8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    margo1971

mobileme agenda syncen met lokale Outlook agenda

Ik heb het volgende probleem:
    Ik gebruik in mijn kapsalon een softwareprogramma met daarin een agenda die is gekoppeld aan de lokale agenda van outlook.
    Maw alle afspraken die ik in dat programma maak, verschijnen in outlook en visa versa.

Nu wil ik graag deze afspraken ook met mijn iphone kunnen synchroniseren en bewerken en nu dacht ik slim te zijn door Mobileme aan te schaffen.

Maar Mobileme maakt kennelijk een kopie van mijn lokale agenda en deze kopie (lees Mobileme agenda) is weliswaar perfect te synchroniseren met mijn iphone en andere computers, maar doordat de agenda uit mijn softwareprogramma niet te koppelen is aan de Mobileme agenda’s heb ik hier niet echt iets aan.

Nu is dus mijn vraag, bestaat er een tooltje om de lokale agenda in Outlook te syncen met de mobile me agenda in outlook?
    Ik hoop dat jullie begrijpen wat mijn probleem is en hier een oplossing voor weten.

Bijdrager
    bennie

Hoi Margo,

Heb je op je computer itunes geïnstalleerd? Zo ja, dan is het een kwestie van aan vinken in het tabblad info volgens mij….

Succes!
    Ben

Bijdrager
    bouncer

Kun je je software pakket aan de Mobile Me agenda koppelen op je PC? Via parameters/

Bijdrager
    Rolf

Volgens mij is dat best lastig, zo niet onmogelijk. Gaat het om Outlook windows of Outlook Mac (2011) ? Er schijnen trucs te zijn om via Google Calender te syncen, maar mij is dat nog niet gelukt.

Bijdrager
    kigali

Ik heb ook veel zakelijke afspraken in Outlook staan. Aan het einde van de dag save ik mijn Outlook agenda met bewaar als… Dan heb je de mogelijkheid om wat opties op te geven.

Het bestand dat hier uit komt mail ik naar m’n @me.com. Dan klik ik het aan in de mailbox op m’n iPhone en vervolgens staan alle outlook ‘ werk’ afspraken in m’n agenda. MobileMe doet de synchronisatie naar m’n iMac, macbook en iPad.

Bijdrager
    margo1971

Allereerst bedankt voor alle reacties, alleen ben ik bang dat de gouden tip er nog niet bij zit.
    Als antwoord op de reacties kan ik het volgende nog vermelden:

-Ik heb inderdaad Itunes op mijn computer geïnstalleerd maar als ik een vinkje plaats bij synchroniseren van de betreffende lokale agenda dan synchroniseert hij die lokale agenda wel maar dit verschijnt dan niet in de mobileme agenda. Met andere woorden ik kan dat dan niet benaderen op andere pc’s of iphones en dat is nu net de bedoeling.

-ik kan mijn softwarepakket niet aan de Mobileme agenda koppelen. Althans, in het softwareprogramma is er geen mogelijkheid om een outlookagenda te kiezen en met het gebruik van parameters in Outlook ben ik totaal niet bekend en ik kan er tot nu toe ook niks bruikbaars over vinden op internet

-het gaat om Outook in Windows en wel Outlook 2007

-dan de oplossing van Kigali, dat lijkt me een mogelijke optie, alleen vraag ik me af hoe het zit als je een afspraak in je imac of ipad (in mijn geval een thuis pc of tweede iphone; die dus niet rechtstreeks gekoppeld zijn aan de zaakpc met het betreffende softwareprogramma) maakt, hoe verschijnt die dan weer in de lokale outlook agenda op de zaak?

Bijdrager
    kigali

Ten aanzien van het laatste punt; dit is dus helaas niet syncen wat je doet. Slechts een kopie maken van je outlook naar al je iCal agenda’s.

Bijdrager
    margo1971

Daar was ik al bang voor.
    Toch bedankt voor het meedenken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.