11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    KathleenGoossens

Mobile me an iCal

Toch nog even een vraag over MobileMe en ICal/MobileMe en automatisch data overzetten op de iPhone. Ik kon voor mezelf geen antwoord vinden in de eerdere topics:(

Sedert gisteren zonder problemen de probeerversie van MobileMe geïnstalleerd. Mijn adresboek is netjes op de cloud gekomen, ik kan er verjaardagen aan toevoegen en die verschijnen dan keurig in iCal. So far so good. Wanneer ik echter via de cloud de agenda openmaak staat daar geen enkele activiteit die wel in mijn iCal staat. Ik zou verwachten dat MobileMe deze data automatisch overneemt en dus ook in de agenda van de cloud zet?
    Bijkomend probleem: Wanneer ik MobileMe in m’n iPhone aanklik en mijn Apple id ingeef komt het volgende berichtje:
    ‘Apparaat niet ondersteund. Uw Apple-ID is geldig, maar deze iPhone komt niet in aanmerking voor gratis MobileMe voorzieningen’???

Ik heb een iPhone 3Gs. Is het omdat het de ‘probeerversie’ is dat die gegevens niet worden overgezet?
    Met dank voor enig mogelijke opheldering!
    Vriendelijke groet,

Bijdrager
    KathleenGoossens

Misschien even ter verduidelijking: Ik wil MobileMe voornamelijk gaan gebruiken om zowel op de iPhone als op de computer eenzelfde agenda (iCal) te hebben, zonder de iPhone steeds te moeten aansluiten om de data over te zetten..

Bijdrager
    bouncer

Heb je al deze stappen gevolgd?

Bijdrager
    KathleenGoossens

Ja hoor, alle stappen gevolgd…

Bijdrager
    themacs

Probeer dit dan eens:

Forceer je iCal data eens naar de cloud van MobileMe:
    System preferences > MobileMe > Sync tab > Advanced… > Reset Sync Data > Selecteer Calendars
    en zet het pijltje richting computer naar wolk:

en klik Replace.

Bijdrager
    KathleenGoossens

@Themacs: Dank je wel voor deze tip, heb gedaan wat je aangeeft, meer helaas ook hier geen resultaat. In mijn MobileMe agenda staan enkel de verjaardagen van de mensen uit mijn adresboek, geen andere data uit iCal:(
    Ook worden de data die ik in iCal invoer niet draadloos overgezet op m’n iPhone. Misschien doe ik maar gewoon verder zoals voorheen, invoeren in iCal en met de kabel alles overzetten op de iPhone:(

Bijdrager
    bouncer

Hoe is je account in iCal gedefinieerd.
    – MobileMe synced alleen maar accounts van het type CalDAV (dit staat onder je MobileMe naam in iCal).
    – server moet op cal.me.com staan

Probeer anders eens een nieuwe account in iCal te maken en in die agenda een activiteit in te voeren. Daarna (enige minuten wachten) kijken of die in MobileMe Calendar staat.

Bijdrager
    KathleenGoossens

Als ik een nieuwe agenda aanmaak onder mijn MobileMe naam in iCal staat ie ook in de MobileMe agenda. Dat lukt dus:) Hij komt helaas niet draadloos in de agenda van de iPhone:(
    Is het dus de bedoeling dat ik alle eerder ingevoerde data manueel opnieuw intik in de agenda’s onder mijn MobileMe naam? Maar dan heb ik ze nog niet op de iPhone natuurlijk..

Bijdrager
    bouncer

Moet je even kijken hoe je account staat op je iPhone.
    Instellingen->Mail,contacten,agenda->Accounts

Je moet daar een account hebben met je MobileMe naam. Vervolgens op je accountnaam naar rechts en daar agenda aanzetten. Mocht dit er al staan even account verwijderen en opnieuw aanmaken.

Over je agenda. Helaas overtikken.

Bijdrager
    KathleenGoossens

En daar wringt volgens mij het schoentje. Als ik dat doe krijg ik volgend bericht:

Apparaat niet ondersteund. Uw Apple-ID is geldig, maar deze iPhone komt niet in aanmerking voor gratis MobileMe voorzieningen

Terwijl ik een gewone iPhone 3Gs heb… Zou moeten werken lijkt me?

Bijdrager
    bouncer

Ja, dat is vreemd.
    Even met Apple bellen/chatten.
    Ga naar link.
    Kies Syncing with MobileMe en dan Troubleshooting. Het ‘Chat’-ballontje verschijnt dan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.