17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Dexstron

Voordelen en nadelen van MobileMe

hoi,

ik ben van plan mobile me aan te schaffen omdat er handige functies in zitten die ik goed kan gebruiken.
    maar hebben er menen op dit forum ervaring mee?
    en wat zijn huun plus punten en na delen?

m.v.g

Bijdrager
    Hailstorm

Zoekfunctie en forum.

Geblokkeerd
    Anoniem

Inderdaad. Ga alsjeblieft gewoon de 20.000 bestaande threads doornemen, ipv weer een nieuwe te openen. Zelfredzaamheid mag ook enigszins worden verwacht.

Bijdrager
    Vinhelper

http://www.onemorething.nl/community/forum/mobileme

Er is zelfs een heel subforum over, begin anders daar eens met rondneuzen, als je niets kunt vinden naar je wens met de zoekfunctie.

Bijdrager
    iMad

Ik werk nu een aantal jaren met MobileMe en het werkt perfect.
    Vooral als je meerdere apparaten hebt die gebruik kunnen maken van MobileMe.

Mail synchroniseren
    Adressen synchroniseren
    Agenda synchroniseren
    Data synchroniseren

20 GB ruimte voor alles, die je aan kan passen.
    Opslag dus voor je documenten / foto’s / muziek, die je op elke computer of Apple apparaat kan benaderen.

Het instellen is eenvoudig, zoals je kan verwachten van Apple.

Foto albums via iPhoto maken en op het internet plaatsen en terug kijken op een Apple TV of computer.

Als je iDisk aanzet op je Apple computer dan heb je je data zowel op je computer staan als op de server bij Apple.
    Heb je meerdere computers, zet daar ook iDisk aan en je hebt extra back up van je data.

Dit alles voor €. 79,00 per jaar en dat is een redelijke prijs.

Je kan vele dingen ook gratis bij andere bedrijven, maar dan mis je wel het gemak van installatie en het gemak van gebruik. Vaak heb je veel minder ruimte tot je beschikking.

Bijdrager
    hvlint

ben al mobileme gebruiker uit de tijd van dotMac en zelfs daarvoor iTools en naast bovenstaande punten het syncen van vrijwel alles tussen de computers (dock, widgets, voorkeuren en bladwijzers enz)

imap mail adres mogelijkheid tot het kopen van extra dataruimte online voor evt backup doeleinden enz
    ik ben er blij mee.
    geen omkijken naar en het werkt

Moderator
    Poezenbeest

Same here… ik ben er blij mee…

Bijdrager
    bouncer

Inderdaad; geen omkijken naar. Werkt perfect.

Bijdrager
    PeterGD

Hoi,
    ik heb het nog maar pas, en heb nog niet alle functies uitgeprobeerd.
    Maar het werkt allemaal erg prettig.

Greetz, Peter

Bijdrager
    KarelWillem

Heel fijn. En via eBay voor ± 45 euro per jaar.
    Dat is het geld dubbel en dwars waard.

Bijdrager
    broodplank

Of voor 26 euro (5GB opslag) als je iDisk niet echt gebruikt. Like me. Ik gebruik hem alleen voor huiswerk, die .docx bestandjes nemen niet echt veel ruimte in beslag.

http://cgi.ebay.nl/MobileMe-Account-5-Gigabytes-capacity-Mobile-/300514968990?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f816859e#ht_1348wt_1141

Bijdrager
    Dexstron

allemaal bedankt voor de reacties ik ga hem aan schaffen

Bijdrager
    Groverr

Ik ben ook tevreden, maar de uploadsnelheid is toch echt traag evenals de tijd die MM nodig heeft te beginnen met synchroniseren. Als je Word afsluit en daarna je computer synct hij niet meer. Het is mij al meermaals overkomen dat ik vervolgens ergens anders verder ging werken in een bestand en dat deze oud was. Bij het opnieuw openen van mijn laptop waren de eerste bewerkingen weer weggesynchoniseerd. Dropbox is wat dat bereft net ff sneller en efficienter!

Moderator
    Poezenbeest

Dat is redelijk inherent aan het systeem. iDisk werkt redelijk vlekkeloos en slaat een lokaal kopie op van de iDisk. Daar werk je vandaan en dat wordt eens in de zoveel tijd gesynct met de server. Als je natuurlijk zorgt dat hij niet kan syncen door de internetverbinding te verbreken, dan heb je alleen je lokale kopie.

Voor zeer ongeduldige mensen is de iDisk inderdaad niks en zal je op een sneller systeem moeten vertrouwen. Voor de mensen die wel een minuut kunnen wachten, is de iDisk ideaal, omdat het zo prettig samenwerkt met de rest van het systeem.

Wat ik ideaal vind is dat mijn adressen snel gesynct worden. Ik nam een foto van iemand op mijn telefoon en voegde die aan een contact toe. Ik zat op een computer en liet op internet zien dat de foto daar ook bij het contact verscheen, binnen een minuut. Verder dat mijn agenda altijd op orde is en ik daardoor makkelijk switch tussen iPhone, iPad, iMac en MacBook Air.

Waar ik het ook voor gebruik is om aan te landen op andere Macs. Ik moest een keer een dag werken op locatie en ik maak een nieuw account aan o[p die Mac die ik laat syncen met mijn MobileMe. Voordeel is dat ik al mijn instellingen, wachtwoorden, contacten et cetera bij me heb en gewoon kan werken alsof ik thuis zit. Het werkt gewoon een stuk makkelijker.

Bijdrager
    Nikolai

Ik zie de meerwaarde van MobileMe niet in, zeker niet gezien het bedrag dat je er jaarlijks voor neer moet leggen en de gratis alternatieven die er zijn.

Mail synchroniseren : Gmail (en i.c.m. firefox of chrome kun je ook je bookmarks syncen)
    Adressen synchroniseren: Gmail
    Agenda synchroniseren : Gmail
    Data synchroniseren : Dropbox: tot 2GB gratis, geschikt voor PC, Mac en Iphone en wanneer je onderstaande link gebruikt krijg je nog eens 0,25 GB cadeau

DROPBOX: http://db.tt/yv7BDxC

Geblokkeerd
    Anoniem

ik heb hem van ebay voor 30 euro gewoon met de 20GB iDisk.
    Ik vind het zwaar chil kan niet meer zonder.

Moderator
    unSOUND
    Nikolai op 15 januari 2011

Ik zie de meerwaarde van MobileMe niet in, zeker niet gezien het bedrag dat je er jaarlijks voor neer moet leggen en de gratis alternatieven die er zijn.

Een van de mooie voordelen van MobileMe vind ik dat hij niet alleen data opslaat, maar ook instellingen bijvoorbeeld. Denk hierbij aan instellingen van Mail, Sleutelhanger, Systeemvoorkeuren, Dock, Widgets, ga zo maar door. Als je een nieuwe Mac erbij neemt, of om wat voor reden dan ook opnieuw moet installeren, heb je altijd in een paar tellen al je wachtwoorden, instellingen en voorkeuren terug. Ook de manier waarop MobileMe in de diverse software zit verwerkt is reuze handig. Dat, in combinatie met de extra opslagruimte maken het voor mij het geld wel waard.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.