30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    M-Nomad

Mobile me kopen via ebay?

Ik wil een Mobile Me account aanschaffen en zie dat het via ebay veel goedkoper gaat.

Heeft iemand voor mij een verkoper op ebay die 100% te vertrouwen is en super snel en zo goedkoop mogelijk is?

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon naar de boordeling kijken.
    Super-snel is het bijna altijd. Want je krijgt de code gewoon per e-mail.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik heb ‘m gekocht bij ibigapple. Prima service (wel in het Duits)! Hij stuurt je ook een foto van het pakketje mee, dat is wel aardig. Het was 52 euro bij mij.
    Maar zoals KW zegt: je kan in principe bij elke koper wel kopen die een goede beoordeling heeft en die het al een tijdje doet;). Zit je altijd wel goed.

Bijdrager
    iJos

Goed advies, maarruuh, hoe kan iemand iets goedkoper aanbieden dan dat het kost om aan te schaffen? Waar zit ‘m de winst in?
    groet, Jos

Bijdrager
    Elbertox

Ik heb gisteren gezien voor 22 euro, was dan wel maar 5GB opslag ipv 20GB en die had ook 100% positieve feedback.

@iJos
    , ik vermoed dat het bedrijfspakketen zijn die in het groot worden aangeschaft waardat men dan veel gunstigere prijzen op bekomt.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zou zo’n 5GB abonnement niet vertrouwen. Apple verkoopt die niet dus dat zou ik ook niet doen. Ja, ik geloof dat die lui gewoon enorm veel bestellen bij Apple, als zijnde een winkel dus voor kostprijs. Dat is redelijk laag en zij verkopen het goedkoop door aan ons.

Bijdrager
    Rolf

Heb mijn laatste verlenging, en daarna met family-pack upgrade allemaal via Ebay gekocht. En aangezien de periodes elkaar overlapten, was mijn MobileMe opeens anderhalf jaar vooruit al betaald. Dat doen ze dus allemaal wel vrij netjes.

Bijdrager
    iJos

Toch een beetje een “lek” in het strakke apple verkoopregime, niet?
    Maar OK, in maart weer aan de beurt..
    thnx, Jos

Bijdrager
    Elbertox
    Bijdrager
    SMTR
    Elbertox op 26 november 2010

@iJos
    , ik vermoed dat het bedrijfspakketen zijn die in het groot worden aangeschaft waardat men dan veel gunstigere prijzen op bekomt.

Nope, MobileMe en AppleCare is via eBay zo goedkoop omdat die pakketten gekocht worden mbv creditcardfraude. Doordat het enkel om registratiecodes gaat is dit makkelijk via internet te verhandelen. Dit gebeurde in het verleden ook met iTunes Gift Cards. Het bedrag dat je ervoor betaald is pure winst voor de verkoper.

Bijdrager
    mvdenberg

http://cgi.benl.ebay.be/MobileMe-Account-5-Gigabytes-capacity-Mobile-/300496598701?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f6fe36ad

Wat is hier dan niet aan te vertrouwen?

wat daar niet aan te vertrouwen is: Apple verkoopt alleen pakketten van 20GByte. Als je een family pack koopt, heeft het eerste account 20GByte opslag, en de andere 4 accounts 5GByte per account.
    Dus als iemand een account van 5 GByte aanbiedt, is dit account onderdeel van een family pack, iemand kan dus dit account zo sluiten, of het wachtwoord veranderen. Lijkt me niet echt de bedoeling.

Bijdrager
    mvdenberg
    SMTR op 26 november 2010

@iJos, ik vermoed dat het bedrijfspakketen zijn die in het groot worden aangeschaft waardat men dan veel gunstigere prijzen op bekomt.

Nope, MobileMe en AppleCare is via eBay zo goedkoop omdat die pakketten gekocht worden mbv creditcardfraude. Doordat het enkel om registratiecodes gaat is dit makkelijk via internet te verhandelen. Dit gebeurde in het verleden ook met iTunes Gift Cards. Het bedrag dat je ervoor betaald is pure winst voor de verkoper.

weet je dit zeker mbt de fraude? De meeste handelaren zijn nl jaren actief op eBay. Dan zou daar toch een stokje voor gestoken worden?

Ik vroeg mij ook al af waarom het zo goedkoop kan. Zelfs de us Apple store biedt (omgerekend naar euro’s) de eBay prijzen niet aan.

