja, maar met het account van persoon 1. Waardoor het nog niet op de computer en iPhone van persoon 2 staat.

Bijdrager
    bouncer

Sync vanuit MM naar iPhone:
    1. Bij instellingen: Mail, Contacten, Agenda –> Accountnaam –> Contacten op ‘Aan’ zetten
    2. In Contacten app: kijken onder Alle contacten

Sync vanuit MM naar Computer:
    1. Ga naar Systeemvoorkeuren –> MobileMe –> Tab Synchronisatie
    2. Aanvinken ‘ Synchroniser met Mobile Me, zet op ‘Automatisch’ en vink ‘Contactgegevens’ aan
    3. Klik op ‘Synchroniseer nu’

Kan zijn dat je de computer nog moet aanmelden. Gewoon doen. Daarna terug naar stappen 1,2,3

Bijdrager
    timkroef

Dat klopt wat je zegt. Bedankt voor de reactie. Maar dit werkt alleen wanneer je het zelfde account gebruikt!
    Ik probeer hier twee aparte accounts te gebruiken voor de personen, maar dat lukt me dus niet.

Tevens werkt deze manier die je beschrijft ook niet wanneer je met een ander account de agenda al synct op de iPhone.
    Twee MobileMe accounts syncen op de iPhone kan niet (behalve de Mail)

Bijdrager
    bouncer

Was mij niet duidelijk of je het nu over Mac Accounts en/of over MobileMe accounts hebt.
    Ik heb 1 Mac Account (drie Macs op elke een account) en vier MobileMe accounts. Daarnaast nog een iPhone.

Bijdrager
    iMad

Op elk systeem verschillende ME accounts gebruiken.
    Dan op het systeem van de iPhone 4 de Contacten delen via Voorkeuren van Adresboek.
    Vergeet het vinkje niet om de andere ook rechten te geven om te veranderen.
    Stuur dan een mail naar de andere persoon, ook via Voorkeuren Adresboek.

Op het andere systeem geen adressen in de Adresboek plaatsen.
    Open Mail en aanvaart de uitnodiging van de andere persoon.

Je krijgt een nieuwe groep in je Adresboek.
    Op de iPhone 3 zie je dan ook die groep.

Doe dit wel vanaf de iPhone 4 gebruiker, want het blijkt dat bij vele iPhone 4 gebruikers de Groepen niet kunnen zien op de iPhone 4. (Weet niet of er al een oplossing voor is)

p.s. Kan soms even duren voor alles gesynchroniseerd is!

Bijdrager
    timkroef

Bedankt voor de reacties.
    De oplossing die je geeft had ik al geprobeerd, echter krijg ik de groep niet te zien op de iPhone, omdat het een aparte map is, waardoor de contacten niet ‘echt’ in mijn adresboek staan. Dus ook niet synct met de iPhone.

Ik zal het van het weekend nog eens proberen. De eerste synchronisatie ging namelijk niet helemaal goed, misschien als ik dit helemaal opnieuw probeer dat er dan iets uit komt.

Thanks tot zo ver.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.