19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    anthony0031

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

Sinds ik mijn iPhone 4 heb, heb ik af en toe de melding ‘Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk’. Meestal kan ik gewoon gebruik maken van internet, maar soms onderbreekt de verbinding en krijg ik deze melding. Ik heb de indruk dat het zich voordoet als je van 3G naar GPRS gaat en omgekeerd. Zeker weten doe ik het echter niet.
    Ik heb nu iOS 4.2.1, maar het probleem deed zich ook bij eerdere versies voor. Op mijn iPhone 3G en 3GS nooit problemen gehad. Ik zit en zat altijd op het netwerk van Vodafone.
    Mijn vrouw die nu mijn iPhone 3GS op Vodafone gebruikt heeft op het moment dat ik de iPhone 4 gebruik zelf nergens last van. Het probleem ligt dus niet aan het netwerk van Vodafone.
    Ik heb de iPhone hersteld via iTunes. Ik heb alle instellingen van mobiele date (APN e.d.) opnieuw ingevoerd, ook al stond het er goed in.
    Wanneer ik op internet kijk zie ik alleen maar problemen voorbijkomen die ik al heb uitgesloten. Het gaat dan vooral om de instellingen van mobiele data.

Iemand nog een briljant idee om dit probleem op te lossen? Zou het aan de iPhone liggen of toch aan een instelling? Of toch een probleem in het netwerk van Vodafone?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Misschien dat je via een carrier update het probleem kan oplossen?

Ik weet dat er ook een belcode in de vorm van ##getal## of iets dergelijks te vinden is op het web. Dit voorkomt de “doorschakelen actief” melding. Misschien dat dit voor meer meldingen opgaat? Lijkt mij een vraag voor Vodafone!

Bijdrager
    MacQ

Zorgen dat je instellingen kloppen (google helpt. Er zijn legio plekken waar eea precies op een rijtje staat) en daarna je telefoon even in vliegtuigmodus en dan weer opnieuw aan laten melden. Dan weet je zeker dat je nieuwe instellingen gebruikt worden.
    Ik ken je probleem. Heb ik bij iedere keer dat het iOS een upgrade krijgt.

Bijdrager
    anthony0031

Het ‘doorschakelen actief’ is voorbij sinds Vodafone de iPhone 4 ook verkoopt. Er is toen een carrier update geweest, die dat heeft opgelost. Het probleem wat ik noemde is er echter niet mee overgegaan.
    De vraag heb ik ook aan Vodafone gesteld, maar zij kenden het niet. Daarbij heeft mijn vrouw met hetzelfde abonnement niet dit probleem (ook niet in dezelfde gebieden met dus dezelfde dekking).

Bijdrager
    anthony0031

@MacQ: de instellingen kloppen. Ik heb ze gecontroleerd op internet (ze staan ook op de website van Vodafone). Ook worden ze niet gewist en blijven ze dus er goed instaan. Bovendien is het zo dat het soms optreedt en soms niet. Je kunt bv bezig zijn in de appstore. Bericht komt in beeld. Appstore geeft beeldscherm dat er geen verbinding gemaakt kan worden en een paar seconden later gaat alles weer gewoon verder.
    Zo vreemd en irritant!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je misschien een andere microsim als je vrouw? Ik kan me herinneren dat oudere simkaarten ook problemen konden geven. Dit speelde rond de lancering van de iPhone4. Alweer een tijdje geleden dus echt helder heb ik het niet meer…

Wissel anders de simkaarten als test. Daarmee kan je al veel uitsluiten als je weet waar het probleem vandaan komt (toestel of abonnement/sim).

Bijdrager
    anthony0031

@Dr. Maddox: lastige is dat ik haar gewone simkaart niet in mijn iPhone 4 microsim slot kan krijgen. Andersom kan ik wel met een microsimadapter mijn microsimkaart in haar iPhone 3GS proberen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dubbelcheck anders de data instellingen nog eens:

Particulier

Zakelijk

Bijdrager
    anthony0031

@Dr. Maddox: check, stond er goed in.
    Ik weet ook niet meer waar ik het in moet zoeken…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik heb mijn best gedaan:(

Bijdrager
    anthony0031

Dat is waar! Ik neem zo nog een kop koffie en ga dan op de oplossing broeden!

Bijdrager
    mrbaantjer

Als je wat weet laat het me dan weten;-)
    Ik word er ook gek van. Het vreemde is dat live.vodafone.com prima werkt bij mijn zakelijke abonnement.
    Maar omdat ik niet weet wat de consequenties daar van kunnen zijn toch maar geswitched naar office.vodafone.nl, maar dat geeft dus bovenstaande ellende.

Bijdrager
    savas_2000

Hierbij de oplossing:

Ga met je iPhone via een WIFI netwerk naar http://ophonesettings.net en volg de stappen!

Dit heeft het probleem voor mij opgelost:)

Ik kon eerder naar softwareupdate niet meer op internet via 3G, maar na het volgen van de stappen kon ik weer op internet

Bijdrager
    MacQ

je bedoelt natuurlijk iphonesettings.net

Bijdrager
    savas_2000

Sorry, ik bedoelde inderdaad http://iphonesettings.net

Bijdrager
    savas_2000

Bijdrager
    savas_2000

Dit is de correcte link http://iphonesettings.net:)

Die vorige was verkeerd

Bijdrager
    savas_2000

Vreemd het posten van de link werkt lukt maar niet…

Nog een keer: http://iphonesettings.net

Bijdrager
    savas_2000

<script>alert(‘Ga naar iphonesettings.net voor de oplossing!’)</script>

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.