Bijdrager
    iErnst

Heb vorige week, voor het derde jaar achtereen, via eBay nog een code gekocht voor € 46,-. Verkoper was, what’s in the name, Cheap Antivirus. Had veel positieve feedback. Code werd direct na betaling per mail verzonden.

Bijdrager
    SMTR
    mvdenberg op 26 november 2010
    SMTR op 26 november 2010

@iJos, ik vermoed dat het bedrijfspakketen zijn die in het groot worden aangeschaft waardat men dan veel gunstigere prijzen op bekomt.

weet je dit zeker mbt de fraude? De meeste handelaren zijn nl jaren actief op eBay. Dan zou daar toch een stokje voor gestoken worden?

Ik vroeg mij ook al af waarom het zo goedkoop kan. Zelfs de us Apple store biedt (omgerekend naar euro\’s) de eBay prijzen niet aan.

MobileMe wordt op eBay verkocht voor ongeveer €25, dat is een korting van ongeveer 70%, als de verkoper erop wil verdienen moet hij het nog goedkoper kopen, dat is gewoon niet mogelijk. Apple zal vast korting geven bij aankoop van 100 of 1000 pakketten, maar net zo veel. Verhaal over fraude is overigens op meerdere websites terug te vinden…

Bijdrager
    rtgrs

Ik heb ooit het volgende verhaal gelezen:

Apple Resellers moeten een bepaald aantal producten per jaar afnemen om Reseller te mogen zin. Raken ze niet alles kwijt, dan verkopen ze het aan opkopers. De Reseller moet immers in het nieuwe jaar ópnieuw dat bepaalde aantal aanschaffen en kwijt zien te raken.

Klinkt logisch, echt iets voor Apple.

Bijdrager
    mee007

Is extra schijfruimte naar 40 gb ook via ebay te verkrijgen?

Bijdrager
    rtgrs
    mee007 op 27 november 2010

Is extra schijfruimte naar 40 gb ook via ebay te verkrijgen?

Volgens mij heb je daar geen code voor nodig, maar moet je direct on-line afrekenen…

Bijdrager
    SMTR
    rtgrs op 26 november 2010

Ik heb ooit het volgende verhaal gelezen:

Apple Resellers moeten een bepaald aantal producten per jaar afnemen om Reseller te mogen zin. Raken ze niet alles kwijt, dan verkopen ze het aan opkopers. De Reseller moet immers in het nieuwe jaar ópnieuw dat bepaalde aantal aanschaffen en kwijt zien te raken.

Klinkt logisch, echt iets voor Apple.

Onzin..

Bijdrager
    rtgrs

Oké… Ik had het ook maar gelezen. Ben wel benieuwd waarom het volgens jou onzin is. Wat onderbouwing?

Bijdrager
    SMTR
    rtgrs op 27 november 2010

Oké… Ik had het ook maar gelezen. Ben wel benieuwd waarom het volgens jou onzin is. Wat onderbouwing?

Ik werk bij een Apple Reseller…

Bijdrager
    Maverick9898
    SMTR op 27 november 2010

Dus jij hebt er ook baat bij dat verhalen over fraude de ronde gaan;). Ik heb ook bij een Reseller gewerkt en zaken als MobileMe en Apple Care is, voor de winkel, het best om te verkopen. Zit enorm veel winstmarge op. Ik kan me niet voorstellen dat er op zo’n grote schaal aan credit-card fraude wordt gedaan, alleen maar om MobileMe te verkopen. Dat is maar een relatief kleine groep die MobileMe koopt. Kan je beter Microsoft Office of iets dergelijks verkopen.

Bijdrager
    SMTR
    Maverick9898 op 27 november 2010
    SMTR op 27 november 2010

Dus jij hebt er ook baat bij dat verhalen over fraude de ronde gaan;). Ik heb ook bij een Reseller gewerkt en zaken als MobileMe en Apple Care is, voor de winkel, het best om te verkopen. Zit enorm veel winstmarge op. Ik kan me niet voorstellen dat er op zo\’n grote schaal aan credit-card fraude wordt gedaan, alleen maar om MobileMe te verkopen. Dat is maar een relatief kleine groep die MobileMe koopt. Kan je beter Microsoft Office of iets dergelijks verkopen.

