10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    WaZoo

mobile me uitgaande mail

OK, ik geef het toe, ik heb niet alle probleem topics van mobile me doorspit, het zijn er gewoon teveel, dus ik hoop dat er een admin is die mij de goede weg opstuurt:)

Mijn ‘probleem’ is deze; als ik een bericht verstuur vanaf computer -x dan verschijnt dit verstuurde bericht niet op comuter-y, ook niet altijd in de webmail van me.com…

Wat doe ik fout?:)

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Hoe is je account ingesteld? POP of IMAP

Bijdrager
    WaZoo

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, heb ut nl. nooit veranderd, mijn iPhone stuurt alles wel netjes door

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Uw e-mailafhandeling kunt u op twee manieren regelen: POP, of IMAP. Als u voor POP kiest, wordt alle binnenkomende mail van de mailserver gehaald en overgezet naar uw computer. Kiest u voor IMAP, dan blijft al uw e-mail op de mailserver staan. Als u dus een bericht met IMAP wilt lezen, dan leest u deze rechtstreeks vanaf de mailserver.

Bijdrager
    Ian83

Eerlijk gezegd weet ik dat niet

Nou dat zou ik dat gauw even nakijken, anders kunnen we je niet helpen. Je moet er zelf wel wat moeite voor doen hoor!

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Vraagje?

Op mijn MacBook heb ik de mailserver als POP ingesteld. Mail word ook netjes van de server afgehaald. Als ik op mijn iMac G5 zit wil ik via mail ook mijn mailtjes willen lezen. kan dit ingesteld worden als imap zodat ik daarna via mijn macbook echt alles ook van de server kan gooien?

of moet ik instellen op imac niet van server halen na ophalen en als ik dan op de macbook zit dat ik de mail dubbel binnenkrijg en hij hem daarna verwijderd?

Bijdrager
    WaZoo

OK, toegegeven, een beetje inzet mijnerzijds zou wel wenselijk zijn, maar al mijn inkomende mail gaat perfect, in- en uitgaand vanaf mijn iPhone ook helemaal perfect, maar van compu-a en compu-b dus niet…
    Daarnaast zou ik het wel heel erg prettig hebben gevonden als Apple mij daarvan op de hoogte had gesteld (instelling-technisch). Daarnaast ben ik niet de enige apple-afficianado die ditzelfde probleem heeft

Maar vooralsnog hardstikke bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    Chester2

Zorg ervoor dat de volgende servers ingesteld staan in je MobileMe account:

Type account: MobileMe IMAP
    Server inkomende post: mail.mac.com
    Server uitgaande post: smtp.me.com

Check vervolgens bij het versturen van een mailtje of hij niet toevallig een andere smtp server gebruikt om het mailtje te versturen. Check ook of je het mailtje wel van een @me.com of @mac.com adres verstuurt.

Succes

Bijdrager
    WaZoo

Kan het liggen aan het feit dat deze compu nog op 10.4 draait en mijn andere op 10.5? Want ik kan namelijk het type account hier niet veranderen; het type staat op .Mac en daar kan ik niets aan wijzigen:(
    Overigens is mijn uitgaande server smtp.mac.com:gebruikersnaam

Bijdrager
    Chester2

Voor MobileMe moet je upgrade naar 10.4.11 als je Tiger gebruikt, geloof ik.
    Daarna moet je de MobileMe update installeren die dan verschijnt…

Inderdaad moet je voor de smtp server een login opgeven, die verschijnt dan als smtp.me.com:user

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.