21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    osip

    mobile me ical

    Hallo,

    Ik heb een probleem met de synchronisatie van mijn ical in mobile me.
    De gegevens van ical die staan in mobile me zijn anders dan de
    ical gegevens die staan op mijn computer.

    Hoe kan ik dit oplossen?

    Ik hoor het graag.

    Bijdrager
    MacMeijers

    Ga naar Systeemvoorkeuren-MobileMe-Synchronisatie-Geavanceerd
    Selecteer je mac en “stel synchronisatiegegevns opnieuw in”

    Bijdrager
    osip

    Bedankt. Helaas nog niet gelukt.
    De gegevens van mobile zijn niet gelijk met die van mijn computer?

    Bijdrager
    MacMeijers

    Dan moet je van de Mac naar MM synchroniseren, of omgekeerd, afhankelijk van waar de juiste informatie zich bevind

    Bijdrager
    osip

    Bizar. Het lukt niet.
    De gegegens in ical op mijn computer blijven hetzelfde.
    Ook na synchronisatie van de mobile me gegevens naar de computer.
    Kan ik ical op mijn computer herstarten of opnieuw installeren?

    Bijdrager
    stavos

    Post eens wat screenshots van je instellingen.. Misschien dat je een detail mist wat je zelf niet door hebt.

    Bijdrager
    wido

    Als de gegevens op MobileMe goed zijn, zou je eens kunnen proberen uit te loggen op je Mac, en ook in iCal. En dan weer inloggen, misschien komen de gegevens dan goed terug uit de wolk van Apple.

    Bijdrager
    osip


    /uploads/community/a31ac689dc9be56fe03e0c123cd8afc9af69dfe5_0.jpg

    Bijdrager
    osip

    Bijdrager
    osip

    Ical afsluiten en opstarten + computer uitloggen heeft helaas niets geholpen?

    Bijdrager
    stavos

    Ik doelde meer op de instellingen in iCal, aangezien je daar problemen mee hebt..

    Bijdrager
    osip

    Kun je Ical ook herstarten?
    Zodat alle gegevens weg zijn bijvoorbeeld?
    of de voorkeuren van ical verwijderen?

    Bijdrager
    osip


    Bijdrager
    stavos

    Ja dat kan. Kijk even bij instellingen / accounts (of iets in die richting).

    Edit: je bent me al voor. Voeg je MobileMe account eens toe. Die ontbreekt namelijk en maakt het synchroniseren daarom ook niet mogelijk..:wink:

    Bijdrager
    osip

    Bijdrager
    osip

    ok. dat ziet er SUPER uit.
    Hartelijk dank voor je hulp en tijd!:thumbsup: :thumbsup:

    Bijdrager
    stavos

    Het werkt nu dus wel?

    Bijdrager
    osip

    Ja, nu alleen nog de ipad synchroniseren.
    Heb je daar ook ervaring mee?

    Bijdrager
    stavos

    Niet met de iPad zelf, maar wel met iOS. En voor MobileMe werkt dat op de iPad exact hetzelfde als op de iPhone of iPod touch.
    Onder Settings / Mail, Contacts, Calendars kun je je MobileMe account toevoegen. MobileMe wordt al aangegeven in het eerste keuze menu (met automatisch de daarbij horende instellingen), de rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Maar mocht je tegen problemen aanlopen, post ze dan hier.

    Bijdrager
    osip

    Je hebt gelijk, werkt precies hetzelfde.
    Nogmaals dank voor je hulp. :thumbsup:

    Bijdrager
    stavos

    Graag gedaan!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.