6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Qmagic

[Opgelost] Mobiele data in iOS App Netflix is veel hoger dan vermeld

Ik heb een keer via 3G/4G Mobiele data Netflix gekeken (dus niet via Wifi). En het data verbruik ligt bij 10x hoger dan de instelling van de iPhone App instelling aangeeft.

Daarna nogmaals als test gekeken wat het echte verbruik was door de Mobiele data teller (instellingen-mobiel netwerk) in de iPhone te resetten en dan 1 minuut gestreamed via 4G. En dat in de verschillende instellingen van de Netflix App getest.
    (in mijn geval met de iPhone 6s met iOS 10.1.1 en met laatste versie Netflix App)

Instelling laag: 1 minuut was 40,2MB

Instelling automatisch: 1 minuut was 41,3MB (81,5-40,2)

Instelling gemiddeld: 1 minuut was 38,5MB (120-81,5)

Instelling laag: 1 minuut was 41MB (161-120)

De app in netflix geeft aan dat het zou moeten zijn
    * Laag – kijk ongeveer 4 uur per GB (+/- 250MB per uur)
    * Gemiddeld – kijk ongeveer 2 uur per GB (+/- 500MB per uur)
    * Hoog – kijk ongeveer 1 uur per GB (+/- 1 GB per uur)
    * Onbeperkt – 1 GB per 20 minuten (+/- 3 GB per uur)

Maar ik zie een verbruik van +/- 40MB per minuut => wat uit komt op (40MBx60min=) 2400MB (2,4GB) per uur.
    En ik dus na 25 minuten kijken al 1GB verbruikt heb, en niet zoals de app vermeld dat ik dan bij (instelling LAAG) 4 uur kan kijken met 1GB.
    Het lijkt erop dat deze instellingen van de Netflix App niet werken.
    Ervaren jullie ook dit probleem? En is hier een oplossing voor, zodat het dataverbruik van de stream wel klopt?

Bijdrager
    Niels

Die 4 uur per Gb klopt wel hoor.

Houdt er rekening mee dat als je een film maar voor 1 minuut start, op de achtergrond al een groot deel van de rest van de film gebufferd wordt en zo dus de data voor 10 minuten film al wordt binnen gehaald. Zo blijft je film soepel lopen als de verbinding even kort wegvalt, etc.

Bijdrager
    Qmagic

Inderdaad, heb net een kort filmpje getest van 7 min (Frozen Fever), en deze geheel uitgespeeld. En dataverbruik was in totaal maar 24MB bij de instelling “Laag – kijk ongeveer 4 uur per GB”.

Die grote hoeveelheid aan bufferen bij de start van de film was niet bekend bij mij.
    Maar dat verklaard bij een kort stukje kijken het zeer grote data verbruik. De film wordt dus blijkbaar bij de start (geheel/grotendeels) naar de locale buffer gedownload. Alleen wel apart dat de helpdesk van Netflix mij dit niet heeft uitgelegd.

Dank. Mysterie opgelost.

Moderator
    Mac Daddy

Maar is het nog van belang? Sinds gisteren kan je ook downloaden bij Netflix.:wink:

Bijdrager
    Qmagic

Niet alles is te downloaden, dus ja, streamen is nog steeds van belang.:wink:

Moderator
    Mac Daddy

Absoluut waar.:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.