10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Laminar

Mobiele data valt af en toe weg op iPhone 6

Soms gaat het uren goed en soms ineens geen datacommunicatie meer (‘Mobiele data uitgeschakeld’).
    Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data uit en weer inschakelen helpt dan niet, alleen iPhone helemaal uitzetten (met aan/uitknop plus homeknop) en weer aanzetten…

Enig idee wat hier aan de hand is?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dit heb ik ook heel vaak gehad.
    Je moet bij Batterij de Beparingsstand even UITzetten. Dan is het meestal meteen opgelost. Kan daarna weer aan.
    Zie http://aartjan.nl/blog/mobiele-data-iphone-7/

Bijdrager
    Laminar

Dank. Die staat bij mij standaard uit, maar die gaat misschien aan als ik bij 20% batterij de energiebesparingsmodus aanzet? Dat gebeurt maar af en toe en wordt weer uitgeschakeld als ik de accu weer tot een bepaald niveau oplaad. Maar ik ga die tip zeker proberen!

Bijdrager
    krisrock

Heb je toevallig Vodafone?
    En is het probleem ontstaan na een ios update?

Bijdrager
    Arjan110

Vodafone?

Inderdaad issues na iOS update,

https://www.iculture.nl/nieuws/vodafone-ios-11-verbindingsproblemen-4g-polls/

4g bellen uitzetten zorgt ervoor dat je, totdat er een oplossing voor is, het probleem niet meer hebt,

Bijdrager
    Laminar

Ja, inderdaad Vodafone! Moet ik nu grrrr… denken?:lol:

Als ik 4G uitzet, dan heb ik toch ook geen mobiele data meer?

Bijdrager
    krisrock

Vodafone bellen of zij instellingen willen herstellen en je zal dan zelf de netwerk instellingen met herstellen op de iPhone.
    Maar dit zullen zij je dan ook wel vertellen.
    Probleem is na deze opties gedaan te hebben opgelost

Bijdrager
    Laminar

Dank! Ben al aan het bellen!

Bij mij stond bij Vodafone 4G bellen UIT (vond de medewerker van Vodafone heel vreemd) en op mijn iPhone 6 stond data EN bellen op 4G AAN. Dat was niet goed. Medewerker heeft nu ook op de server 4G bellen aangezet. Probleem zou verholpen moeten zijn. Afwachten dus.

Hij gaf me nog de tip dat, als het probleem zich weer eens voordeed, je je iPhone alleen even op Vliegtuigmodus hoefde te zetten om weer in te loggen op 4G data. Helemaal uitschakelen zou dan niet hoeven. Hij zei ook nog dat het probleem zich alleen bij de iPhone 6 zou voordoen. VF en  zijn aan een oplossing aan het werken.

Bijdrager
    C

APN mobile data veranderen in: office.vodafone.nl dan is het opgelost.

Bijdrager
    C

Ter aanvulling: live.vodafone.nl veranderen in office.vodafone.nl is voldoende. Daar heb je Vodafone niet voor nodig. Succes!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.