10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    vinceger

Mobile Me i.c.m. eigen e-mail adressen

Ik heb al enige tijd rondgesnuffeld op mdit forum maar ik vind helaas géén duidelijk antwoord. Op dit moment heb ik een eigen website met de daarbij behorende e-mailadressen.

De e-mail van mijn site (dit zijn twee e-mail adressen) lees ik via Mail en staat als IMAP ingesteld.

Nu wil ik graag Mobile Me aanschaffen maar voordat ik dit doe heb ik toch nog enkele vraagjes.

Kan ik mijn e-mail adressen ook synchroniseren via Mobile Me ofheeft Mobile Me überhaupt meerwaarde als ik nu alles al via IMAP loopt?

Ik heb bveel gelezen via dit forum maar ik snap het Mobile Me nog niet helemaal, voor de app find my iPhone zou ik Mobile Me al willen hebben, maar het zou ook fijn zijn als alle e-mail via Mobile Me zou kunnen synchroniseren . . . . denk ik.

En hoe zit het met spam i.c.m. Mobile-Me?

Vrijblijvend advies is altijd welkom !

Bijdrager
    BasiX

Mobile Me wekt alleen met me.com adressen. En aangezien je alles al via IMAP hebt draaien is de meerwaarde qua mail nihil. Je zou het dan puur voor Find my iPhone kunnen nemen, maar het is maar net wat je daar voor over hebt.

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt MobileMe ook eerst op proef uitproberen.
    http://www.apple.com/nl/mobileme/
    Dan kun je erachter komen of het aan je wensen voldoet.

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan Mobile Me laten ‘synchroniseren’ met je andere mail door je andere mail te forwarden naar je Me adres.

Bijdrager
    vizjuul

MobileMe is vooral fijn voor het wireless syncen van je contacten, agenda’s en bestanden (iDisk).
    Ik gebruik de mail functie ook, heb mijn pop account geforward naar mijn .me adres. Maar dat heeft voor jou inderdaad geen meerwaarde.

Bijdrager
    vinceger

bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat het nu ietsje duidelijker geworden is – maar;

Als ik alle e-mail van mijn eigen site laat forwarden naar mobile me heb ik dan ook voordelen zoals bijvoorbeeld:

– minder spam op iPhone t.o.v. mijn hostingprovider (SpamAssassin), ik begrijp dat mobile me een goede spamfilter heeft
    – e-mail kunnen beantwoorden met mijn eigen e-mail adres
    – 20gb volledig voor e-mail in te zetten
    – mijn huidige bewaarde e-mail berichten naar mobile me server verplaatsen

Zijn er trouwens ook nadelen aan het forwarden van e-mail naar mobile me?

Bijdrager
    vizjuul

– minder spam dat weet ik niet, ik heb er iig geen last van
    – als je jouw eigen mailserver als smtp instelt kan dat
    – je hebt 20gb die je kunt verdelen onder mail en idisk
    – kan
    – met het forwarden kun je soms een hele kleine delay hebben in de ontvangst maar daar heb je zelden last van

Ik zou zeggen, probeer het gewoon ff uit. Is het niks dan koop je het niet.

Moderator
    Poezenbeest

Forwarden is vooral lastig bij het beantwoorden van mail…

Bijdrager
    vinceger

Bedankt voor alle reacties !

Ik heb de hele nacht van alles geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat forwarden naar Mobile Me, voor mij althans, niet erg prettig werkt.

Ik houd het maar bij IMAP.

Wel denk ik om Mobile Me aan te schaffen voor “find my iPhone” en het synchroniseren van mijn agenda en contacten of zijn hier andere oplossingen voor die ook zo goed werken ?

Moderator
    Poezenbeest

Voor Find My iPhone heb ik op iPhoneclub een maand geleden of zo wel een oplossing voorbij zien komen. Agenda’s en contacten kan je ook via Google syncen, vergt wat instellen, maar het is gratis.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.