12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Robin Peek

Mobiele iOS printer

Goedemiddag Apple-liefhebbers,

Voor een nieuw project ben ik op zoek naar een applicatie en hardware om mobiel te printen. Dit zou in de volgende situatie te gebruiken moeten zijn:

Een werknemer met een flex plek is op locatie met iPad met netwerkfunctionaliteit (beschikt niet over een WiFi verbinding) en wenst een A4 rapportage uit te printen op locatie.

Ik heb uiteraard al het een en ander aan research gedaan maar kon geen oplossing vinden.

De printer moet dus:

– Draadloos te benaderen zijn zonder WiFi verbinding.
    – Mobiel zijn.
    – A4 kunnen printen.

Ik hoor graag of jullie suggesties hebben.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Frank Visser

– Bleutooth verbinding
    – ‘Hotspot’ functie vanaf de printer
    – Printer met een bepaald adres, denk aan mail, fax of een bepaald nummer wat door iedere telefoon met netwerkfunctionaliteit daarheen gestuurd kan worden.

Iets wat als leek in mij opkomt.

Bijdrager
    Robin Peek

@ Frank Visser – Ik kan zo geen mobiele printer vinden met een bluetooth mogelijkheid die iOS compatible is. Het betreffende document naar een e-mailadres of iets dergelijks sturen is de oplossing niet daar het document op locatie nodig is. Wat bedoel je precies met ‘hotspot’ functie vanaf de printer?

@ penseel – Die printer lijkt niet compatible met iOS.

Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    A.M.Dekker
    penseel op 21 maart 2014

Volgens mij wel zie specificaties Windows Mac Os & Linux, http://www.staples.nl/mobiele-kleuren-printer-officejet-100-cn551a/cbs/5830642.html?price=incvat&cm_mmc=SEM_PLA-_-google-_-feedgoogle&gclid=CPn3vf_7o70CFcuWtAod_moAcA

Ik wil niet vervelend doen maar je kan toch gewoon lezen?
    Hij heeft al meermaals aangegeven dat hij iOS compatible moet zijn. Dat is dus wat anders als Mac OS

Bijdrager
    Robin Peek

@ penseel – Zoals A.M.Dekker ook aangeeft ben ik inderdaad op zoek naar een iOS compatible printer.

Bijdrager
    Martin55

@Robin,
    Ik denk dat je dit bedoelt:
    “HP Wireless direct”.
    Dit is op de meeste nieuwere WiFi HP-printers gewoon in te stellen. Zie linkje
    Op deze info-pagina van HP staan, denk ik, al je antwoorden.
    En om het helemaal duidelijk te maken Zie ook dit filmpje:lol:

N.b. bovenstaande is natuurlijk met andere printermerken ook mogelijk, b.v. bij Canon noemen ze deze techniek “Access pointmodus”.

Bijdrager
    Robin Peek

@ Martin55 – Dat is inderdaad wat ik bedoel! Helemaal top. Bedankt!

Bijdrager
    Martin55

Fijn dat ik heb kunnen helpen.
    Succes!

Bijdrager
    The Jesus

Dit kan trouwens met de meeste wifi printers. Er zijn Apps voor. Een kleine printer lijkt me handiger om mee te nemen.

Bijdrager
    Robin Peek

@ The Jesus – Dat klopt. Het zou inderdaad nog mooier zijn als het om een mobiele(ere) printer gaat. Het liefst een met een accu.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.