10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    16jeffrey

Mobiele data MB's iPhone

Hallo allemaal,

Ik probeer altijd op mijn MB’s van de databundel te letten. Nu heb ik sinds een kleine 2 maanden een iPhone 5s. Ik weet waar je het aantal gebruikte MB’s kan bekijken (instellingen-mobiel netwerk). Hier staat een kopje met “Gebruik mobiel dataverkeer” en vervolgens “huidige periode”. Nu is mijn vraag: hoe kan ik zien vanaf wanneer die periode is ingegaan? Is dat vanaf het moment dat ik mijn iphone in gebruik heb genomen? Of begint deze periode elke maand weer op 0? Of moet je dit handmatig weer op 0 zetten onderaan bij “stel gegevens opnieuw in”?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacTS

Heel simpel: de periode is ingegaan of gaat in op het moment dat jij dat wilt. Je zult dus handmatig de periode op 0 moeten zetten. Jouw huidige periode betreft dus de periode vanaf eerste gebruik, dus zo’n kleine 2 maanden.

Bijdrager
    16jeffrey

Ok dan is het duidelijk! Ik was al bang dat ik over mijn bundel ging, maar dit is dus inmiddels van 2 maanden bij elkaar opgeteld… Bedankt!

Bijdrager
    MacTS

Tip: installeer een app met het verbruik via jouw provider, in mijn geval ‘My T-Mobile’. Dan weet je zeker dat jullie het over hetzelfde aantal belminuten,SMS-jes en data hebben.

Bijdrager
    Niels

Maak je geen zorgen, je provider is sowieso verplicht een waarschuwing te geven bij het naderen en bereiken van je datalimiet.

Bijdrager
    16jeffrey

Ok! Thanks voor jullie info!

Bijdrager
    juwlez
    NielsDam op 16 januari 2014

Maak je geen zorgen, je provider is sowieso verplicht een waarschuwing te geven bij het naderen en bereiken van je datalimiet.

Is dat zo, waar staat dat?

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn provider (Tele2) geeft een waarschuwing bij de helft, en een waarschuwing bij het naderen van het maximum.

Een app van je provider installeren is i.d.d. ook een goed idee.
    Je hebt dan direct inzicht van het aantal Mb’s, belminuten en hoeveel dagen je nog precies hebt in je bundel.

Bijdrager
    Verdult
    juwlez op 17 januari 2014
    NielsDam op 16 januari 2014

Is dat zo, waar staat dat?

Dat is een paar jaar geleden wettelijk bepaald, voor de exacte detais moet je toch even zelf googlen.

Bijdrager
    blep

Je hebt diverse apps die het voor je kunnen monitoren

Ik gebruik deze bv op een 5s, kan je je bundel per periode (week, maand) inzetten en hij geeft je aan / voorspelt hoe je ervoor staat.

https://itunes.apple.com/nl/app/dataman-next-track-data-usage/id592962356?mt=8

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.