11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MNM

Mobileme account niet te bereiken

Mijn vader heeft een MobileMe account maar komt niet op het account bij zijn iDisk. Iedere keer als hij wilt inloggen wordt er gevraagd naar het inschakelen van ‘Find my iPhone’ terwijl hij geen iPhone heeft.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Sinds gisteravond komt deze mededelingen tevoorschijn..

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, ik kom er hier zonder meldingen in.

maar wellicht komt dat omdat we hier wél iPhones hebben en ‘Find My iPhone’ gebruiken.

Bijdrager
    MNM

Het vreemde is dat ik mijn iPhone heb gekoppeld aan zijn account, maar dan komt hij alleen op de pagina die de locatie van mijn iPhone aangeeft. Daarna heb ik ‘Find my iphone’ uitgezet op mijn iPhone en dan komt alleen in beeld dat er geen apparaten zijn gesynchroniseerd, maar iDisk en andere zaken komen niet in beeld.

Bijdrager
    Maverick9898

Ga je via de webbrowser naar het MobileMe account? Dan moet je op dat wolkje linksboven klikken. Dan kan je Mail selecteren.

Bijdrager
    MNM

Het wolkje dat je omschrijft, dat is er niet. Ik zie alleen de kaart en dus waar mijn iPhone is of, als die functie uitstaat op mijn iPhone, dat er geen apparaten zijn gekoppeld aan het account.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar je gaat dus via de webbrowser naar MobileMe? Zo ja, probeer de cache te legen van je browser. Ga dan weer naar me.com en kijk hoe die dan inlogt.

Bijdrager
    MNM

Cache heb ik geleegd en zowel via safari als via firefox logt hij hetzelfde in, geen wolkje rechts bovenin maar wel de pagina voor ‘zoek mijn iphone’. Het valt me op dat als ik in probeer te loggen met zijn apple ID, dat zodra ik iets anders achter ‘@’ typ dan mac.com of me.com dat de iconen van mail, agenda, etc verdwijnen en dat er dan een wolk verschijnt met mobile me erin geschreven. Kan dit er mee te maken hebben? Oftewel om mobileme te openen is het noodzakelijk om een adres met @mac.com of @me.com te hebben?

Bijdrager
    PowerMacje

Ja, je hebt een @mac of @me adres nodig om het volledige MobileMe te kunnen gebruiken. Heeft je vader wel een volledig MobileMe-account?

Moderator
    Poezenbeest

Inloggen doe je met alleen het gedeelte van je adres voor de @, hij vult het automatisch aan.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee die wolk is de bedoeling. Het hoort overigens linksbovenin te staan;).
    Wat je ook kan doen is het instellen via het programma Mail. Dan haalt ie, als het goed is, alle mailtjes op van de server en dan kan je vader ook mailen. Heb je ook ingelogd via System Preferences? Als je daar inlogt syncen de kalender en alles met MobileMe.

Bijdrager
    MNM

Topic kan dicht. Dank voor de reacties. Bleek dat hij nog een account had met @me.com, al met al heel simpel achteraf. Maar lastig als het niet wilt lukken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.