16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    wdrink

Mobiel TV op iPhone

Je hoort het steeds meer; op je mobieltje TV kijken via UMTS. T-Mobile biedt het aan, en KPN gaat het naast hun DVB netwerk voeren. De grote vraag natuurlijk: T-Mobile biedt hun klanten mobiel tv via UMTS aan, via een Java applicatie. Wanneer komt er een app/is het mogelijk/ dat zoiets op de iPhone verschijnt?

Bijdrager
    LEXY

Werkt UitzendingGemist.nl niet op de iPhone?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

Bijdrager
    Fierry
    ”LEXY”

Werkt UitzendingGemist.nl niet op de iPhone?

NOS heeft wel bevestigd dat een app in ontwikkeling is

http://tweakers.net/nieuws/55950/npo-brengt-uitzending-gemist-naar-mobieltje.html

Moderator
    Poezenbeest

Informatie bij de bron zelf:
    http://www.nos.nl/mobiel/

Bijdrager
    MacAanZee

Maar mobiel TV gaat natuurlijk veel verder dan Uitzending Gemist. Je kunt dan 12 of 20 kanalen (hoeveel was het ook al weer) direct bekijken. Ik vind dat dat via de iPhone ook mogelijk zou moeten zijn.

Bijdrager
    Joid

Ik vind dat dat via de iPhone ook mogelijk zou moeten zijn.

Wat is in godsnaam het nut van televisie op je mobiel?!

Bijdrager
    Yip
    ”Joid”

Wat is in godsnaam het nut van televisie op je mobiel?!

Wat is er niet nuttig aan dan?:?

Bijdrager
    mikelinden

dat als je tv wilt kijken dat je dan toch wel thuis bent, tenmiste…dan spreek ik voor mezelf.
    de momenten dat ik er gebruik van zou maken is overdag in de trein ofzo, maar laat er dan toevallig niet meer op tv zijn dat die eindeloze tell sell reclame’s.

Geblokkeerd
    Breuf
    ”mikelinden”

dat als je tv wilt kijken dat je dan toch wel thuis bent, tenmiste…

Net zo als je wilt bellen dat je dan toch wel thuis bent bedoel je?

Bijdrager
    junjur
    ”MacAanZee”

Ik vind van niet. (Je argumentatie ontbreekt een beetje)

In elk geval, misschien zien we dit nog wel in een volgende versie. Er zit op dit moment gewoon geen tuner in de Apple TV. Via internet kun je veel, dus misschien dat je wel wat zou kunnen streamen, maar echt live televisie zoals op die andere mobieltjes zit er eerst niet in. Wel via een 3rd party application streamen, daar zou ik als ik jou was dan op hopen.

Bijdrager
    ihans

Het probleem is dat de iphone geen wapbrowser heeft anders zou je, met een vodafone account, op live.vodafone.com naar de tv uitzendingen kunnen kijken.

Wie snapt iets van dit filmpje!

Bijdrager
    soulutions

Ach wat maken jullie je toch druk om niks: er is toch niets op TV… :wink:

Bijdrager
    Rmvis
    ”ihans”

Het probleem is dat de iphone geen wapbrowser heeft anders zou je, met een vodafone account, op live.vodafone.com naar de tv uitzendingen kunnen kijken.

Wie snapt iets van dit filmpje!

Voor zover ik kan begrijpen moet je via GPRS (3G uitschakelen) gaan browsen en dan wordt het gezien als wap browser.

Bijdrager
    MacAanZee

Motivatie waarom TV kijken op je iPhone leuk. nuttig zou zijn of gewoon zou moeten kunnen. Tja…wat is het nut van video’s, clips of filmpjes kijken op je iPod, dat is toch ongeveer hetzelfde? En live TV kijken is leuk tijdens reizen in de trein of bus, op vakantie of overal waar je geen TV hebt. Altijd wanneer er belangrijk nieuws is – en dat gebeurt nogal ’s de laatste tijd – is het extra belangrijk. Vind ik tenminste. Dat lijkt me voldoende motivatie.

Bijdrager
    Dominique

Ik vind ook (en ik hoop ook dat het geschiedt) dat mobiel tv beschikbaar moet komen voor de iPhone. Ik kijk ernaar uit om de redenen die MacAanZee geeft. Ik ben journalist en ik wil ook op die manier op de hoogte kunnen blijven. Er is al geen fatsoenlijke flashapplicatie voor de iPhone, dus we blijven sowieso al verstookt van sommige streams en filmpjes, als het niet beschikbaar is voor YouTube, en dat is nogal eens het geval (nieuwssites met eigen videonieuws bijvoorbeeld). En wat nou motivatie, zelfs al is het voor de lol. Als het voor andere toestellen beschikbaar is, waarom dan niet voor de iPhone? Je HOEFT je er niet op te abonneren hoor… maar niemand is jou, JunJur, hier verantwoording schuldig over waarom iemand iets op zijn telefoon zou willen hebben. (zoals een fatsoenlijke mms-service bijvoorbeeld, ook zoiets. Nog lang niet iedereen kan e-mail openen op zijn mobiel of gebruikt het simpelweg niet, waardoor het toch handig om via mms foto’s te kunnen versturen. En voor Swirly moet je tegenwoordig ook al betalen). Maar ook daar kun je voor kiezen, het HOEFT dus niet.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.