Heb geen enkel voordeel bij die verhalen, ik krijg per uur betaald. Ik ben niet de eigenaar van een APR. Ik raad ook helemaal niemand af of het via eBay te kopen… ik zeg alleen dat het van credit card fraude afkomstig is…

Wanneer een TV van €1000 op marktplaats voor 300 wordt verkocht (gloednieuw, in doos) kan iedereen toch ook wel bedenken dat hij van diefstal afkomstig is. Maar om een of andere reden is dat inzicht er bij AppleCare en/of MobileMe niet… erg vreemd…

Bijdrager
    SMTR

Ik kan me niet voorstellen dat er op zo\’n grote schaal aan credit-card fraude wordt gedaan, alleen maar om MobileMe te verkopen. Dat is maar een relatief kleine groep die MobileMe koopt. Kan je beter Microsoft Office of iets dergelijks verkopen.

MS office bestaat niet uit alleen een registratiecode, er hoort een DVD bij, die kan je niet per mail verzenden…

Bijdrager
    SMTR
    <br />
    Ook de eerder genoemde malwareonderzoeker Joe Stewart denkt dat er gestolen creditcardnummers in het spel zijn. Het verkopen van iTunes Gift Card-codes is dan een ideale handel omdat er geen fysieke spullen aan te pas komen. Veel kopers ontvangen hun kaartcode gewoon via MSN of e-mail. De handel is volledig anoniem, je hoeft geen adresgegevens achter te laten en als verkoper kun je zorgen dat je niet traceerbaar bent. Een andere mogelijkheid is nog steeds dat iemand erin geslaagd is om in het systeem van Apple in te breken en een groot aantal codes gestolen én geactiveerd heeft.<br />
    Een soortgelijk geval lijkt nu te spelen rond de wel zeer goedkope AppleCare-garantie, die ook op basis van een code werkt. AppleCare wordt op eBay regelmatig te koop aan geboden voor spotprijzen. Een ander gevaar – wat meer speelt bij AppleCare dan bij de iTunes Gift Cards – is dat de verkoper later een refund claimt, waardoor de uitgegeven code waardeloos is geworden en je dus ook naar eventuele garantie kunt fluiten, zoals een forumlid op Tweakers overkwam. In theorie zou dat ook bij de iTunes Gift Card kunnen gebeuren als je de code pas later besluit te activeren.<br />

Lees het volledige artikel op iPhonesclub:

http://www.iphoneclub.nl/26226/handel-in-itunes-gift-cards-ruikt-naar-creditcard-zwendel/

Bijdrager
    Maverick9898

Gaat er niet om of je per uur betaald krijgt of niet: als jij niks verkoopt heeft de winkel geen winst en ben jij de laan uit;). Wel heel naïef om te denken dat jij geen invloed hebt op je eigen salaris. Dus stimuleren ze je om dingen te verkopen met de hoogste winstmarge.

Je weet helemaal niet of het van credit-card fraude afkomstig is, net als ik. Ik acht het niet waarschijnlijk. Het zou wel kunnen natuurlijk.

Bijdrager
    SMTR

Gaat er niet om of je per uur betaald krijgt of niet: als jij niks verkoopt heeft de winkel geen winst en ben jij de laan uit;). Wel heel naïef om te denken dat jij geen invloed hebt op je eigen salaris. Dus stimuleren ze je om dingen te verkopen met de hoogste winstmarge.

Je weet helemaal niet of het van credit-card fraude afkomstig is, net als ik. Ik acht het niet waarschijnlijk. Het zou wel kunnen natuurlijk.

Het is echt belachelijk naïef om te denken dat MobileMe en/of AppleCare voor een dergelijke prijs legaal kan zijn….

Bijdrager
    Maverick9898

Hoe weet je nou voor wat voor prijs en van wie ik Apple Care heb gekocht? Dat is echt niet voor iedereen 25 euro;).

Bijdrager
    SMTR

Hoe weet je nou voor wat voor prijs en van wie ik Apple Care heb gekocht? Dat is echt niet voor iedereen 25 euro;).

Waar heb ik iets gezegd over jou AppleCare en de prijs daarvan??

Ik heb het alleen gehad over wat op eBay wordt aangeboden. Het kan mij verder niks schelen of jij AppleCare hebt, waar je het koopt en voor hoeveel….

Enige wat ik duidelijk wil maken is dat MobileMe en AppleCare registratiecodes van eBay niet legaal verkregen zijn, mensen moeten verder zelf weten of ze het kopen. Als mijn MacBook niet al ouder dan een jaar was kocht ik er waarschijnlijk ook eentje daar… enige nadeel is dat daarmee toch een vorm van criminaliteit in stand gehouden wordt.

Bijdrager
    Maverick9898

…..

Bijdrager
    SMTR

…..

Wow, ijzersterk argument, ik ben om…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.