10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Mobiel Internet (ook prepaid?)

Hoi!

Wellicht dat deze vragen vaak worden gesteld, maar ik kon er de afgelopen topics niets over vinden.

Ik heb GEEN mobiele telefoon die mobiel internet aankan, en ik heb tot dusver alleen prepaid mobiel gebeld (heel weinig).

Nu zou ik het liefst als ik onderweg ben op mijn iBook internet hebben. Alleen ben ik niet zo vaak onderweg, dus om een abonnement af te sluiten daarvoor lijkt me te duur…

Weet iemand waar goed mobiel internet wordt aangeboden wat op prepaid basis werkt, en bovendien compatible is met mijn iBook?

Bij vodafone leveren ze bijvoorbeeld een dienst: mobiel breedband. Dan ‘krijg’ je een USB modem, in combinatie met een DATA abonnement. Maar goed dat is dus een abonnement. Zoiets zou ik op prepaid basis willen.

Andere vraag:
    Mocht ik TOCH kiezen voor een abonnement, en dan in combinatie met een telefoon. Kan ik er dan altijd vanuit gaan dat wanneer de telefoon BlueTooth ondersteunt, dat ik dan de internet verbinding kan delen via BlueTooth (mijn iBook heeft BT).

Waar moet ik op letten om het internet een beetje vlot te laten lopen? GPRS of juist UMTS? Of iets anders? Het lijkt me dat alleen verbindingen van 1800Kbs acceptabel zijn?

Rabobank biedt ook een mobiel aan met internet, maar volgens mij is dat erg traag…

Wie helpt mij verder?
    Bedankt
    Marius

Bijdrager
    iJoost

Ehm… Bluetooth doet maximaal 721 Kbit/sec.

Bijdrager
    Marius1976

OK.

Er zijn ook (duurdere) mobiele apparaten die Wifi enzo supporten. Is het daarmee dan mogelijk om m’n internetverbinding te delen met m’n iBook of is dat (in sommige gevallen) geblokkeerd?

Groet
    Marius

Bijdrager
    1984

Zover ik weet heb je een telefoonabonnement nodig dat gegevensverzending ondersteunt…… maar misschien is het met Prepaid ook mogelijk info

Bijdrager
    sypie

Hangt er ook vanaf hoe je de telefoon kunt connecten met je iBook. Als jouw telefoon aan je iBook te knopen is op wat voor manier dan ook, dan kun je met je telefoon in bellen op een bestaand inbelnummer, als je daar een account hebt. Dit inbelnummer is in 9 van de 10 gevallen een telefoonnummer wat begint met 06760-*****

Ik heb dit samen met een vriend van me al eens bezocht op een Windows laptop, dat werkte naar behoren en redelijk wat snelheid betreft. Uiteraard is het geen ADSL/kabel verdinging die je hebt, het is een ouderwetse 56K-lijn die je in principe nabootst. Dit is niet afhankelijk van een abonnement of prepaid.

Bijdrager
    Marius1976

Mooie telefoon die uit de link… maar… die support alleen WAP. En dat is niet wat ik zoek.

Ik wil internetten op m’n iBook alsof ik ‘gewoon’ internet heb. Het zal trager zijn, maar ik moet wel gewoon alle normale dingen kunnen doen.

Overigens is die telefoon wel voor een heel groot deel interessant, maar ik twijfel dus over de mogelijkheden w.b. internet.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    mac-hans

Wel eens aan HotSpots gedacht?:wink:

Bijdrager
    Marius1976

Ja maar dat is precies waar ik niets aan heb.

Ik wil bijvoorbeeld op een vakantieverblijf kunnen internetten, of als ik ergens op lokatie aan het werk ben.

Ik wil niet gebonden zijn aan een hotspot.

Ik hoop dat er nog iemand is die nog tips heeft!

Groet
    Marius

Bijdrager
    eubank
    ”Marius1976″

Mooie telefoon die uit de link… maar… die support alleen WAP. En dat is niet wat ik zoek.

Ik wil internetten op m’n iBook alsof ik ‘gewoon’ internet heb. Het zal trager zijn, maar ik moet wel gewoon alle normale dingen kunnen doen.

Overigens is die telefoon wel voor een heel groot deel interessant, maar ik twijfel dus over de mogelijkheden w.b. internet.

Groet,
    Marius

Ondersteund volgensm ij ook gprs en dat is wat je wel wilt:

Apple® -synchronisatie
    Bluetooth™ -technologie
    FastPort
    GPRS
    infrarood

Ik heb geen idee of het mogelijk is om via bluetooth & gprs te internetten met je macbook. Ik meen eens gelezen te hebben dat dat zo zou moeten kunnen.

Ik ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Iemand dit werkend met een umts toestel? Ikzelf zat te denken aan een Sony Ericsson k610i. Deze vervolgens via BT koppelen aan mn macbook.

Bijdrager
    CMD-Z

zijn er geen andere topics over dit onderwerp?

ik zoek ook zoiets, ik weet zeker dat het moet kunnen
    met bijvoorbeeld mobiel internet van telfort/tmobile.

Maar welke mobiel is het beste om dit te doen op een mac?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.