6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rubens

mobile pre vs fast track

Gegroet,

ik ven plan om wat gitaargejengel neer te schrijven op mijn mac.
    nu gaat mijn keuze uit naar één van deze twee producten

het bekende fast track usb

of de mobile pre versie

Nu, het prijsverschil is verwaarloosbaar. ik ben vooral geïnteresseerd om gitaar op te nemen, microfoon is wat minder belangrijk alhoewel dat in de toekomst nog wel kan komen. Ik weet ook dat de mobile pre veel beter is voor microfoonopnames maar hoe zit dat met gitaar? De mobile heeft namelijk maar een 16 bit sound tegenover 24 t.o.v de fast track. maakt dit veel uit?
    VAn wat ik uit de omschrijving opmaak kan je ook twee gitaren tegelijk aansluiten en opnemen op de mobile pre, is dit zo? Want dat zou wel een fors pluspunt zijn.
    Aangezien mijn kennis vrij beperkt is hierover zou alle hulp welkom zijn, ik heb al heel wat gegoogelt en gebruik gemaakt van de zoek-functie maar iemand die een goede vergelijking kan maken tussen de twee? alvast bedankt.:)

Bijdrager
    KarelWillem

Voor wat het waard is; mijn gitaar hangt gewoon rechtstreeks in de line-in van mijn iMac.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

even snel dan

de mobile pre ondersteund eventueel naast de gitaar ingang die de fast track heeft ook membraan microfoons met fantoom voeding. erg veel meer dan dat is het niet.

Bijdrager
    rubens

Ik heb nu de fast track pro gekocht en ben op t eerste zicht vrij tevreden, goede kwaliteit en nihil latency.

Maar mijn vraag gaat over de software die erbij zit. Het lijkt er namelijk op dat GT player express niet meegeleverd is. Er zaten 3 cd’s in de doos, met op één de drivers en installatie, één met ableton lite6 en één met n pro tools demo. Maar die gt player zie ik nergens op geen enkele cd bijstaan. Kijk ik er nu echt over ofzo?

Bijdrager
    eurokid

Ik zit met hetzelfde probleem alleen dan de keuze tussen de MobilePre en de Fast track Pro( weet niet of jij die ook bedoelt). Op de site van m-audio staat dat die mobilepre geschikt is voor de laptop en “on the road” dingen. Ik wil hem echter gewoon aan mijn iMac hangen in m’n homestudio.

Iemand doorslaggevende feiten of ervaringen?

Heb een tijd gewerkt met toneport ux1 van line 6 en daarmee kon ik ook meerdere gitaren en/of zang tegelijk opnemen dus ik ga er vanuit dat dat ook met de m-audio kan.

Bijdrager
    procemo

Hey, ik gebruik soms de MobilePre. Leuk apparaatje. Ik hoor geen verschil tussen 16 of 24 bits, maar heb er verder dan ook weinig verstand van.

Je kan inderdaad 2 gitaren op 2 verschillende kanalen tegelijk aansluiten. Een fors pluspunt dus Smile.

Ik heb een groot membraam microfoon dus die phantoom voeding is ook wel handig als je bijvoorbeeld een keer buitenshuis iets wil opnemen zonder voeding in de buurt. Nadeel is wel dat je accu dan snel leeg gaat…

Succes met de keuze!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.